AktuelnoTESTOVI

TEST: Toyota CH-R Hibrid 2.0 184 kS

Toyota CH-R Hibrid TEST
19.7KPregleda

Novi hibridni CH-R: Idealan mini-krosover ili daleko je sunce? 

 

Restilizovani Toyota CH-R Hibrid sa novim agregatom s kraja prošle godine, zvanično je predstavljen u Srbiji tek prošle nedelje. Dok su retki ljubitelji sportskih trkalica, „jutjuberi“, pa i naš Oto, bili egzaltirani takođe promovisanim modelom Supra, ispostavilo se da „obične ljude“ (i prave kupce) mnogo više zanima ovaj hibridni mini-krosover. U različitim uslovima, vozili smo nekoliko primeraka CHR-a sa novim pogonom (plavi, crveni, sivi), pa evo i utisaka.

 

CH-R Hibrid – Revolucija u Toyota gami

Retko koji model ima tako bogatu biografiju u svom kratkom postojanju kao što je to slučaj sa CHR-om. Koncept vozilo Toyota CH-R imalo je premijeru na sajmu automobila u Parizu 2014. godine. Godinu kasnije, druga realnija koncept verzija prikazana je u Frankfurtu. Već tada je bilo jasno da će CH-R ciljati pre svega evropsko tržište. Konačno, ovaj dinamičan krosover ekstravagantnog izgleda ovaploćen je i predstavljen 2016. godine u Ženevi.

 

toyota-c-hr-hybrid-2016

 

Retko se zna da skraćenica CHR zapravo zmači Coupé High Rider. Dakle, po obliku karoserije reč je o krosover kupe modelu sa petora vrata. Izgrađen je, bio i ostao, na već prepoznatljivoj TNGA (Toyota New Global Architecture) platformi. Menadžeri Toyote smestili su ga u tzv. C-SUV segment, ispod RAV4, a kao direktnog konkurenta vrlo prodavanom modelu Nissan Juke. Montira se u Turskoj i to je otprilike najosnovnije što bi trebalo znati o ovom popularnom gradskom mini-krosoveru.

 

Toyota C-HR Hibrid

 

Ono što je mnogo važnije, Toyota je već prve godine prodala čak 120 hiljada CH-R modela. Gotovo 80% njih je imalo hibridni pogon. Danas je na putevima širom Evrope preko 400.000 primeraka ovog urbanog „baby“ SUV-a.

 

Toyota CH-R Hibrid Test

 

Blage spoljne promene – i dalje je autentičan

CH-R je svojom pojavom pre tek pola decenije postao sinonim za kasniju Toyota krilaticu „Nema više dosadnih automobila“. Svojim futurističkim dizajnom on je i danas jedan od najprepoznatljivijih modela gde god da se pojavi. S pravom stoga dizajneri japanskog giganta ne uvode prevelike promene u ovaj koncept već petu godinu. Takav je slučaj i u facelift modelu koji je sada pred nama, a imao je svetsku premijeru krajem prošle godine.

 

 

Najuočljivije (i jedine) promene spolja u odnosu na pionirski model jesu na svetlosnim grupacijama. Pozicija prednjih maglenki takođe je nešto drugačija. Vizuelne izmene eksterijera završavaju se stilizacijom zadnjeg dela sa crnom lajsnom visokog sjaja između stop lampi. Ovo čini CH-R još modernijim i autentičnijim na tržištu sve sličnijih urbanih mini-krosovera.

Kada je reč o dimenzijama, osveženi CHR-R gotovo je identičan prethodniku, ali se na prvi pogled čini da je za nijansu duži i veći. To može biti zbog drugačijeg rasporeda boja, nešto spuštenijeg težišta, tanjih pneumatika ili promenjene bočne lajsne. Ili zato što i jeste, za čitavih 30 (slovima trideset) milimetra prema zvaničnoj Toyota specifikaciji.

 

CHR Hibrid

 

Daleko bitnije je da je usled drugačijeg rasporeda prostora prtljažnik uspeo da postane još manji. Sa, za segment nedovoljnih 378 litara, sada je spao na neoprostivo malih 358 l. Svakako prva velika zamerka ovom modernom gradskom šmekeru.

 

 

Dosadni enterijer i tehnologija – kvalitetnije, preglednije i bezbednije

Ne znamo za vas, ali mi smo se već umorili od identičnih unutrašnjosti „novih“ Toyota modela. U prethodnih par godina testirali smo ih pregršt, od Yarisa i Corolla hečbeka, sedana i karavana, preko nekoliko RAV-a 4 (hibrida i benzinca), pa i prvog CH-R-a. Svi oni imali su manje-više istu unutrašnjost, što nije retkost današnje automobilske industrije kada se novi modeli „štancuju na kilo“.  Čast izuzetku koji je, u svakom mogućem pogledu, bio Toyota Camry.

 

 

Ni restilizovani CH-R ne donosi revoluciju u enterijeru . Očigledno u Toyoti smatraju da su pronašli dobitnu kombinaciju koju ne bi trebalo menjati. Da li je zaista tako, diskutabilno je i stvar ukusa. Komande na volanu, instrument tabla i rashladni sistem pretrpeli su minimalne promene, znane samo Japancima. Dugmići su smisleno raspoređeni, ali ih možda ima po koji viška, sa dupliranjem pojedinih komandi koje i nisu toliko česte.

 

 

 

 

Osveženi CH-R dobio je novi modernizovani multimedijalni sistem, koji je Toyota predstavila prošle godine. Naravno, lakši je za upravljanje, otlonjene su glavne mane prošlog, a posebno je primetna bolja grafička rezolucija samog infotejment ekrana. Prilikom korišćenja navigacije ili zadnje kamere to baš dolazi do izražaja.

 

 

Očigledno je i da su korišćeni  nešto kvalitetniji materijali nego li kod prethodnog modela. Celokupni utisak u kabini jeste da je urađen korak napred u cilju približavanja premijum segmentu. Ipak, na jakom suncu tamni unutrašnji materijali skloni su (pre)zagrevanju, a rashladni sistem nije toliko moćan da kabinu ohladio u kratkom roku. Optimalnu temperaturu dobijamo tek nakon nekoliko minuta i to sa klimom podešenom na najhladniju i najjaču opciju.

 

 

Ono po čemu je Toyota odavno u premijum segmentu jesu napredni bezbednosni sistemi asistencije i pomoći u vožnji. I novi CH-R ih naravno poseduje, a najznačajniji od njih, po našem mišljenju, jeste adaptivni tempomat koji savršeno funkcioniše i zaista odmara vozača na otvorenom putu. Upozorenja o napuštanju trake, saobraćaju u „mrtvom uglu“ u retrovizoru i opasnosti od sudara takođe rade odlično. Doduše možda previše tiho i diskretno, pogotovo kad se naviknete na autoritativne i agresivne signale koje šalju nemački modeli.

 

Toyota CH-R Hibrid

 

Za vozača hečbek, za posmatrača avangardni krosover, za putnike nazad – kupe

Još jedna pozitivna stvar iz prve generacije nije promenjenja. Prostor u prednjem delu je vrlo zadovoljavajući, upravljač, menjač i sve potrebne komande su odlično pozicionirani i „na svom mestu“, što bi rekao naš urednik. Korpulentniji kao on žale se na nešto slabije podešavanje (spuštanje i izduživanje) sedišta, ali to je već teranje „maka na konac“. Ono u čemu smo svi saglasni jeste udobnost prednjih sedišta i odlična preglednost, napred.

Vidokrug u zadnjem delu je očekivano ograničen, s obzirom da je CH-R koncipiran kao kupe. Ipak, već pomenuta odlično poboljšana kamera za vožnju u nazad nadoknađuje ovu manu, barem prilikom parkiranja.

 

CHR Hybrid

 

Kada smo kod prostora, osim vrlo diskutabilnog u prtljažniku, za pohvalu nije ni onaj na zadnjoj klupi. Daleko od toga da prostora nazad nema, ali su komfor vozača i blago padajuća linija krova uticali da on nikako ne bude izdašan.

 

 

 

CH-R ima nisko težište za jedan krosover, pa položaj sedenja može odavati utisak da ste u hečbeku. To ume da bude problem ukoliko niste svesni njegovih gabarita u gradskoj vožnji, pogotovo jer nije previše okretan i poslušan u tim uslovima. Međutim, kada se naviknete na njegove dimenzije i mogućnosti on postaje idealan gradski saputnik jer zapravo ne zahteva previše mesta za parkiranje, a pritom i pojavom izaziva respekt kod drugih vozača.

 

CH-R Hybrid

 

Kad se za nekog kaže da stoji čvrsto na svojim nogama

Čvrsta karoserija i spušteno težište omogućavaju mu stabilnost i dobru upravljivost u krivinama i na otvorenom putu. Celokupno ogibljenje je takođe za nijansu finije od prethodnika, pa se čini da osveženi CH-R osim što je udobniji, takođe je i precizniji u samoj vožnji.

 

Još jedna pohvala ide na račun zvučne izolacije, pa se ovaj hibridni model sada definitivmno gotovo i ne čuje u radu. Osim naravno kada se nenormalno zgazi na papučicu gasa, što nama nije baš svojstveno, a ni potrebno.

 

Hibridni CH-R nije baš lak, ima 1.525 kilograma. To je otprilike za 200-300 kg više od konvencionalnih konkurenata, poput Captur-a, Peugeota 2008 ili Juke-a. Ipak, zahvalajući snažnom pogonu, to se u vožnji gotovo i ne oseti.

 

 

Novi agregat, novo zadovoljstvo

Najveća ili jedina bitna promena na „novom“ Toyota CH-R-u je uvođenje snažnijeg hibridnog pogona. Za početak, ispod haube je implementiran novi četvorocilindarski 2.0 benzinski agregat sa 152 konjske snage i 190 Nm obrtnog momenta. Elektro motor ima snagu od 80 KW, odnosno 109 kS i svoj obrtni moment od 202 Nm, koji se često zaboravlja u konačnoj konstelaciji snage.

 

U sinergiji, ova dva motora daju ukupno 184 kS, što je za 50% više od prvog hibridnog modela (1.8, 122 Ks). Upravo je za toliko i jači „apdejtovani“ 2.0 CH-R.

 

 

 

 

Ukoliko ne očekujete „trkalicu“ poput Supre, CH-R će vam u svojoj skromnosti pružiti sve što je potrebno svakodnevnu gradsku i danas sve češču međugradsku vožnju. Pojačan pogonski sklop omogućuje da CH-R sada reaguje već na manji pritisak papučice gasa. Ubrzanje je definitivno dinamičnije, zahvaljući i bolje uklopljenom novom e-CVT menjaču za koji napokon možemo reći da je solidan.

 

Toyota-C-HR-2020

 

Sam zvuk prilikom promene prenosa i među-ubrzanja je sihronizovaniji i skladniji. Ono što je još važnije, preticanja su lakša i ne dobija se više utisak „elektronskog ograničenja na 90“. Samo kombi i kamionski vozači znaju koliko to može da bude neprijatno u preticanju. CH-R sa novim pogonom više nije takav i obilaženja su sada daleko lakša i učinkovitija. Sve u granicama dozvoljenog, naravno.

 

CHR Hybrid

 

Ne radi se tu o bog zna kakvim perfomansama i brzini, ali novi hibridni CH-R ispunjava svoj osnovni imperativ. Ekonomičan je, „ekologičan“, tih, a da pritom više nije ni malo trom i lenj. Naprotiv, dovoljno je dinamičan i živahan za svoju „sortu“.

 

 

 

Toyota CH-R Hibrid za 2020. godinu za gotovo tri sekunde (8,2) brže stiže do 100 km/h od slabijeg mu pretka, a navodno dostiže i deset km/h više od istog (180-170). Jedan štedljivi i fini hibrid zaista nema ni potrebe „terati“ toliko.

 

Baja patak u stranci zelenih

A koliko je hibridni CH-R zapravo štedljiv? Prema zvaničnim podacima, hibridna verzija sa 1.8 benzinskim motorom troši 3,8-3,9 litara na 100 km. Ova jača, sa dvolitarskim agregatom i kumulativnih 184 kS bi trebalo da smanji rezervoar za oko 4-4,3 litre na sto pređenih kilometara.

 

U praksi je to naravno malo drugačije, ali i dalje vrlo ekonomično. Na našoj uvek „jačoj“ test vožnji potrošnja se vrtela oko 5 – 5,5 litara na 100 km. Uz napomenu da je kompjuter pokazao da smo preko 70% vremena išli na struju ili uz elektro-asistenciju.

 

Toyota CH-R Hibrid

 

Kada se tome doda fantastično redukovana emisija štetnih gasova (86 grama CO2/ po km za 1.8 i 92 g/km za 2.0) onda je jasno zašto se Toyota CH-R Hibrid predstavlja za lidera klase po pitanju ekonomičnosti, ali i ekološke svesti.

 

VRLINE:

Novi pogonski sklop, ekonomičnost, ekološka svest, stabilnost i dinamičnost, ogibljenje, zvučna izolacija, stajling spoljašnjosti, kvalitet materijala, sistemi bezbednosti i asistencije vozaču, novi multimedijalni sistem, kamerica za vožnju u nazad… 

MANE:

Zapremina prtljažnika, prostor na zadnjoj klupi, preglednost, snalaženje po gradu, neodgovarajući osećaj za dimenzija unutar vozila u odnosu na realne gabarite, dosadni enterijer, rashladni sistem, hibrid u Srbiji, cena.

 

 

Danas je aktuelna, pa i u ovom CH-R-u, četvrta generacija Toyota hibrida. U prevodu to znači da Japanci već dosta znaju o ovoj tehnologiji. Usavršavaju je preko dvadeset godina, preboleli su boljke sa početka i sada su neprikosnoveni lideri na svetskom tržištu sa preko 15 miliona prodatih hibrida. Dovoljno da im se maksimalmo veruje i da, ukoliko se odlučite za hibrida, ne postavljate pitanje kog brenda će biti.

 

Toyota CH-R Hibrid TEST

 

Koliko je daleko „hibridno sunce“ u Srbiji?

Toyota CH-R Hibrid za ovu godinu na našem tržištu ima početnu cenu od 23.400 evra (1.8, 122 kS). Tu je  već uračunata državna subvencija za hibridna vozila od 2.500e, kao i specijalni Toyota popust za hibride.

 

Toyota CH-R Hibrid

Predstavljeni model sa novim dvolitarskim pogonom i 184 konjske snage može se dobiti od 27.000 evra. Pa sve do skoro trideset hiljada koliko su u skoro full opremi uz metalik boju i druge doplate koštali testirani modeli.

 

Ona parola sa početka teksta da nema više dosadnih automobila mogla bi se parafrazirati u „nema više jeftinih automobila“. A kada je već tako, i kada nijedan pristojan automobil krosover segmenta ne možete naći ispod 17-18 hiljada evra, onda vredi razmisliti o štedljivom hibridu koji se za mnoge stručnjake rešenje budućnosti. Ušteda usled smanjene potrošnje goriva i jeftinije registracije može relativno brzo da „ispegla“ 5 do 10 hiljada datih evra više u startu. U zavisnosti od toga koliko se vozite i gde se nalazite, naravno. Tu je i ekološka s(a)vest, koja se mora probuditi kad-tad.

 

Toyota CHR Hibrid test

 

Kod nas subvencije za kupovinu i registraciju hibridnih i elektro vozila napokon postoje. Da li su dovoljne, pitanje je. Ono što je mnogo teže na ovim prostorima je promeniti svest naroda. Ne samo kada su u pitanju ekološki čistija vozila, nego i mnogo toga drugog. Po tom pitanju stvarno je još uvek daleko sunce. Pa i ono japansko. Nekako smo uvek u senci. Ili hladovini, kako se uzme.

 

Toyota CH-R Hibrid Test

 

Toyota CH-R 2.0 Hybrid Dynamic Force, 184 kS

Agregat: 2.0 Hybrid Dynamic Force; 2.0 l benzinski 4 cilindra + permanentni magnetni elektro motor 80 kW;

Radna zapremina SUS motora: 1.987 cm3;

Snaga SUS motora: 152 kS pri 6.000 obr/min ;

Maksimalni obrtni moment: 190 Nm na 4.400 – 5.200 obr/min;

Ukupna snaga sa hibridnim pogonom: 184 kS (135 kW); 

Menjač: e-CVT – elektronski kontrolisana varijabilna transmisija;

Maksimalna brzina: 180 km/h;

Od 0 do 100 km/h: 8,2 sec.

Pneumatici:  18 inča.

Dimenzije ( DxŠxV): 4.395 x 1.795 x 1.555 mm;

Međuosovinsko rastojanje: 2.640 mm;

Klirens: 149 mm;

Ø kruga okretanja: 11 m. 

Masa:  1.525 kg;

Zapremina prtljažnika 358/1.102 l;

Zapremina rezervoara za gorivo: 43 l;

Prosečna kombinovana potrošnja na testu: 5,2 l /100 km;

Emisija CO2: 92 g/km;

Cena ulaznog modela 1.2 Turbo benzinac: 20.900 evra

Cena za CH-R Hybrid 1.8, 122 kS: 23.400 evra

Cena voženog 2.0 Hybrid Dynamic Force C-HIC + TECH: 28.600 evra.

 

 

Te(k)st: Stefan Stojković

Foto: Vrele Gume & Toyota

4 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery