970_250_eko
AktuelnoTESTOVI

TEST: Land Rover Defender – Pucanj u vazduh (VIDEO)

Defender Test
1.7KPregleda

Novi Land Rover Defender je na steroidima samouvereno napustio svoje sedam decenija negovano stanište radnog terenca

 

Manje više, istorija Land Rover Defendera je poznata. Nastao je odmah nakon drugog svetskog rata kao nasušna potreba osiromašenih britanskih farmera da proizvedu i nahrane teško ranjeno stanovništvo ostrva.

 

 

U toj neshvatljivoj kombinaciji proste radne mašine i otpadnog aluminijuma sa oborenih aviona, rodio se prvi Defender.

 

Prvobitni Land Rover Defender

 

Uz relativno skromna tehnološka usavršavanja, potrajao je tako čitavih sedam decenija. Za to vreme, Land Rover, ponos britanske industrije postaje „trinaesto prase“ na svetskom automobilskom tržištu. Kao jeftina devojka ide iz ruke u ruku, da bi nakon samoubilačkog aranžmana s Fordom, jedva dočekala ruku spasa iz svoje nekadašnje kolonije. Indijska Tata Motors je finansirana iz nacionalnog „samodoprinosa“ postala vlasnik ne samo Land Rovera već i Jaguara.

 

 

Nije mnogo brodova prošlo Lamanšom od trenutka preuzimanja Land Rovera do najave da je Defender model koji će biti prvi potopljen na tom mestu.

 

Smeo eksperiment

 

Rečeno i ispunjeno, upoznali smo sasvim novi Land Rover Defender.

 

Jasno je svakom ko ga pogleda, sa prethodnikom nema baš nikakve veze. Poštujući duh vremena, dizajneri JLR-a (Jaguar Land Rover) su izbacili na tržište model kojim pokušavaju očuvati tradiciju terenca za teške uslove ali i modela koji će poželeti ne samo gradske face već i njihove silikonom napunjene „lepše“ polovine.

 

 

Novim Defenderom u Land Roveru pokušavaju „i da prdnu i da stisnu“.

 

Obično u takvim situacijama, stvar je neizvesna po dva osnova, ili sledi puvanjak ili pune gaće… Odmah da kažem, novi Defender (110) deluje impozantno, mnogo veće i snažnije od očekivanog. Samouvereno izdignut od tla, s velikim prepustima preko osovina, izaziva strahopoštovanje.

 

 

Originalna unutrašnjost, samo dodaje ulje na ovu vatru, legendarnog imena Defender.

 

Kombinacija drveta, aluminijuma i prirodne kože, na prvi mah sluđuje sve one koji su očekivali makar trag spartanske grubosti prethodnika. O komforu i udobnosti, rak rani starog Defendera suvišno je i pričati, jer u ovom novom sve je na vrhunskom nivou i suštinski nisu uporedivi.

 

 

Posebno mi se dopada rešenje prednje konzole, koja je ujedno i ostava za sitnice, kao i položaj vozača koji dominira ne samo vozilom u kojem se nalazi, već i svojom neposrednom okolinom.

 

Ispod haube je klasika

 

Dvolitarski, novorazvijeni turbodizel agregat sa 240 ks i 430 Nm, nudi samo graničnu motorizovanost za ovu gotovo 2,5 tona tešku grdosiju, računajući dva putnika. U kombinaciji je i osmostepeni automatik kao i podrazumevani pogon na sva četiri točka, koji je naravno apsolutno softverski kontrolisan. Šlag na tortu je vazdušno ogibljenje s mogućnošću povećanja klirensa.

 

defender

 

 

Kako to sve funkcioniše u praksi? OK, ako ga poredimo sa starim Defenderom i nađemo da je bolji i udobniji od njega, onda ćemo skriveno poručiti svima koji nas gledaju i čitaju da su idioti.

 

Diskutabilne putne performanse

 

Međutim, ako novi Defender po pitanju motorizovanosti i putnih kvaliteta poredimo s nekim recimo Range Rover bratskim modelima ili proizvodima iz Mercedesa odnosno Audija, razočaranje je neminovno.

 

 

Uprkos svoj sili tehnike, vožnja po asfaltu nije na nivou očekivanog. U krivinama je nestabilan, težak, s veoma mnogo oscilujuće mase, koja ljulja li ljuja.

 

 

Na pravcu zahteva kilometre potrebne za dobro ubrzanje, ali i skoro isto toliko za bezbedno zaustavljanje. Smelo je reći, ali novi Land Rover Defender se nalazi prilično daleko od urbane SUV konkurencije.

 

 

Tome još svakako valja dodati da mu je okretnost u gradskim uslovima veoma loša a od katastrofe ga spasava samo sistem kamera koji nadzire okolinu i koliko – toliko „čita“ put vozaču.

 

Upravo, ovo je zapravo cena koju je platio nameri da bude neprikosnoven terenac. U tome su i uspeli, jer novi Defender za terensku vožnju ima baš puno aduta.

 

 

Moćan izvan asfalta

 

Počev od visokog klirensa koji pokriva raspon od 218 do 291 milimetara preko raznih kombinacija blokada diferencijala, pa do vodene granice od 90 centimetara, novi Defender čini se nema ravnoga sebi u ovoj kategoriji.

 

 

 

Sve to je i provereno u praksi. U rukama iskusnog terenskog vozača, može zaista i daleko da stigne, bar što se tiče motora, pogona, menjača, oslanjanja… Tačnije, može da stigne samo toliko daleko koliko mu dozvole njegovi niskoprofilni pneumatici od 20 ili 21 cola.

 

Ni tamo, ni ovamo

 

I sada počinje potpuni ali i realni apsurd fame zvane Land Rover Defender. Da lakše objasnim, na sceni imamo vrhunskog alpinistu koji je na K2 vrh krenuo u italijanskim mokasinama i sa još mnogo nedokazane elektronske opreme.

 

Defender

 

Naravno jedno od terenskih rešenja koje bi potuklo sve sumnje je montaža vrhunskih AT AllTerain pneumatika, ali bi u tom slučaju „sahranili“ još dobar deo ionako sporne vozne dinamike.

 

 

A sve ovo govorim zapravo kao uvod u nerazumevanje pokušaja da se pod jednu karoseriju ili brend ugura i istorijski imperativ moćnog terenca i želje metroseksualaca da im bude baš performantno. Uz naravno opšti imperativ da u bašti dorćolskog kafića deluju kao da se spremaju na Kamčatku. A i još da mame silikonjare ispred škole, mogu pokazati da su baš došle sa Kopa.

 

 

U praksi se zbog svega toga sa novim Land Rover Defenderom došlo do  „ni tamo – ni ovamo“.

 

Defender

 

 

Da budem savršeno jasan, Defender nije SUV model za vozače koji očekuju voznu besprekornost. Da stvar bude gora, istovremeno će svi retki „avanturisti“ koji imaju 80.000 evra za igranje po pašnjacima i potocima, sumnjičavo zavrteti glavom. Jer zna se, u ovoj klasi, postoje i neke mnogo bolje a i te kako proverene „životinje“.

 

 

Nesmotreno napuštanje svog staništa u osvajanju tuđeg, Defender može čak i glave koštati. Za sada, novi Defender je samo običan pucanj u vazduh. Zvezde su mu daleko van domašaja!

 

 

Živi bili pa videli!

 

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: Lara Piroški

 

 

Land Rover Defender 110 2.0 D240 (240 Hp) AWD Automatic

Karoserija, dimenzije, masa

Tip karoserije: SUV – terensko vozilo
Vrata/Sedišta: 5/5
Spoljne dimenzije – dužina, širina, visina: 5.018 x 1996 x 1967 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3.022 m
Zapremina prtljažnika: 1.080 l
Masa praznog vozila: 2.230  kg

Motor

Broj cilindara/tip motora: 4 cilindra/turbo dizel
Radna zapremina: 1999 cm3
Snaga: 240 ks (177 kW) pri 4.000 o/min
Maks. obrtni moment: 430 Nm pri 1.400 o/min

Pogon

Tip: 4×4
Menjač: 8/A

Šasija i kočnice

Ogibljenje napred/nazad: dvostruka poprečna ramena/multilink
Kočnice napred/nazad: diskovi
Pneumatici napred/nazad: 225/60 R20

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,1 s
Maks. brzina: 188 km/h

Potrošnja i emisija

Gorivo: Dizel
Zapremina rezervoara: 85 l
Prosečna potrošnja – proizvođač/test: 7,7/9,5 l/100 km
Emisija CO2: 199-204 g/km

Cena

Cena testiranog modela u Srbiji oko 82.000 evra, početna 65.099 evra

VRLINE:

Terenske mogućnosti uz adekvatnu opremljenost (pneumatike), stajling spoljašnjosti, vazdušno ogibljenje

MANE:

Snalaženje u gradskim uslovima, neodgovarajući imidž u odnosu na istorijsko nasleđe, vožnja po asfaltu, skupi opcionali, izrazito naginjanje karoserije        

 

ŠTA KAŽU OCENE?
Dizajn
Eksterijer: 9 Ukupno 8,5 
Enterijer: 8
Kvalitet izrade
Karoserija: 9 Ukupno 8,5
Kabina: 8
Praktičnost
Karoserija: 8 Ukupno 8
Kabina: 8
Komfor
Napred: 8 Ukupno 7,5
Pozadi: 7
Vozne osobine
Upravljivost: 7 Ukupno 7
Performanse: 7
Šasija
Ogibljenje: 9 Ukupno 8,5
Kočnice: 8
Motor
Performanse: 8 Ukupno 8,5
Potrošnja: 9
Menjač
Preciznost: 8 Ukupno 8
Efikasnost: 8
Cena
Prihvatljivost: 6
KONAČNA OCENA: 7,83

 

12 Komentara

  1. Osim sto sam u njemu sedeo, razgledao ga i pipkao, nisam vozio novi Defender, dakle ne mogu da sudim o tome koliko je Gospon Pira realan. No uzevsi u obzir da ga je pre iskritikovao nego li nahvalio, ne vidim zasto vecina iznesenih konstatacija ne bi odgovara istini? Ako nista drugo odrazavaju videnje autora, koje, nakon ne malog iskustva ovom polju, gotovo mozemo uzeti zdravo za gotovo! A sto se tice stila pisanja, svideo li se on nekome ili ne, orginalan je i svojstven, Piri mnogi mogu, racunajuci i moju malenkost, pozavideti na duhovitosti i bogatom recniku. Jos kada bi se naterao da malo cesce testira i pise… 🙂

  2. Zanimljivo je posmatrati dijametralno razlicite utiske strucnjaka o ovom automobilu. Medjutim, ono sto jednom Defenderu svakako ne prilici, jeste vulgaran vokabular kojim je opisan. Vase fotografije docaravaju citaocu svaku povrsinu i oblinu karoserije prilicno verno i za to imate moj blagi naklon. Cenim Vase misljenje o vozilu i rado pratim Vase opaske i kritike, ali ovoga puta, gospodine Piroski, tekst deluje kao da je diktiran, uz moje duzno postovanje, od strane trojice vernih kafanskih musterija u cik zore.
    Takodje, smatram da je boldovanje pojedinih (delova) recenica nepotrebno, jer Vasu citalacku publiku svakako interesuju pojedinosti i procitace svako slovo. iz tog razloga Vas ovom prilikom najljubaznije molim da „Vrele Gume“ ne preinacite u neki „Blic“. Hvala.

    1. Šta da Vam kažem, baš sam birao reči i izraze! Bilo je kasno posle podne. Da se odigravalo sve u cik zore u kafani, tekst bi imao naslov „Ko te ima, taj te nema“!

      Bolovanje? E to je već „Google nauka“, pojma nemam zašto je tako, jer je suština teksta vrlo jasna! Zvezde su baš daleko…

  3. Odličan tekst! To što ga Mladen Alvirović „prži“ po Kopu u al. felnama i n.p. gumama pokazuje i dokazuje koliko zaista treba iskustva da bi se nešto ovako precizno profesionalno i duhovito napisalo. Svaka čast!

  4. Dajte bre, sto vise testova, ovakvih pisanih. I, manje rasprave, dajte te limove na 4 tocka koje obozavamo. Mene tangira Piroski neki put, ali eto citam ga, pa sta.

  5. Haha. Tekst je odličan. Ali gledao sam predstavljanje istog terenca od strane Alvirovića. Ne mogu da verujem da vam se stavovi toloko razlikuju. Verovatno je :“Istina je negde tamo“(Podnaslov,koji je u stvari glavni naslov za seriju Dosie x).😀

  6. Odličan test. Svaka rečenica šalje jasnu poruku, stav i opis (kritiku). Većina testova automobila u SRB se svodi ili na prepisivanje pres materijala ili izražavanje nekih subjektivnih stavova koji nemaju veze s realnošću.

  7. po običaju, kontraš koji glumi frajera, ustvari, gdin Paroški je pucanj u prazno, na koji način i kako opisuje današnje automobile. Nejmu je dobra samo mašina od 500-800konja, vrlo površan novinar.

    1. Zapravo Vaš komentar je ovde trenutno najpovršnija stvar. Iskreno više uživam sa 800 W na biciklu nego sa 800 ks bilo čega.
      U testu su izneta POTPUNO REALNA zapažanja, biranim rečima opisana.
      To što ste vi „pacijent“ plaćenih PROMO TESTOVA, savetujem da otvorite oči i prestanete verovati onom što ne vidite ili bar selektujte kome poklanjate poverenje.

      I nije PAroški već PIroški…

      Budite zdravi i pametni

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery