Renault lider u prodaju na tržištima širom sveta
Uz snažan zalet električnih vozila i oporavak prodaje u junu, u prvoj polovini godine Grupa Renault ukupno je prodala 1.256.658 vozila.
Zbog pandemije bolesti COVID-19, Grupa Renault je obustavila sredinom marta prodaju i proizvodne aktivnosti u većini zemalja, usled čega je u prvoj polovini godine prodaja pala za 34,9 % na 1.256.658 primeraka, dok je tržište zabeležilo pad od 28,3 %. Pad prodaje je uglavnom posledica velikog izlaganja u zemljama u kojima su obustavljene komercijalne aktivnosti i proglašen je karantin.
„Svet se našao u dosad neviđenoj krizi koja je snažno uticala na naše poslovanje. Čim je započeo oporavak, naše fabrike i prodajna mreža su se brzo aktivirale kako bismo ispunili potrebe kupaca. Visok nivo potražnje je zadržan i u junu zahvaljujući subvencijama koje su ponudile evropske države. U drugu polovinu godine ulazimo sa velikom količinom narudžbi, zadovoljavajućim stanjem na zalihama, višom cenom cele palete modela i ponudom novih verzija E-TECH koja je jedinstvena u svom segmentu i koja je već naišla na dobar odjek kod kupaca” izjavio je Denis le Vot, član izvršnog odbora i viši potpredsednik odeljenja prodaje i regija Grupe Renault.
Električna vozila: Zoe je predvodnik na rastućem tržištu
Sa više od 42.000 prodatih vozila u prvoj polovini godine prodajni udeo marke Renault se povećao za 38 %. Renault Zoe je najprodavaniji model u Evropi. Prodaja je porasla za 50 % na 37.450 vozila, a u junu je zabeležen i rekordan broj narudžbi – čak 11.000.
Električna ofanziva , dolazak Twinga Z.E. i predstavljanje hibridnih motora E-TECH koji obuhvataju novi Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Megane Grandtour E-TECH Plug-in, je snažan vetar u leđa Grupi na putu ostvarenja ciljeva programa CAFE 2020.
U Evropi
Renault Grupa prodala je 623.854 vozila, što je pad od 41,8 % na tržištu koje beleži pad od 38,9 posto. Grupacija je uspešno obnovila Renaultovu ponudu modela iz B-segmenta, odnosno predstavila petu generaciju modela Clio, Captur druge generacije i osveženi Zoe.
Sa 102.949 prodatih primeraka novi Clio je bio najprodavaniji automobil B-segmenta u Evropi u prvoj polovini godine.
U prvoj polovini godine Dacia je zabeležila pad od 48,1 %, sa 161.334 prodatih vozila. Na to je najviše uticao pad na tržištima koja su snažno pogođena krizom izazvanom koronom.
U junu je Grupa u Evropi nastavila sa prodajnim aktivnostima. Renault je ostvario 10,5 % udela na tržištu, što ga čini vodećim proizvođačem na tržištu, a Dacia 3,5 odsto udela. Marka Dacia iskoristila je povratak kupaca u prodajne salone pripremivši raznovrsnu ponudu motora: LPG, benzinske i dizel motore.
Izvan Evrope, Grupa je posebno veliki pad zabeležila na tržištima u Rusiji (-23,3 %), Indiji (- 49,4 posto), Brazilu (-39,0 %) i Kini (-20,8 procenata).
2 Komentara
Comments are closed.
[…] 7 meseci ove godine dostigao polovinu ukupno prodatih vozila prošle godine, ali ima ih (BMW, Mini, Renault, Porsche, Seat, Kia, Volvo…). Tu naravno ne računamo ekskluzivne brendove poput Bentlija, […]
Svaka čast! Ozbiljan proizvođač lepih, pouzdanih i udobnih automobila.