Život se događa sa Golfom
Decenijama se čekao novi VW Golf da postavi standarde klase za narednu deceniju! Da li je još uvek tako?
Volkswagen Golf MK8
Kanjon reke Douro, odnosno živopisna okolina grada Porto (Portugal), ovih dana je svojevrsan „centar“ automobilizma u svetu.
Razlog za tako smelu tvrdnju je sasvim jednostavan: rodio se novi Golf, osma generacija koja shodno tradiciji nosi oznaku MK8. Kao i svi novi modeli ove jeseni, i Golf 8 stiže u vrlo nezgodnom momentu. Konkurencija nikada jača i agilnija, a nova ekonomska kriza kuca na vrata bez mogućnosti predviđanja njenog obima i trajanja.
Kako bilo VW radi svoj posao ne obazirući se na crna predviđanja, spremajući se kao da će „100 godina biti mir“.
Istorija
Za 45 godina od 1974, Golf je proizveden u sedam generacija modela i u ukupnom volumenu od 35 miliona komada.
Statistika kaže, od 1974. do danas na svakih 40 sekundi jedan Golf je sišao sa fabričke trake. Podatak koji nalaže naklon do poda i puno poštovanje svih aktera svetske automobilske scene.
Motori
Golf MK8 na početku produkcije, što se motorizacije tiče stiže sa pet agregata, tri benzinska 1.5 TSI laka hibrida (1.498 ccm) i 110/120/150 KS, dva 2.0 TDI dizela od 115 i 150 KS, te TSI plug-in hibrid sa združenih 204 odnosno 245 KS u GTE verziji. Kako kažu danas na konferenciji za štampu, potrošnja goriva cele game je smanjena za 17% dok je emisija oksida azota NoX niža i do 80%.
Plug-in modeli raspolažu baterijama od 12 kWh i elektro motorom od 60 KW. U VW-u tvrde, više nego dovoljno za 50 urbanih kilometara na čistu elektriku.
Karoserija i enterijer
Karoserija Golfa MK8 je doživela solidne promene. Mnogo je dinamičnijeg i klinastijeg oblika, i već na prvi pogled je jasno da se radi o potpuno novom modelu.
Iako je za skoro 8 cm kraći od prethodnika, unutrašnjost je tu promenu podržala ali na kvadrat. U pogledu instrumantalizacije i komandi sve je drugačije nego u odlazećem MK7. Potpuna digitalizacija, povećan komfor i udobnost su najbolji opis novina. Novitet je i „head-up“ koji sada nudi solidnu količinu lako uočljivih informacija. Svakako treba napomenuti i ambijentlno osvetljenje koje nudi od 10-30 raznih kombinacija, SIM integrisanu karticu i mogučnost umreženja sa ostalim učesnicima u saobraćaju koji imaju tu funkciju.
Utisci
Vozeći danas, tačnije prvog dana svetske promocije Golf MK8 2.0 TDI više od dve stotine kilometara po prilično lošim putevima Portugala, doživeo sam ga subjektivno kao najudobniji VW, odmah nakon Arteona. Ovim je izlečena i najveća boljka Golfa MK7 a ona se odnosi na tvrdo, štruckavo ogibljenje. Uprkos rečenoj udobnosti, Golf 8 je zadržao preciznost upravljanja i zanimljivu dinamiku vožnje. Svaka pohvala konstruktorima i uzor za ostale.
Dvolitarski turbo dizel sada ima 150 KS, 360 Nm i lepo odmeren sedmostepeni automatski menjač (opciono 6 manuleni) i poboljšanu asistenciju upravljanja koja radi do brzine od čak maksimalnih 210 km/h.
Cena i najava
Na tržištu Nemačke startuje ispod 20.000 evra dok se očekuje da kod nas bazni model bude nešto jeftiniji.
Dok se utisci slažu, vreme je za večeru i čašicu čuvenog vina Porto kako bih lakše odgovorio na sledeće pitanje: da li Golf još uvek ima dva kruga prednosti u klasi ili će odlučiti foto finiš?
O tome uskoro u TEST članku na ovim stranicama i sledeće nedelje na NovaS TV u 12:35.
Za Vrele Gume ekskluzivno iz Portugala, Miodrag Piroški.
[…] Skoro dve godine je prošlo od evropskog predstavljanja osme generacije Golfa, a više od godinu i po od kada je naš urednik Miodrag Piroški među prvima u regionu imao prilike da proba kultni automobil na međunarodnoj promociji u Portugalu. […]
[…] pre tri godine, a aktuelna generacija modela izašla je pre čak 7 godina. Konkurencija u vidu VW Golfa, Škoda Octavije i Scale, Toyota Corolle, Mazde3, Seat Leona, Ford Focusa, Hyundai Elantre […]
[…] 30.000 modela Golfa 8, proizvedenih od prošle jeseni, prijavljeni su da imaju ovu softversku grešku. Većina njih je […]
[…] prošle godine, novi VW Golf je predstvaljen kao jedan od najvažnijih modela u istoriji fabrike iz Volsfburga. Na njegov razvoj […]
[…] njega, C segment u Evropi je u poslednje vreme prepun novih i vrlo atraktivnih modela, poput novog VW Golfa, Škoda Octavije i Scale, Toyota Corolle, Mazde3, Seat Leona, Ford Focusa, dolazećih Hyundai […]
[…] njega, C segment u Evropi je u poslednje vreme prepun novih i vrlo atraktivnih modela, poput novog VW Golfa, Škoda Octavije i Scale, Toyota Corolle, Mazde3, Seat Leona, Ford Focusa, dolazećih Hyundai […]
Zaista ne znam šta da kažem nije mi ništa posebno drugačiji a opet je nekako iznad svega.
Sigurno neće biti foto finiša, Golf je bar krug ispred konkurencije!
BRAVO GOLF
Velika dilema, 1.5 benzinac ili 2.0 TDI od 115 KS, šta misli redakcija. Benzinac bi mogao biti dinamičniji
Vrh, šta reći drugo
Samo tupani mogu reći da Golf nije lider klase. A dali bi „bulje“ da ga poseduju kada bi imali para da kupe MK8, pre nego izađe MK10
bravisimo za Vrele Gume, jer su prve prikazale novi Golf i nesrpljivo očekujem TV test i koju pošalicu „gospodina direktora“
Prvi utisak je uvek bio najbolji. Die Beste Golf
Zanimljiv je pogotovo ako je tako udoban
Verujem da će plug in biti vrh jer je to maksimum elektrike danas u realnim okolnostima
Sjajan prikaz. Golf je Golf i to je to