Online plus

Život se događa sa Golfom

Decenijama se čekao novi VW Golf da postavi standarde klase za narednu deceniju! Da li je još uvek tako?

VW Golf Mk8 - Porto
3.79KPregleda

Volkswagen Golf MK8

Kanjon reke Douro, odnosno živopisna okolina grada Porto (Portugal), ovih dana je svojevrsan “centar” automobilizma u svetu.

VW Golf Mk8 - Porto

Razlog za tako smelu tvrdnju je sasvim jednostavan: rodio se novi Golf, osma generacija koja shodno tradiciji nosi oznaku MK8. Kao i svi novi modeli ove jeseni, i Golf 8 stiže u vrlo nezgodnom momentu. Konkurencija nikada jača i agilnija, a nova ekonomska kriza kuca na vrata bez mogućnosti predviđanja njenog obima i trajanja.

Kako bilo VW radi svoj posao ne obazirući se na crna predviđanja, spremajući se kao da će “100 godina biti mir”.

Istorija

Za 45 godina od 1974, Golf je proizveden u sedam generacija modela i u ukupnom volumenu od 35 miliona komada.

Statistika kaže, od 1974. do danas na svakih 40 sekundi jedan Golf je sišao sa fabričke trake. Podatak koji nalaže naklon do poda i puno poštovanje svih aktera svetske automobilske scene.

VW Golf Mk8 - Porto

Motori

Golf MK8 na početku produkcije, što se motorizacije tiče stiže sa pet agregata, tri benzinska 1.5 TSI laka hibrida (1.498 ccm) i 110/120/150 KS, dva 2.0 TDI dizela od 115 i 150 KS, te TSI plug-in hibrid sa združenih 204 odnosno 245 KS u GTE verziji. Kako kažu danas na konferenciji za štampu, potrošnja goriva cele game je smanjena za 17% dok je emisija oksida azota NoX niža i do 80%.

Plug-in modeli raspolažu baterijama od 12 kWh i elektro motorom od 60 KW. U VW-u tvrde, više nego dovoljno za 50 urbanih kilometara na čistu elektriku.

Karoserija i enterijer

Karoserija Golfa MK8 je doživela solidne promene. Mnogo je dinamičnijeg i klinastijeg oblika, i već na prvi pogled je jasno da se radi o potpuno novom modelu.

VW Golf Mk8 - Porto

Iako je za skoro 8 cm kraći od prethodnika, unutrašnjost je tu promenu podržala ali na kvadrat. U pogledu instrumantalizacije i komandi sve je drugačije nego u odlazećem MK7. Potpuna digitalizacija, povećan komfor i udobnost su najbolji opis novina. Novitet je i “head-up” koji sada nudi solidnu količinu lako uočljivih informacija. Svakako treba napomenuti i ambijentlno osvetljenje koje nudi od 10-30 raznih kombinacija, SIM integrisanu karticu i mogučnost umreženja sa ostalim učesnicima u saobraćaju koji imaju tu funkciju.

Utisci

Vozeći danas, tačnije prvog dana svetske promocije Golf MK8 2.0 TDI više od dve stotine kilometara po prilično lošim putevima Portugala, doživeo sam ga subjektivno kao najudobniji VW, odmah nakon Arteona. Ovim je izlečena i najveća boljka Golfa MK7 a ona se odnosi na tvrdo, štruckavo ogibljenje. Uprkos rečenoj udobnosti, Golf 8 je zadržao preciznost upravljanja i zanimljivu dinamiku vožnje. Svaka pohvala konstruktorima i uzor za ostale.

Dvolitarski turbo dizel sada ima 150 KS, 360 Nm i lepo odmeren sedmostepeni automatski menjač (opciono 6 manuleni) i poboljšanu asistenciju upravljanja koja radi do brzine od čak maksimalnih 210 km/h.

VW Golf Mk8 - Porto

Cena i najava

Na tržištu Nemačke startuje ispod 20.000 evra dok se očekuje da kod nas bazni model bude nešto jeftiniji.

Dok se utisci slažu, vreme je za večeru i čašicu čuvenog vina Porto kako bih lakše odgovorio na sledeće pitanje: da li Golf još uvek ima dva kruga prednosti u klasi ili će odlučiti foto finiš?

O tome uskoro u TEST članku na ovim stranicama i sledeće nedelje na NovaS TV u 12:35.

Za Vrele Gume ekskluzivno iz Portugala, Miodrag Piroški. 

10 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery