TESTOVI

TEST: Škoda Scala Ambition 1.0 TSI 115 KS 6G

Sve o novom modelu češkog proizvođača automobila

Škoda Scala - Vrele Gume TEST
6.67KPregleda

Bohemska mudrost

Dugo najavljivani novitet iz češke automobilske kuhinje stigao je napokon i na naše tržište. Taman kada smo mislili da počinje letnje zatišje, iz Auto Čačka nam javjaju da su prvi primerci modela Škoda Scala stigli u Srbiju i da su spremni za novinarsko testiranje. U trenutku smo se sneveselili jer nam je zapala dosta „klot“ benzinska verzija sa trocilindričnim motorom od svega 999 cm3 u Ambition paketu opreme. Međutim, ubrzo smo promenili mišljenje. Naime, upravo je ovakav sklop opreme i motora od 115 kS najrealniji za ovdašnje uslove i kupovne (ne)moći našeg naroda. Zato verujemo da će se u ovoj varijanti Škoda Scala najviše i prodavati na siromašnim tržištima poput srpskog.

Reno ima Megane, Opel ima Astre, a šta VW ima, Golfove i Skalu!

eko468x60_2017

Fabia, Audi, Golf? Ne, to je Scala!

Škoda Scala - Vrele Gume TESTŠkoda Scala postavljena je na Volkswagenovu platformu MQB A0, poput novog VW Pola i Seat Ibize. Ipak, ona po svom izgledu i dimenzijama, zapravo pripada tzv. „Golf klasi“. Kada je reč o rodoslovu, ovaj potpuno novi model nalazi se u Škodinoj gami negde između Fabije, od koje je daleko komfornija i veća, i Oktavije koja ipak naginje višem segmentu. Iako bi po logici stvari trebalo da bude, Scala zapravo nije ni potpuni naslednik modela Rapid. Razlog tome je [to donosi nešto sasvim novo kada je u pitanju češki masovni proizvođač automobila.

Dakle, reč je Škodinom takmacu u ulaznom C segmentu. Radi se o modelu kome su direktni konkurenti Ford Focus, Renault Megane, Opel Astra, Peugeot 308 ili recimo Hyundai i30 i Kia Ceed, pa čak i novi Golf 8.

Na prvi pogled ovaj kompaktni hečbek ima ponešto od svakog svog rođaka iz VW koncerna, ali i od konkurenata po malo. To ga na kraju čini skroz jedinstvenim.

Frontalno je Scala preuzela prepoznatljiv izgled gotovo celokupne game Škodinih novih modela, a najviše od manjeg joj brata Fabije. Moderne i oštre linije prednje maske, kao i nešto uže LED svetlosne grupe sa zanimljivim šarama koje asociraju na češke kristale, i ovde naglašavaju futurističko-tradicionalističku viziju dizajnerskog tima Škode.

 

Zanimljivom profilnom siluetom, pa čak malo i zadnjim delom, Scala delimično podseća na svog premijum rođaka Audi A3.

Škoda Scala - Vrele Gume TEST

Uska i izdužena led svetla sa animiranim indikatorima pravca nisu novost, ali zato jeste produženo i zatamljeno zadnje staklo sa spojlerom, koje se u testiranom modelu atraktivno proteže preko dela prtljažnika, sa integrisanim delom zadnje svetlosne grupe.

Scala je i prva Škoda koja nazad ima ponosno ispisan naziv brenda širokim fontom. Upravo je „od pozadi“ ovaj model doneo osveženje u reklo bi se celokupan segment, pa se karikirano može reći da će se Skalu vizuelno prodavati atraktivna stražnjica. Recimo kao Kim Kardašijan ili J. Lo nekada.

Dužina Škode Scala iznosi kompetentnih 4.362 milimetra, što je jako slično modelima Opel Astra i Renault Megane, za nijansu kraće od Ford Fokusa, ali i duže od Pežoa 308 za desetak, Kije Ceed za pet i Hjundaija i30 za par centimetara. Kada je reč o VW familiji, Scala je tačno 10 centimetara duža od odlazećeg Golfa 7 i Seat Leona recimo, a pet od modela Audi A3. Kao što smo već rekli, iako se nalazi na istoj platformi Scala je dakle dimenzijama čitav segment ispred VW Pola i Seata Ibice.

Ono što je mnogo bitnije jeste zavidno međuosovinsko rastojanje od 265 cm, takođe među najvećim u klasi. Dodajmo i da Skali malo fali (3 cm) da bi imala visinu od metar i po, kao i da je širina vozila malo manja od 180 cm, ili vam oko dva metra sa retrovizorima, koji se by the way ne sklapaju nakon zaključavanja (eto prve zamerke).

Klirens je za nijansu ispod proseka konkurenata iz klase (osim možda Fokusa) i iznosi 134 cm. Dužina vozila i vrlo ozbiljno međuosovinsko rastojanje rezultiraju sasvim pristojnim prostorom za noge kako napred tako i u zadnjem delu.

Ipak, najbolji rezultat Scala pokazuje skroz nazad, odnosno sa prestižnim kapacitetom prtljažnika od čak 467 litara (1.410 l sa preklopljenim sedištima), što je i do 100 litara više od pomenute konkurencije.

Gepek se proširuje preklapanjem sedišta u odnosu 40:60, što nije možda i nije najbolje rešenje u datom trenutku, ali je zanemarljivo u odnosu na fantastičan kapacitet.

Takođe, funkcionalnost gepeka koji je veoma dobro oivičen, kockast i praktičan, sa rezervnim točkom ispod tapacirunga, više malih zakački i džepovima sa obe strane, čak i utičnicom od 12V, pokazuje da su u Škodi poseban akcenat stavili na ovaj za porodična putovanja možda i najbitniji deo automobila.

Škoda Scala vas možda neće raspametiti pojavom, ali vas neće ni ostaviti skroz ravnodušnim. Ako ništa pitaćete se, kao i mnogi naši prolaznici, koja je ovo sad Škoda, jer sigurno izgleda lepše od sličnih prethodnika. Nagrada dizajnerskih stručnjaka Red dot za 2019. godinu, zaslužena ili ne, govori nam o tome da izgled, ali i enterijer modela Scala svakako zavređuje pažnju i poštovanje. Bar tako očigledno misle umetničke duše automobilske industrije koje dele ovakve nagrade. Mi ćemo to ostaviti svakome na ličnu procenu, jer lepota je ipak u očima posmatrača.

Gostoprimstvo na slovenski način

Slovenski narodi, među kojima su i Česi ili Bohemi, imaju na daleko čuveno shvatanje gostoprimstva koje se može svesti na rečenicu: „Nemamo mnogo, ali sve što imamo podelićemo sa vama“. Upravo smo se tako osetili u našoj Škodi Scala sa skromnim Ambient paketom opreme.

Pored načina na koji se ophode prema gostima, Sloveni imaju osobine pronicljivosti i snalažljivosti, stečene kroz istoriju mukotrpnog borvka na svim delovima Starog kontinenta.

Prosto pametno ili simply clever parola je kojom u Škodi već nekoliko godina unazad objašnjavaju zanimljiva i mudra rešenja koja nude u vozilima.

Jedno od njih je štek za kišobran u vozačkim vratima, idealno za one koje kiša u septembru uvek iznenadi. U vratancima rezervoara nalazi se strugač za led sa meračem za dubinu šare na gumama, viđena na Fabiji ali dosta korisna stvarčica. Novitet je transformacija poklopca posude za vetrobransku tečnost u levak, čime izvegavate prosipanje unutar haube. Nije bog zna šta, ali je lepo za primetiti kako su Česi smislili način da sitnicama „kupe“ još fanova na sterilnom automobilskom tržištu današnjice.    

Nisu u Mladoj Boleslav omanuli ni kada su mnogo bitnije stvari enterijera u pitanju. Prednja sedišta su vrlo udobna za jedno VW čeljade, prijatnog materijala i dovoljno podesiva po visini i lumbalno. Iznenađujuće dugačak sedalni deo i više nego dovoljno prostora za noge, taman su da se vozač prosečne visine savršeno namesti, a da pritom i putnici nazad imaju isto toliko, pa i više mesta. Naslon za ruke je tu, kao i ne baš izdašna pregrada za sitne stvari između sedišta.

Materijali u Skali zaista zaslužuju svaku pohvalu. Mekana gumirana plastika koja dominira celim gornjim delom kabine, koji nam je najviše u očima i najlakši za dodir, drastično razlikuje Skalu od Fabije i Rapida. Lepo, ali pre svega kvalitetno.

Nešto grublja plastika i malo lošiji materijali korišćeni su u delovima kabine koji nisu u prvom planu, kao i u izolaciji vrata, što rezultira malo jačim zvukom prilikom zatvaranja istih. Pogotovo ako ste od onih koji, tradicionalno navikli na Zastavina vozila, udaraju vratima kao da im je u ruci taština glava. Izvedbom, završnom obradom i kvalitetom enterijer deluje dosta besprekorno, ali ipak ispod nivoa onoga što očekujemo u novom Golfu 8, pa i onog što već imamo u Meganu na primer.

Sve u svemu, ovo zamorče Golfa u svojoj unutrašnjosti pleni pre svega ponudom prostora, praktičnošću, zavidnom udobnošću, a onda i kvalitetom materijala koji je za jedan narodni automobil niže srednje klase sasvim zadovoljavajući. U tom pogledu Skalu možemo uporediti sa Astrom na primer, a istaći da je daleko ispred Dačije Duster recimo, koja nije ista klasa ali je isti cenovni rang sa sličnom ciljnom grupom kupaca.

Koliko para, toliko i muzike

Nemačka, ili još preciznije Volkswagen politika disciplinovanog i racionalnog izbora, oplemenjena bohemskom harizmom, opis je ponude tehnologije u modelu Scala.

Standardna analogna instrument tabla za koju stotinu evra više (dobro, možda i celih 1.000) može dostići čak i onaj izgled iz Audi modela, koji očekujemo i već u srednjim paketima opreme novog Golfa. Ipak, nama je i ova Ambient sasvim dovoljno za ono što nam je potrebno.

U ovoj varijanti, ekran infotejment sistema od 6,5″ pruža minumum informacija koji prosečnom vozaču sasvim dovoljan. Naravno, tehnologija skuplje opremljene Skale pruža dosta toga više, odnosno sve one potrebne i nepotrebne online i slične podatke, povezivanja i ostalo.

U samom sistemu nije se preterano teško snaći, ali se ne može ni reći da je primer savršene funkcionalnosti. Uostalom, u ovom paketu opreme multimedija je praktično svedena na puštanje muzike i eventualno bluetoth povezivanje sa telefonom, uz poneku bazičnu informaciju o samom vozilu. Trebalo bi ipak naglasiti da je grafika instrument i multimedija displeja izuzetno jasna i stilski zanimljiva, kao i da je sve to nemački precizno i kvalitetno urađeno. Komande na volanu idu takođe kao dodatak.

Klima je u ovom paketu ne samo manuelna, već su i komande toliko retrogradne da izgledom neodoljivo podsećaju na Opel Korsu B sa kraja prošlog veka, koju sa ponosom vozi (i voli) dole potpisani autor ovog teksta.

Ipak, da ne budemo na kraj srca, klima Skale, sa sve ventilima i nazad, je sasvim solidna u svom prvenstvenom cilju, da rashladi kabinu automobila na optimalan način. Zapravo, pokazala se znatno bržom i svrsishodnijom od nekih automatskih klima na sličnim modelima koje smo imali priliku da probamo ovog leta, pri uvek istih 39 C° napolju. Kako im u RHMZ ta kazaljka stalno „zakuca“ baš na stepen ispod zakonskih 40, čudo jedno.

USB ulazi treće ili C generacije prerano su integrisani u ovaj skromni paket opreme, pa je čini se Škoda malo preskočila sadašnost i prenaglila sa ovim trenutno apsolutno nepraktičnim rešenjem. U svakom slučaju, ako hoćete da punite svoj telefon u Skali, nabavite najnoviji mobilni ili onaj stari ulaz za 12V.

U skupljim varijantama možete očekivati mnogo više toga, ali čini nam se da je za ovdašnje uslove i potrebe Ambient paket sa određenim korisnim dodacima sasvim adekvatan.

Sigurica

Scala na tržište stiže u benzinskim verzijama 1.0 TSI od 95 ili 115 konjskih snaga, jačoj 1.5 TSI varijanti sa 150 kS, kao i sa jednom jedinom dizel ponudom od 1.6 TDI/115 kS sa manuelnim ili automatskim DSG menjačima. Nama je na test došla jača od dve najslabije verije, odnosno benzinski turbo trocilindraš sa 999 kubika radne zapremine i 115 konja, povezan na šestostepeni manuelni menjač.

Škoda Scala - Vrele Gume TEST

Agregat koji već znamo iz nekih drugih modela VW grupacije ne predstavlja iznenađenje i znači „igranje na sigurno“ kada je u pitanju ovaj češki proizvođač narodnih automobila.

Ovakav agregatni sklop verovatno će biti najpopularniji kod kupaca Skale, ne samo na našem tržištu već i širom Evrope.

Razlog tome svakako je najpre cena, zatim optimalna potrošnja za date perfomanse, kao i relativno niska emisija štetnih gasova za one ekološki savesnije vozače. Zapravo, da bi ispunila najnovije standarde o emisiji izduvnih gasova, Scala je dobila poseban filter čestica čađi, a emisija je zvanično smanjena na 113 grama CO2 po pređenom kilometru.

Svoju najveću snagu motor naše Skale razvija na 5-5.500 obrtaja u minutu, dok je maksimalni obrtni momenat od 200 Nm moguć u rasponu od 2 do 3.500 istih. Sa respektabilnih 201 km/h maksimalne brzine i ispod deset sekundi do stotke, ovaj agregat se možda u najboljem svetlu predstavlja upravo u Skali.

Škoda Scala - Vrele Gume TEST

Verovatno je razlog tome relativno mala masa vozila, koja sa prosečno teškim vozačem ne dobacuje ni do 1.300 kilograma. Iako ima tri cilindra, što možda u početku i ima svoje prednosti, ali videćemo posle 100 hiljada pređenih kilometara, motor pokazuje solidnu elastičnost čak i na nižim obrtajima. Naravno, da bi izvukao najbolje od sebe on traži visoke obrtaje i nikako mu ne smeta da prilikom preticanja vratite u niži stepen prenosa.

Ovo VW golf zamorče pokazuje dosta varijacija po pitanju potrošnje goriva. U zavisnosti koliko je mirno vozite, Scala u gradskoj vožnji troši od fabrički predviđenih 6,4 l do nekih 7,2 litra na 100 km. Ako je na otvorenom putu i prištedite ona teško da može ispod 5 litara (u Mladoj Boleslav kažu 4,2l), pa dolazimo do prosečne potrošnje koja je na naših isforsiranih 880 „pravih test“ kilometara iznosila 6,5 l/100km (7 gradskih litara na slici).

Škoda Scala - Vrele Gume TEST

Može to sigurno da se spusti na šest litara, što nije savršeno, a nije ni loše. Zanimljivo da kada stoji „u leru“, sa upaljenim motorom i klimom, bez kretanja i obrtaja, instrument tabla pokazuje konstantnu potrošnju od 1 litar, što je tako istinit i iskren podatak koji do sada nikada nismo videli u nekom drugom automobilu. Dodajmo i da je kapacitet rezervoara za današnje uslove odličnih 50 litara.

Šumadijski rokenrol

Prvi utisak iz vožnje gotovo svih sa kojima smo pričali a koji su probali Skalu isti je kao i naš, a to je da se radi o pouzdanom i kvalitetnom automobilu koji se kupuje na duge staze. Njegova namera možda nije da vas oduševi na prvu loptu, ali jeste da vam ulije samopouzdanje i sigurnost već prilikom prve vožnje.

Škoda Scala - Vrele Gume TEST

Za jedan porodičan hečbek nosivosti preko 500 kilograma, Scala ide dosta lagano i deluje kao da plovi po asfaltu.

Izvrsni koeficijent aerodinamike od 0,29 omogućuje joj da izuzetno lako ubrzava, rado prihvata nagli pritisak na papučicu gasa, uz međubrzanja koja su više nego odlična.

Sa takvim kretanjem vrlo se dobro snalazi kako u gradskim uslovima tako i na otvorenom putu prilikom jurenja i preticanja (sve u granicama dozvoljenog). Ako se nekako dokopate izlaska iz Obrenovca i novog parčeta auto-puta za nigde, ona će vas do čačanske obilaznice dovesti čak i za neki minut kraće od hvaljenih sat vremena. Šalu na stranu, Škoda Scala je zaista startna, brza i impulsivna, mnogo više nego što bi se to od jednog češkog golfa moglo očekivati.

Škoda Scala - Vrele Gume TEST

Ergonomski vrlo praktična vozačka pozicija dopunjuje se odličnim ležanjem u krivinama i pravilnim bezbednim kretanjem čak i po neravnim terenima i našim rupama.

Dobro ogibljenje i kvalitetni amortizeri zaduženi su za zavidnu udobnost vožnje, ali i stabilnost prilikom skretanja. Nedostatak multinka na zadnjem vešanju skoro da se i ne primećuje, možda tek sa punim gepekom ili pri ekstremnijoj vožnji po srpskim makadamima. Disk kočnice pozadi danas su naravno standard, mada na slabijem 1.0 Tsi motoru od 95 konja i dalje imamo doboše.

Sve pohvale idu i na adresu šestostepenog manuelnog menjača, koji ne samo da lepo i kvalitetno izgleda sa svojom kožno obloženom ručicom, već je i vrlo pouzdan.

Dosta je čvršći i stabilniji od nekih u sličnim modelima koje smo nedavno vozili, mada su ruku na srce ovi drugi imali par hiljada pređenih kilometara više. Kao što je to i običaj u Golfu, sam menjač nije preterano elastičan, ali je zato sklon da se „potopi“ u niži stepen prenosa kada želite dodatno ubrzanje. Indikator koji na instrument tabli sugeriše kada da promenite stepen prenosa nekome može da znači, iako ume da bude jako nerazuman. Nama lično on je bio višak i nismo ga baš slušali (da jesmo možda bi potrošnja sišla na 6 litara).

Najveća zamerka definitivno ide za preglednost u vožnji.

Zadebljan A stub i skoro nikakav pogled kroz zadnje staklo, pogotovo kad neko sedi nazad, pa još i nedostatak kamere za vožnju u nazad, čine ozbiljan problem u vožnji i parkiranju. Umesto što im je dodatak specijalna crna boja, spoljašnji retrovizori bi u ovakvoj situaciji morali da budu bar malo veći i omoguće bolju preglednost koja je hendikepirana uslovima unutar kabine. U svakom slučaju, nedostatak vidljivosti tera vas da ukjlučite apsolutno sva čula prilikom vožnje Skale.

A kada smo kod čula, ono sluha dodatno je opterećeno lošom zvučnom izolacijom motorskog prostora i kao što smo već rekli nešto lošijim kvalitetom materijala kojim su obložena vrata i celokupna kabina. Ipak, to pomaže da bolje osluškujete rad motora, ko voli, kao i da budete svesniji situacije u saobraćaju u datom trenutku.

Pouzdanost, ponuda prostora, kapacitet prtljažnika, cena sa nižim nivoima opreme, ponašanje u vožnji, ubrzanje, menjač, kvalitet „primarnih materijala“, izgled zadnjeg dela, simply clever rešenja
Preglednost, zvučna izolacija, kvalitet „sekundarnih“ materijala, multimedija i infotainment u nižim paketima, nedostatak kamera, USB C generacije, cena u višim paketima opreme

Opremljenost datog modela Škoda Scala Ambient dosta je kontradiktorna. Dok sa jedne strane imamo skoro klot enterijer i skromnu ponudu multimedije, sa druge su tu tempomat sa ograničenjem brzine, kao i opcija poluautonomnog upravljanja, odnosno održavanja vozila u traci. Ova asistencija nije savršena kao u premijum VW modelima, reaguje i oglašava se samo kada dođete skroz do trake levo ili desno, ali vraća volan dosta hitro i bezbedno, opominjujući vas na koncentarciju i držanje ruku na volanu. U ovom nivou opreme za dati model proizvođač navodi i dodatak nazvan „kontrola pri vožnji u brdima“, mada nismo sigurno šta to zapravo znači.

ŠKODA SCALA Ambition 1.0 TSI 115 KS 6G

Motor:  1.0 TSI 85 kW/115 ks – turbo benzinski, tri cilindra;
Radna zapremina:  999 cm3;
Snaga: : 115 kS;
Maksimalni obrtni moment: 200Nm pri 2 – 3.500 obr/min;
Menjač: Manuelni 6G;
Pneumatici: R16 205/55, aluminujumske felne Alaris 6J x 16”;
Maksimalna brzina: 201 km/h;
Prosečna potrošnja fabrička/test: : 5,0/ 6,5 l na 100 km;
Zapremina rezervoara za gorivo: 50 l;
Emisija CO2: 113 g/km;
Zapremina prtljažnika:  467 l (1.410 l sa preklopljenim naslonom zadnjeg sedišta);
Dimenzije (DXŠXV): 4.362 x 1.793 x 1.471 mm;
Međuosovinsko rastojanje:  2.674 mm;
Ø kruga okretanja:  10,9 m;
Masa/Nosivost/Vuča:  1.240 kg / 375-575 kg /do 1.200 kg;
Početna cena:  od 13.908 €;
Cena testiranog modela:  15.612 €;

Scala na skali

Za one koji nisu mnogo očekivali, Scala može biti pravo iznenađenje. U isto vreme, za dežurne “pljuvače” među ljubiteljima automobila ona može biti okarakterisana i kao potpuni promašaj. Sve zavisi od načina i ugla iz kojeg posmatrate stvari, afiniteta i naravno kupovne (ne)moći, jer je Scala u višim i nižim nivoima opremljenosti zaista nebo i zemlja, kako u ponudi tako i u ceni.

A cena je prava narodna. Trenutno ona kod nas kreće od 13.908 evra za 1.0 TSi od 95 konja, a završava se na 22.380 € za 1.6/115 ks TDI DSG varijantu u punoj Style opremi. Ponuda za testirani model iznosi tačno 15.612 evra, od čega je 14.508 osnovni model, a ostalo skromna dodatna oprema.

Iako je najava da VW otvara fabriku u Srbiji bila realna koliko i da recimo Čačak bude domaćin Olimpijskih igara, ostaje neka žal što se recimo baš Scala ne proizvodi kod nas.

Em bi se tradicija istog imena u fabrici Zastava nastavila, em bi Srbima bio još dostupniji i pristupačniji ovaj pravi narodni, ali i moderan automobil.

U familijarnom nadmetanju sa novim Golfom i Oktaviom koji nam stižu do kraja godine, Scala sigurno nema previše šanse. Čini se da se tu zapravo i ne traži pobednik, već da će oni udruženim snagama napasti tržište C segmenta, ne dajući prostor Fokusu i Astri da se istaknu, i gotovo nikakvu šansu Kia Ceed-u na primer. Pogotovo što je cenovno ovaj hečbek koji naginje biti sedan ili karavan, na nivou ponude konkurenata iz B segmenta.

Prema našem mišljenju, na skali od 1 do 5 u datoj klasi, Škodina Scala zaslužuje vrlo dobru ocenu 4+!

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Vozačka

Suvozačka

4,2

4,0

Funkcionalnost

4,3

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,13

Ukupno

4,1

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

Preglednost

4,6

3,5

Funkcionalnost

Infotejnment:

4,0

3,8

Performanse

4,2

Dizajn

4,1

Kočnice

4,3

Ponuda prostora

4,6

Ukupno:

4,15

Kvalitet materijala

4,2

Motor

4,2

Završna obrada

4,2

Menjač

4,3

Ukupno:

Bezbednost

4,15

4,2

Cena

4,4

Prosečna ocena: 4,20

Tekst: Stefan Stojković
Fotografije: Vrele Gume

11 Komentara

  1. Meni se svidja Scala. U BiH je nesto skuplja nego u Srbiji, iako je kod nas dosta automobila jeftinije. Koliko kod vas kosta sa 115 KS, toliko je kod nas sa 95 ks. No, valjda je to ambiociozni pokusaj SDA zastupnika Skode. Vjerujem da ce pasti cijena. Inace kod nas bazna Suzuki Vitara sa 112 ks kosta 12 500 eura, tako da je u odnosu na Scalu po bosanskim cijenama bolja kupovina.

    1. @IGI
      U specifikaciji datog modela piše doslovce na srpskom “kontrola pri vožnji u brdima “. Mislim da nije u pitanju Hill holder, jer koliko se sećam Scala nije imala to zadržavanje kretanja u nazad na uzbrdici.
      Takođe, kada je reč o vazdušnim jastucima, na specifikaciji našeg modela stoji “Airbag za vozača i suvozača, suvozačev airbag sa deaktivacijom, prednji bočni airbag – ovi sa vazdušnim zavesama”
      Nadam se da sam malo pomogao, veliki pozdrav,

      Stefan Stojković Vrele Gume

  2. Vrlo realan test, daleko bolje urađen nego što to familija radi, odlično sagledavanje svih aspekata okom jednog prosečnog srpskog vozača. Meni se lično Skala nije dopala kada sam je video na ulici, verovatno ću se vremenom navići kao na službeni srpski auto, Rapid.

  3. Ako je ovo test vozilo i njegova je cena 15.500 evra onda je smešno uporediti je sa konkurencijom, posebno sa Hyundai vozilima kada pogledate šta za tu sumu novca nudi jedna Elantra, recimo.

  4. Ogoljena Skala nema ni komande na volanu, nekako je bliža Fabiji nego Oktaviji. Al dobro, za uložen novac sasvim pristojno. Ko želi više, ili Oktavija ili neko od konkurenata.

Ostavite komentar