Još jedan SUV u Toyota gami – sve novo i već viđeno, provereno dobro
Toyota je u svoju Corolla seriju dodala novi kompaktni SUV Corolla Cross. Globalna premijera modela održana je juče na Tajlandu, gde je prodaja već započela. Za ostala tržišta još uvek nisu poznati datumi, a za sada je najavljeno da u početku novog krosovera neće biti na američkom kontinentu.
Na prvi pogled Corolla Cross najviše podseća na umajenu verziju Toyota RAV4, uz nešto agresivniji i moderniji izgled zahvaljući oštrijim linijama svetlosnih grupacija i naravno opet uvećanoj rešetki hladnjaka spreda.
Novo osveženje u gami japanskog proizvođača Corolla Cross baziran je naravno na TNGA platformi i predstavlja kompaktan krosover dužine 4.460 mm, širine 1.825 mm i visine 1.620 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.640 mm. To znači da je Corolla Cross skoro 8 cm duži, 3 cm širi i 5,5 viši od CH-R-a ,kao najsrodnijeg SUV-a iz Toyota porodice. Međutim, i CH-R i Corolla Cross imaju međuosovinsko rastojanje i pogon samo prednje točkove, tako da su u suštini vrlo slični modeli, barem „u srcu“.
Najavljeni enterijer, sa druge strane, ekskluzivniji je i za nijansu moderniji od onoga što imamo prilike da vidimo u aktuelnim RAV4, CH-R i Corolla modelima.
Za početak, Corolla Cross dostupan je samo na tajlandskom trištu sa dva različita agregata, uključujući poznati 1,8-litarski benzinski motor koji razvija 140 konja i obrtni moment od 177 Nm. Tu je naravno i hibridna varijanta koja koristi 1,8-litarski agregat od 98 kS i 142 Nm potpomognut elektromotorom koji generiše 72 konjskih snaga i 163 Nm obrtnog momenta.
Toyota je ovim dodatno obogatila svoju SUV gamu, nakon nedavnog predstavljanja modela Yaris Cross. Inače, od svog predstavljanja u Japanu 1966. godine, serija Corolla je prodala kumulativno ukupno više od 48 miliona jedinica, u više od 150 zemalja i regiona širom sveta. To je ubedljivo Toyotin najprodavaniji automobil, koji je izašao u toliko verzija i varijanti da se zapravo može pričati o nekoliko različitih modela.
Corolla je nastavila da se razvija u skladu sa potrebama vremena, ali i regiona u kojima se prodaje. Dodavanjem potpuno novog modela Cross u Corolla seriju, Toyota odgovara na rastuću potražnju za SUV vozilima i omogućava kupcima da odaberu personalizovan model koji najbolje odgovara raznovrsnim stilovima života i starosnim dobima.
Ako bih gledao na tojotinoj skali dizajna, ovaj bi dobio najviše ocjene a CH-R najniže. Uzimajući u obzir i veličinu auta, trebao bi se prodavati dobro.
Pratim ovaj dizajnerski trend „razjapljenih čeljusti“ i, po meni, retko gde kao ovde, uspeva.
Dizajneri su uspeli da naruže i aston martine, i mazde (koje su izgledale savršeno) i pežoe, a o audiju da ne pričam. Nisu bolje prošni ni mece s kupe amg.
Tako je pre više godina bila moda belih štop svetala sa crvenim sijalicama.
I, kada jedna ovca iz stada krene, sve idu za njom.