AktuelnoVesti

Yaris Cross stigao i u Srbiju!

13.1KPregleda

Potpuno novi Toyotin model predstavljen i kod nas

 

Potpuno nova Toyota Yaris Cross započinje svoj tržišni pohod i u Srbiji. Početna verzija, s benzinskim motorom od 1,5 litara i paketom opreme Luna, koštaće 17.490 evra.

 

Kao što smo ranije više puta pisali, u pitanju je kompaktni krosover koji spaja prednosti Toyotinih malih automobila i SUV nasleđa. Drugi model koji koristi Toyotinu GA-B platformu. Glavne odlike su mu veće odstojanje od tla  i četvrta generacija Toyotine hibridne tehnologije. Dizajniran i razvijen za Evropu, Yaris Cross se proizvodi u Francuskoj, s godišnjim obimom od preko  150.000 jedinica.

 

 

U poređenju sa hečbekom, Yaris Cross je 95 mm viši (sada 1.595 mm), 20 mm širi (1.765 mm) i 240 mm duži (4.180 mm). Međuosovinsko rastojanje je ostalo nepromenjeno sa 2.560 mm, ali povećanjem klirensa za 25 mm (na 170 mm) istaknut je jedinstveni SUV dizajn, kao i poboljšana visina sedenja i omogućena odlična preglednost za vozača. Okretnost u gradu je osigurana radijusom okretanja od 5,3 m/krug (pneumatik).

 

 

Pogon: hibrid i benzin

Yaris Cross pokreće Toyotina hibridno električna tehnologija četvrte generacije, sistem koji je prvi put primenjen na novom Yarisu hečbek. Srce tog sistema je trocilindrični, 1,5-litarski Hybrid Dinamic Force motor koji ima istu osnovnu strukturu i način rada kao i veći dvolitarski agregat koji se ugrađuje u Toyotu Corollu i C-HR.

 

Motor Hybrid Dinamic Force je tiši tokom ubrzanja, a najveća snaga i obrtni moment motora dostižu se pri nižim obrtajima motora – 92 KS/68 kW pri 5.500 o/min, i 120 Nm između 3.600 i 4.800 o/min.

 

Maksimalna snaga celog sistema (motora i elektro-motora) iznosi 116 KS/85 kW. Potrošnja goriva i emisija CO2 (kombinovani WLTP) kreću se od 4,4-5,0 l/100 km i 100-114 g/km (vodeći u klasi 4,7-5,1 l/100 km i 106-116 g/km sa AWD-i pogonom).

 

 

Yaris Cross je takođe dostupan i sa 1,5-litarskim benzinskim motorom – zasnovanim na istom agregatu koji je predstavljen u hibridnoj verziji – ali uparen sa CVT ili šestostepenim manuelnim menjačem. Trocilindrični agregat proizvodi maksimalnih 125 KS/92 kW pri 6.600 o/min i najveći obrtni moment od 153 Nm između 4.800 i 5.000 o/min. Zvanične vrednosti potrošnje goriva i emisije WLTP-a iznose 5,7-6,2 l/100 km (6,0-6,4 l/100 km za CVT) i 130-140 g/km (135-144 za CVT).

 

Uskoro mnogo detaljnije na Vrele Gume testu!

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery