Sve manje nepoznanica o restilizovanoj 308
Peugeot nastvalja da intrigira javnost objavljivanjem detalj po detalj novosti o restilizovanom modelu 308 koji bi trebalo da izađe sledeće godine.
Glavni francuski adut u C segmentu, uz Megane, poslednji put je osvežen pre tri godine, a aktuelna generacija modela izašla je pre čak 7 godina. Konkurencija u vidu VW Golfa, Škoda Octavije i Scale, Toyota Corolle, Mazde3, Seat Leona, Ford Focusa, Hyundai Elantre i I30, itd, nije dangubila, pa je sada pred Peugeot-om težak zadatak da povrati jedno od vodećih mesta koje je imao u ovom segmentu do pre samo par godina.
Posle objava o elektrifikovanom, odnosno hibridnom modelu koji će imati i do 300 kS, te prvih render i tizer fotografija izgleda facelift modela i detalja o tehnologiji, na red su došle i informacije o enterijeru, odnosno novom potpuno redizajniranom kokpitu slavnog modela.
S obzirom da su ostali noviteti za sada u većem delu relativno skromni, najveća promena trenutno je izgleda uvođenje Peugeot i-kokpita. Digitalizovana instrument tabla dolazi sa 10-inčnim HD panelom koji uključuje grafički dizajn poznat iz modela iz 208 i 2008. Infotejnment sistem podržava ekran osetlji na dodir od 10,25 inča, uz integraciju pametnih telefona i 3D navigacioni sistem, glasovne komande i tako dalje.
Ostala napredna tehnologija kokpita uključuje adaptivni tempomat sa funkcijom i potpunog zaustavljanja vozila, zatim kameru za vožnju unazad od 180 stepeni, najnovije genetsko automatsko kočenje i upozorenje o sudaru, aktivno upozorenje o napuštanju trake, alarm za pažnju vozača, prepoznavanje brzine, aktivno praćenje slepih tačaka i automatsku adaptaciju snopa svetla.
Sa spoljašnje strane, revidirana linija 308 je praktično nepromenjena, osim uvođenja nove Vertigo plave boje i dva nova dizajna točkova, prečnika 16 i 18 inča. Opcija Black Pack rezervisana je za najviše pakete opreme i omogućava kupcima da menjaju većinu hromiranih okvira sa sjajnim crnim elementima, uključujući prednju rešetku, bočna stakla, svetla za maglu i okvir pokazivača pravca.
Kao što se i pretpostavljalo, paleta agregata u ponudi neće se previše razlikovati od preostale Peugeot game. Poznato je da će 308 za početak doći sa dva benzinska i dva dizel motora: 1,2-litarski PureTech sa 110 i 130 kS, te 1,5-litarski BlueHDi, koji razvija 100 ili 130 konja. Slabiji modeli upariće se sa šestostepenim ručnim menjačem, dok će 8-stepeni automatski biti dostupan za jače varijante i više pakete opreme.
Vrhunac ponude biće 308 Hybrid ili GTi verzija (još nas drže u neizvesnosti) sa 1,6-litarskim turbomotorom i duplom elektro asistencijom sa ukupno blizu 300 kS (minimum 260 i 340 Nm), te pogonom na sva 4 točka, sličnog sklopa kakav ima 3008 PHEV.
2 Komentara
Comments are closed.
[…] tri ventilaciona otvora. Vrlo je verovatno da ćemo varijaciju na ovu temu videti i kod budućeg 308 hečbeka. Da podsetimo, 208-ica i 2008-ica dele kućište farova, što je zgodna taktika da se uštedi na […]
[…] od najvažnijih automobila C segmenta iz PSA grupacije svakako će biti sledeća generacija (ili restilizacija) Peugeota 308, koji će biti predstavljen sledeće godine. Ovaj model biće baziran na ažuriranoj verziji […]