970_250_eko
AktuelnoEco GreenVesti

Novo istraživanje pouzdanosti automobila „uništilo“ protivnike Tesla Modela 3

1.47KPregleda

Da bismo trčali, najpre moramo da naučimo da hodamo, a da bismo hodali, najpre moramo da naučimo da stojimo

 

Kada je kompanija Tesla bila u povoju, mnogi su tvrdili da nikada neće moći samostalno da proizvede „pravi“ automobil. Kada je svetlost dana ugledao Model S, kritičari su tvrdili da on neće moći da uđe u masovnu proizvodnju. Međutim, kada se to ipak desilo, „neverne Tome“ (uglavnom isti oni od ranije) su zatim tvrdile da Tesla neće moći da ostvari profit i da kvalitet izrade nije dovoljno dobar (zazori su preveliki).

 

Sve se uglavnom ponovilo s Modelom X, pa zatim s Modelom 3.

 

Nešto što su neki ljudi oklevali ili nisu želeli otvoreno da razmotre je da je potrebno vreme za „fino podešavanje“ proizvodnje, što ni u kom slučaju nije značilo da Tesla to ne može da uradi. Zapravo, opšte je poznato da ako kupite ranu verziju nekog novog modela vozila od bilo kojeg etabliranog proizvođača, imate više šansi da doživite neke „dečje bolesti“. Što se Teslinih ranih izazova tiče s „proizvodnim paklom“ vezanim za Model 3, bivši šef sektora razvoja i istraživanja u Audiju i bivši član odbora Audija, Volkswagena, Volvoa i JLR-a, Peter Mertens, rekao je da čelnici u VW grupi nikada nisu  gajili sumnje da li će Tesla uspeti da se izbori s problemima oko Modela 3. Te „porođajne muke“ su jednostavno deo čitavog procesa i mahom bivaju prebrođene na vreme.

 

Pouzdanost Tesla Modela 3 nije bila dobro ocenjena u ranim danima. Do takvih zaključaka se došlo u više zemalja, u okviru više istraživanja. Međutim, ovde treba imati u vidu da Tesla na neki način proizvodi kompjutere na točkovima, za razliku od tradicionalnih proizvođača automobila.

 

 

S tim u vezi, važne vesti su pristigle u vezi s novom studijom pouzdanosti, koja je utvrdila da je Tesla Model 3 zapravo „tržišni kralj po pitanju pouzdanosti“.

 

Vredno je naglasiti da dotično istraživanje nije sprovedeno u SAD, već u Velikoj Britaniji, gde se na isporuke Modela tri čekalo duže nego na drugim mestima, iz prostog razloga što se na „ostrvu“ volan nalazi s desne strane. Drugim rečima, moguće je da su modeli o kojima pričamo imali manje problema u poređenju s „američkim“ ili modelima na nekim drugim evropskim tržištima, jer je bilo više vremena za uklanjanje „gremlina“. Takođe je moguće da postoje razlike u metodologiji studije ili razlikama u „servisnim“ potrebama.

 

Uglavnom, What Car? je utvrdio, bazirano na anketi u kojoj je učestvovalo više od 13.000 vlasnika vozila, da je Tesla Model 3 najpouzdaniji putnički automobil. Ostvario je rejting pouzdanosti od 99,4 odsto. Najčešća stavka, navedena od strane 5 odsto onih koji su naveli neki problem je bio trim enterijera.

 

Drugi najbolji model na listi, Škoda Superb (benzinska verzija), ostvario je rejting pouzdanosti od 98,3 odsto, više od jednog procenta niže.

 

Ovo je dobar signal za Teslu i mogao bi biti iskorišćen da se konačno ućutkaju „trolovi“ aktivni u kampanjama na temu (ne)pouzdanosti Tesle. Naravno, ogromna većina njih je Teslu videla samo na slikama, figurativno rečeno…

 

 

Međutim, uprkos tome što su ovo dobre vesti za američku kompaniju, postoji jedna čudna stvar u ovom istraživanju koja malo pomućuje zaključak. Studija pouzdanosti je pokrila automobile do pet godina starosti. S obzirom na to da je Model 3 u Ujedinjeno Kraljevstvo pristigao 2019., nijedan od primeraka nije mnogo stariji od godinu dana. „Mlađi“ automobili naravno imaju više šansi da ne zadaju bilo kakve probleme vozačima u odnosu na starije. Da li je realno porediti automobil star godinu dana s onim koji je prevalio pet leta? Da li su What Caru? zaista to uradili? Možda nije fer uključiti Model 3 u studiju pouzdanosti zajedno sa starijim vozilima ukoliko su sva tretirana podjednako.

 

U svakom slučaju prvo mesto na listi pouzdanosti u okviru ozbiljnog istraživanja nešto znači, posebno što se kosi s mišljenjem brojnih internet „antitesla trolova“. Kako možete tvrditi da Tesla ima velikih problema s pouzdanošću kada je 99,4 odsto anketiranih vlasnika sugerisalo da su njihovi automobili potpuno pouzdani? Kako neko može da tvrdi da je Tesla „katastrofalan“ na ovom planu kada je rangiran kao prvi?

 

U svakom slučaju, američki proizvođač se značajno popravio kada je reč o kvalitetu izrade a unapređuje se i dalje. Još jedna stvar koja je možda važnija od same studije i veoma je indikativna, je to što su vlasnici Tesla Modela 3 „srećniji“ od vlasnika bilo kojih drugih automobila. Ako su vlasnici Modela 3 „najsrećniji“ vlasnici automobila, uzimajući pored pouzdanosti i neke druge parametre u obzir, da li je potrebno još nešto reći?

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery