AktuelnoPredstavljamoVesti

Toyota otkrila Yaris Cross!

Toyota B-SUV

1.19KPregleda

Direktno sa online promocije u Briselu: Potpuno novi Toyota kompaktni SUV pod imenom Yaris Cross

Kompaktni krosover koji spaja prednosti Toyotinih malih automobila i SUV
nasleđa. Drugi model koji koristi Toyotinu GA-B platformu. Veće odstojanje od tla, pogon na sva četiri točka i četvrta generacija Toyotine hibridne tehnologije. Dizajniran i razvijen za Evropu, Yaris Cross će se proizvoditi u Francuskoj, s godišnjim obimom od preko  150.000. Na evropsko tržište stiže 2021.

 

 

Ukoliko niste pratili uživo online predstavljanje novog Toyota B-SUV urbanog krosovera, evo detaljnog upoznavanja sa ovim potpuno novim modelom.  Sve je manje više bilo poznato i kako je najavljeno, ali sada je i zvanično. Zvaće se prosto i jednostavno: Yaris Cross!

 

Odgovor na tražnju

Savremeni život stalno postavlja nove izazove. Kada je reč o vožnji, to je okruženje u kojem vozači sve više cene robustnost i visoku poziciju sedenja kakve pruža SUV vozilo. Ali i prilagođenost gradskim ulicama, s naglaskom na ekološke karakteristike. Istovremeno, vozači žele automobil sa stilom, koji se razlikuje od drugih, i koji može da ispuni brojne potrebe aktivnog životnog stila. Upravo to su odrednice koje je Toyota pratila razvijajući model Yaris Cross.

 

 

Novi Yaris Cross je dizajniran i razvijen pre svega za evropsko tržište, kako bi ispunio posebne zahteve i sklonosti koje imaju kupci na specifičnom i prezatrpanom tržištu B-SUV klase vozila. Naravno, proizvodiće se u Evropi, u Toyotinoj fabrici u Francuskoj (Toyota Motor Manufacturing France -TMMF), uporedo s novom generacijom Yarisa. I to od 2021. godine.

 

 

Pravi hibrid, pravi Yaris, pravi SUV

Novi Yaris Cross nastavlja  tradiciju Toyotine napredne hibridne tehnologije, ali i dizajna malih automobila, te SUV načina konstrukcije. Dakle, jedan pravi Toyota mix.  Toyotin status svetskog predvodnika u tehnologiji hibridnih vozila bio je potvrđen prvom primenom hibridnog sistema na vozilima B segmenta, na izvornom modelu Yaris Hybrid, 2012. godine. Od tada je samo u Evropi prodato više od pola miliona primeraka, što ga čini jednim od simbola buđenja ekonomske svesti i uvažavanje nove hibridne tehnologije u autoindustriji od strane javnosti. Zahvaljujući tom iskustvu, Yaris Cross je dobio novi hibridni pogon četvrte generacije, koji pruža prepoznatljive performanse i efikasnost.

 

 

Kao deo porodice Yaris, Yaris Cross je takođe konstruisan na Toyotinoj novoj GA-B platformi. I on deli dizajn nazvan “veliki mali”, kao i ostale osobine koje su krasile originalni Yaris, s solidnim unutrašnjim prostorom u okviru kompaktnih spoljašnjih dimenzija. Yaris Cross koristiće sve prednosti ove platforme, baš kao i klasični hatchback blizanac. To podrazumeva visok nivo krutosti i dobar balans karoserije, dajući automobilu pravilan odziv i agilnost.

 

 

Istovremeno, Yaris Cross je i pravi SUV, sa svim karakteristikama koje su implementirane zahvaljujući Toyotinom 25-ogodišnjem iskustvu s modelom RAV4, koji je danas najprodavaniji SUV na svetu, kao i s novijim i modernim modelom C-HR. Povišena pozicija sedenja vozača i mogućnost izbora AWD-i  pogona na svim točkovima samo potvrđuju sve prednosti njegovih SUV sposobnosti. Novi Yaris Cross znači da je Toyotina gama SUV modela prakično kompletirana i da sada obuhvata B, C i D segment.

 

 

Novi hibridni pogon

Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji koriste Toyotin 1,5-litarski hibridni sistem, koji je direktno razvijen iz većih motora zapremina 2,0 i 2,5 litra korišćenih u brojnim novim modelima kao što su Corolla, C-HR, RAV4 i Camry. Sistem dakle podrazumeva novi benzinski motor zapremine 1,5 l, sa tri cilindra koji rade u „Atkinsonovom ciklusu“, precizno konstruisanih kako bi se što više smanjilo trenje i mehanički gubici, uz omogućavanje optimalnog sagorevanja. Kao krajnji rezultat, dobijen je visok obrtni moment na niskom broju obrtaja motora, uz ekonomičnu potrošnju goriva. Toplotna efikasnost motora je 40%, što je bolje i od uporednih dizel motora, a čime se pored uštede goriva osigurava i niska emisija CO2 gasova.

Toyota Yaris PHEV

 

Novi hibridni sistem ima maksimalnu snagu od 116 kS. Posebna pažnja posvećena je raspoloživosti te snage, kako bi sistem imao što bolji odziv. Što se tiče emisije štetnih gasova, verzija s pogonom na prednje točkove emituje od 90 g/km ugljen-dioksida, dok AWD-i verzija izbacuje ispod 100 grama po kilometru.

 

Potpuno gradski  SUV

Toyota je konstruisala Yaris Cross kao pravi, ali umanjeni SUV, pružajući vozačima automobil sa visokom vozačkom pozicijom, praktičnim rešenjima i prostranom unutrašnjošću, a sve to u okviru dimenzija koje ga čine pravim rešenjem za gradske uslove vožnje. Dizajn ističe sve klasične prednosti  klasičnih SUV vozila, s višom karoserijom, većim točkovima i širim pneumaticima koji nagoveštavaju dvostruku namenu.

 

Yaris Cross ima isto međuosovinsko rastojanje kao Yaris u hatchback verziji (2.560 mm) , ali je 24 cm duži od starijeg brata (4.180mm je dugačak). Od toga, 6 cm dodato je na prednjem, a 18 cm na zadnjem delu, što daje više prostora u enterijeru. Odstojanje od tla je povećano za 30 mm, dok je vozilo više za 90, a šire za 20 milimetara (1.560×1.765mm).

Praktičano svestran

Kao i kod svakog „baby“ SUV vozila, posebna pažnja posvećena je praktičnosti i prilagodljivosti. Zadnja vrata opremljena su elektro-komandama, što će pomoći kada su ruke pune stvari. Prtljažnik ima i mogućnost podešavanja, bilo tako što se pokretna platforma koristi da obezbedi stvari ispod, bilo kao dodatni prostor za veće stvari. Osim toga, pokretna podna platforma gepeka moći će da se podeli na dva dela, istovremeno pružajući i više prostora i deo za smeštanje stvari u prostor ispod. Prtljažnik, takođe, ima novi Flex sistem pojaseva koji sprečavaju kotrljanje stvari po prtljažniku tokom vožnje.

 

 

Bez obaranja sedišta i bez sklapanja pokrivača prtljažnika, zapremina prtljažnog prostora iznosi 390 litara. Ukoliko je, međutim, potrebno više prostora za teret, zadnja sedišta mogu da se preklope iz tri dela, u odnosu 40:20:40 kako bi se uskladile potrebe prevoza putnika i stvari.

 

Pametan pogon na sve točkove

Ono što bi Yaris Cross moglo da izdvoji od konkurencije jeste mogućnost izbora pametnog sistema pogona na svim točkovima, jedinstvenog rešenje u ovoj klasi hibridnih vozila.

 

 

AWD-i pruža stabilnost i lak pogon u svakodnevnoj vožnji, kako u lošim uslovima na drumu, tako i na
podlogama s niskim prianjanjem. To je električni sistem, kompaktniji i lakši od mehaničkih AWD sklopova, koji omogućava da će Yaris Cross Hybrid AWD-i verovatno imati manju potrošnju goriva i nižu emisiju CO2 od bilo kog konkurenta u B-SUV segmentu s pogonom na svim točkovima, kojih nije mnogo.

 

Sistem usmerava obrtni moment na zadnju osovinu prilikom usporavanja ili ubrzanja. Uobičajeno, Yaris Cross pokreće prednje točkove, ali u slučaju nailaska na klizavu podlogu automatski se aktivira pogon na sva četiri točka. To važi za vožnju po, na primer, vlažnoj kaldrmi, pljusku, vlažnom ili utabanom snegu, po pesku i sl.

 

Napredni sistem pomoći vozaču

Osnova bezbednosti novog modela Yaris Cross krije se u primeni GA-B platforme, koja vozilu daje čvrstinu karoserije. S namerom da ispuni najviše i najstrože standarde nezavisnih testova, njegovoj bezbednosti dodatno će doprineti aktivni sistem Toyota Safety Sense i napredne asistencije za vozača, pomažući mu da izbegne širokog spektar uobičajenih rizika putem pravovremenih upozorenja, i, ukoliko je neophodno, aktiviranjem automatskog kočenja i intervencijama na upravljanju.

Dizajn

Tokom procesa dizajniranja, Yaris Cross je na jednom mestu okupio veliki tim oba studija iz Evrope i Japana. Jedan član tog tima, Lance Scott, generalni direktor za dizajn Toyotinog studija EDD u Nici, u Francuskoj, opisao je raspoloženje koje je vladalo tokom rada na projektu:

“Još na početku ovog procesa znali smo da je izgled prevashodni razlog kupovine vozila u B-SUV segmentu, ali da kupci takođe žele što praktičniji automobil. Te krajnosti nije lako pomiriti, posebno ne u tako kompaktnom pakovanju.

 

Od samog početka rada na konceptu dizajna, imali smo na umu evropske kupce, ali smo želeli da ih upoznamo još bolje. Zato smo ih anketirali kako bismo saznali kakav je životni stil realnog kupca, šta im se sviđa, kakve su im dnevne navike, i kako provode slobodno vreme.

 

S tim novim saznanjima, vratili smo se s entuzijazmom kreiranju automobila koji je trebalo da odražava osobenosti kupaca, pružajući im uzbudljivu kombinaciju prefinjenosti i snage. Naš tim je koristio dve ključne reči – ’robustan’ i ’minimalan’, koje su, po našem mišljenju, mogle najbolje da objasne skladnost i pokretljivost, kao i veličinu i snagu kao odlike koje ima jedan SUV.

 

Slika dijamanta nam je pala na um od samog početka rada na skicama spoljnog dizajna vozila. Vremenom smo skovali izraz ’okretni dijamant’, kako bismo izrazili snagu, čvrstinu i prvorazrednu karakteristiku dragog kamena koju smo preneli na živahan automobil, koji pruža zadovoljstvo u vožnji.

 

Gledano iz ptičje perspektive, ili iz ugla ’plan view’ kako ga mi dizajneri zovemo, ’rezali smo’ ili ’brijali’ karoseriju kako bi dobili oblik dijamanta koji bi nam potom omogućio da naglasimo bočne strane. Taj dijamantski oblik, s četiri naglašena blatobrana, dao nam je energičan izgled, a istovremeno i snažan i prefinjen.

 

Naravno, hteli smo da automobil već na prvi pogled izgleda kao SUV, pa smo zbog toga naglasili veće rastojanje od tla, čvrstu horizontalnu liniju koja oslikava odličan balans, kao i skladne, velike ugaone blatobrane točkova, i, naravno, velike točkove… sve do 18 inča!

 

Prednji deo je takođe bio izuzetno važan za nas. Želeli smo da zadržimo prepoznatljivi gen koji deli cela Toyotina SUV gama, ali i da novi Yaris Cross stekne svoj lični identitet. Nazad smo se fokusirali da automobilu omogućimo dobar stav na putu, s bočnim detaljima koji daju utisak da je karoserija postavljena na točkove. Kombinacija horizontalnih zadnjih svetala i stakla jasno pokazuje pripadnost Yaris porodici, dok šira i oštrija zadnja vrata nagoveštavaju više prostora u prtljažniku i praktična rešenja za svakodnevnu upotrebu.

 

Konačno, razmišljajući o boji, želeli smo nešto što bi u potpunosti bilo u skladu s idejom koju bi naši kupci cenili. Postojeći trendovi ukazuju na rast interesovanja za boju zlata i drugihplemenitih metala, ali smo mi želeli nešto više prirodno i urbano. Uz suptilan dodatak zelene boje na zlatnu osnovu, istovremeno prosvetljavajući boju kako bi se pojačao utisak izgleda metala, dobili smo svež urbani, živopisni izgled koji zaokružuje spoljne linije. Konačan rezultat je boja koju smo nazvali Brass Gold.”

 

 

Toyota očekuje godišnju proizvodnju od preko 150.000 primeraka modela Yaris Cross, iz fabrike TMMF Onnaing, blizu Valensijena, u Francuskoj. Time bi učešće na tržištu B-SUV automobila dostiglo više od osam odsto. Video sa današnje konferencije, kao i tizer video samog modela, možete pogledati na linku.

 

Brisel, 23. april 2020. godine.

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery