AktuelnoEco GreenOnline plus

Šta nas očekuje od novih električnih automobila u 2021.?

3.31KPregleda

Na prošlu, 2020. godinu, značajno su uticali električni modeli nekih etabliranih proizvođača, uključujući Volkswagen ID.3, Hondu E i Opel Corsu-e, uprkos globalnoj pandemiji.

 

Na scenu su i stupili prvi modeli novih marki, kao što je Polestar 2. Ova godina, čini se, biće mnogo „zbijenijeg“ rasporeda, jer proizvođači vredno rade na usklađivanju sa strožom ekološkom regulativom, a u tome im u najvećoj meri pomažu električni modeli.

 

Evo liste „elektronoviteta“ za 2021.:

 

Februar

 

Mercedes-Benz EQV

 

Luksuzni monovolumen je svoju oficijelnu premijeru imao u avgustu i jedan je od prvih u svojoj klasi koji je ušao u prodaju, usput pozajmivši brojne smernice stajlinga od konvencionalne V klase.

 

 

Obećana autonomija iznosi 345 kilometara, uz različite konfiguracije sedenja. Cene startuju od oko 80.000 evra.

 

Volvo XC40 Recharge P8

 

Prvi čisto električni model švedske kompanije, XC40 Recharge, popločao je put za ono što će ubrzo postati čitav portfolio verzija adaptiranih za električni pogon. Kompanija se odlučila za ovaj recept radije  nego za potpuno nove namenske baterijske modele s elektromotorima. Naravno, to znači da će uslediti i električni XC90.

 

 

Hardver će deliti s Polestarom 2. Isporučuje 408 ks iz dva elektromotora i obećava domet do 400 kilometara.

 

Što se cena tiče, one startuju od oko 62.000 evra.

 

Audi E-tron Quattro

 

Ovaj SUV je komandujući nemački model kada je reč o elektrifikacionoj ofanzivi marke iz Ingolštata.

 

Audi RS E-tron GT

 

Ovaj električni „grand tourer“, koji platformu deli s Porsche Taycanom, prvobitno je bio predviđen da debituje krajem 2020, što je trebalo da koincidira sa Salonom automobila u Los Anđelesu. Međutim, globalna pandemija je promenila planove, tako da serijska verzija tek treba da stupi na tržište.

 

 

Lexus UX300e

 

Prvi električni Lexus je zasnovan na kompaktnom UX krosoveru, a kupcima bi trebalo da bude dostupan u proleće. Pokreće ga prednje postavljen motor s 204 ks, koji koristi energiju koju proizvodni baterija od 54,3 kWh, sposobna da isporuči domet do 315 kilometara.

 

Sposoban je da do 100 km/h ubrza za 7,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 160 km/h. Glavni konkurenti su mu DS3 Crossback E-Tense, Peugeot e-2008 i Hyundai Kona Electric.

 

Mazda MX-30

 

Prvi velikoserijski model s Mazdinim bedžom pristiže s cenom od oko 30.000 evra. Relativno niska cena može da se zahvali maloj bateriji od 35,5 kWh koja pruža autonomiju od 210 kilometara, što je daleko manje od najbližih rivala poput Hyundai Kone Electric (450 kilometara).

 

 

Ovaj kompaktni krosover će takođe zaobići vožnju jednom papučicom i isporučiti snagu na linearniji način, da bi imitirao osećaj u vožnji koji pružaju motori s unutrašnjim sagorevanjem umesto poznatog instantnog ubrzanja električnih automobila.

 

Rivian R1T

 

Iznenađujuća premijera na Salonu automobila u Los Anđelesu 2018., uprkos tome što je kompanija koja je stajala iza toga formirana 2009., Rivian R1T je kamionet zamišljen kao elektromobil bliske budućnosti. Reč je o pametnom paketu koji pruža obilje dobro organizovanog prostora, dok pogonski sklop obećava „ludilo“ s obzirom na 765 ks i sprint do „stotke“ za tri sekunde.

 

 

R1T je trebalo u proizvodnju da uđe krajem 2020., tako da bi mogao da bude spreman da se nadmeće s budućim Teslinim kamionetom.

 

Mart

 

Fiat 500e

 

Novi električni Fiat 500e deli dobar deo stajlinga s aktuelnim benzinski pogonjenim modelima, ali ispod „lima“ se nalazi potpuno drugačija arhitektura. U centru pogonskog sklopa se nalazi elektromotor od 119 ks, uparen s litijum-jonskom baterijom od 42 kWh. Autonomija je procenjena na 320 kilometara po WLTP ciklusu, što mu daje izvesnu prednost u odnosu na Mini Electric i Hondu E.

 

Obelodanjen „onlajn“ nakon otkazivanja Salona automobila u Ženevi, električni Fiat 500 s prodajom kreće u prvom kvartalu 2021. Cene startuju od oko 23.000 evra. Mada je pogonjen elektromotorom od 95 ks, do 100 km/h može da ubrza za 9,5 sekundi. Opciona je i manja baterija od 23,8 kWh, koja pruža domet do 185 kilometara.

 

Ford Mustang Mach-E

 

Fordov budući „poni“ model je izazvao izvesne kontroverze iz nekoliko razloga. Biće prvi električni automobil koji će nositi oznaku „Mustang“ u krosover karoserijskoj konfiguraciji. Pri lansiranju, perjanica nastupa s 337 ks i sprintom do „stotke“ za nešto više od pet sekundi. Međutim, očekuje se da GT model s 465 konja dodatno popravi specifikacije koje se tiču performansi, uz ubrzanje do 100 km/h za oko tri sekunde.

 

 

Očekuje se početna cena od oko 50.000 evra.

 

Hyundai Kona Electric restilizacija

 

Redizajnirani prednji deo će učiniti da se Kona Electric za 2021. dodatno diferencira od standardnih i hibridnih „rođaka“. Novi farovi i dnevna svetla, zaokružuju dizajn „anfasa“, dok enterijerom dominira 10,25-inčni digitalni klaster instrumentacije. Tu su i grejana sedišta i bolja daljinska konektivnost preko Hyundai Bluelink sistema.

 

Performanse i kapacitet baterija ostaju neizmenjene. Isporuke kupcima bi trebalo da započnu krajem proleća.

 

Porsche Taycan Cross Turismo

 

Još jedna žrtva aktuelne pandemije, praktičnija verzija prvog Porscheovog elektromobila, prvobitno je trebalo da stupi na scenu krajem 2020., ali će umesto toga oficijelnu premijeru imati 2021. Taycan Cross Turismo će verovatno zadržati iste pogonske sklopove kojima raspolaže standardni model.

 

April

 

Volkswagen ID.4

 

Predviđen da se prodaje u Evropi, Kini i SAD, ID.4 će biti prvi Volkswagenov globalni električni automobil. Ovaj krosover/hečbek koristi istu MEB platformu kao i ID.3, i biće prodavan kako u varijanti sa zadnjim, tako i integralnim pogonom. Četiri nivoa snage i dve opcije kada je o baterijama reč će činiti ponudu, s tim što će perjanica u vidu ID.4 GTX uslediti naknadno.

 

 

Cene startuju od oko 44.000 evra za First Edition modele, koji dolaze isključivo sa zadnjim pogonom i baterijom od 77 kWh. Nominalna autonomija iznosi 500 kilometara u verziji s 204 ks iz jednog elektromotora. Sprint do „stotke“ iznosi 8,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 160 km/h.

 

Maj

 

Audi E-tron GT

 

Mada će prvi javni nastup imati u RS formi, glavni zadatak standardnog E-tron GT-a je da se stavi naspram Porsche Taycana. Dostizanje standarda koje je postavio Porsche, ne bi trebalo da bude teško za E-tron GT, koji počiva na istoj platformi i definitivno izgleda bolje od modela iz Cufenhauzena.

 

Škoda Enyaq iV

 

Prvi namenski EV češke kompanije će takođe biti prva Škoda na MEB platformi VW grupe. Pristići će s različitim kombinacijama snage i kapaciteta baterije. Najprimamljiviju ponudu će činiti vRS perjanica.

 

Dugačak kao Octavia, s gotovo identičnim unutrašnjim prostorom kao Kodiaq sedmosed, Enyaq iV obećava do 510 kilometara dometa u 80 iV varijanti sa zadnjim pogonom, odnosno 500 kilometara kada je reč o 80x verziji s pogonom na sve točkove. vRS perjanica obećava 306 ks i ubrzanje do 100 km/h za 6,2 sekunde. Cene startuju od oko 35.000 evra za ulazni 60 iV.

 

Mercedes-Benz EQA

 

Ulazni EQ model pozajmljuje svoju karoseriju od GLA kompaktnog krosovera a ne hečbeka A klase, što ostavlja više prostora ispod sedišta za baterijske ćelije, bez kompromitovanja unutrašnjeg prostora. Prvobitno planiran da debituje sredinom 2020., njegov odlazak je odložen kao rezultat pandemije, ali je sada u prodaji u formi EQA 250.

 

EQA pruža autonomiju od 425 kilometara uz pomoć baterije od 66,5 kWh. Model s produženim dometom treba da pristigne kasnije, a on će jednim punjenjem moći da prevali 500 kilometara. U međuvremenu, elektromotor isporučuje 191 ks i postavljen je na prednju osovinu. Od 0 do 100 km/h mu je potrebno 8,9 sekundi.

 

Leto 2021.

 

Audi Q4 e-tron

 

Konceptna verzija budućeg Audijevog mejnstrim električnog SUV-a je obelodanjena na Salonu automobila u Ženevi 2019., ali serijska verzija neće pristići do 2021., kao peti elektromobil marke iz Ingolštata. Stajling je u velikoj meri pozajmio od E-trona, a pozicioniraće se između Q5 u smislu veličine.

 

Koristiće MEB platformu VW grupe, pre nego adaptiranu MQ arhitekturu koju koristi veći E-tron. Tandem motora će obezbediti pogon na sve točkove i do 306 ks, što je oko 100 konja manje od većeg E-trona, ali i isto toliko više od na MEB platformi zasnovanih hečbeka VW ID oznake.

 

Očekuje se da Q4 Sportback e-tron u kupe stilu pristigne nešto kasnije.

 

BMW iX3

 

Električna verzija BMW-ovog X3 SUV-a, iX3, debitovao je sredinom prošle godine s novim pogonskim sklopom koji pokreće zadnje točkove i sastoji se od jednog elektromotora. U velikoj meri podseća na konvencionalni model, tako da elementi stajlinga nisu preuzeti od radikalnijih i3 ili i8, a tek je drugi čisto električni model bavarske marke.

 

 

Isporučuje 285 ks, poseduje bateriju od 80 kWh i sposoban je da isporuči 460 kilometara dometa (po WLTP-u). Dve verzije će biti u ponudi: Premier Edition i Premider Edition Pro.

 

Lotus Evija

 

Mada su gajene nade da bi proizvodnja mogla da započne  na vreme kada je reč o kompletiranju prvih isporuka u 2020., dolazak Lotus Evije je odložen za sredinu 2021. Bez obzira na to, Evija je već već rasprodala proizvodnju iz prve godine, uprkos ceni od 2,04 miliona funti po primerku i kapari od 250.000 funti.

 

Dok Lotus tek treba da potvrdi detalje koji se tiču performansi, cilj je sprint do „stotke“ za ispod tri sekunde, uz maksimalnu brzinu preko 320 km/h i ubrzanje od 0 do 300 km/h za manje od devet sekundi.

 

Višestruki elektromotori pružaju naravno pogon na sve točkove i 2.000 ks, što Lotusov model čini snažnijim i od Bugatti Chirona i Pininfarina Batiste.

 

Nissan Ariya

 

Leaf je možda pomogao Nissanu da ostvari rano vođstvo u kategoriji električnih automobila, ali se japanska marka nada da će Ariya izvršiti još snažniji uticaj. S prodajom kreće krajem druge polovine 2021., kao rival Teslinog Modela Y i VW-a ID.4. Debitovaće s autonomijom od 500 kilometara.

 

 

Potvrđeno je pet različitih verzija, s jednim motorom i prednjim pogonom, dva motora i integralnim pogonom, uz izbor baterija od 63 i 87 kWh. Perjanica e4orce Performance će pružati 395 ks i do 100 km/h će ubrzavati za 5,1 sekundu.

 

Jesen 2021.

 

Cupra el-Born

 

Drugi model na MEB platformi koji nije Volkswagen, el-Born ima veoma sličan pogonski sklop i inženjering generalno kao ID hečbek, ali i opcije vezane za izraženiji sportski stajling i angažujuće vozačko iskustvo. Treba da bude lansiran na tržište krajem 2021., s baterijom od 77 kWh (82 kWh bruto), koja obećava domet do 500 kilometara uz pomoć jednog punjenja.

 

Kada Cupra el-Born konačno pristigne u prodajne salone, očekuje se da raspolaže s 204 ks i sprintom do 50 km/h za 2,9 sekundi.

 

 

Mercedes-Benz EQB

 

Kada bude stigao, EQB će predstavljati elekričnu verziju GLB SUV-a. Nema mnogo informacija u vezi s ovim modelom. Govori se o bateriji od 60 kWh, s potencijalnim dometom do 500 kilometara.

 

Ono što takođe nije poznato da li će EQB zadržati opciju sa sedam sedišta GLB-a.

 

Mercedes-Benz EQS

 

S klasa među električnim automobilima. Neće stići pre samog kraja 2021., ali obećava da će demonstrirati tehnologiju neophodnu da bude rame uz rame s Porsche Taycanom. Proizvodiće se pored regularne S klase u Zindelfingenu u Nemačkoj.

 

AMG performantna verzija se takođe očekuje sledeće godine, s oko 600 konja. Planirana autonomija iznosi 700 kilometara, što štutgartski model stavlja u ravan s Tesla Modelom S i Taycanom.

 

Tesla Model S Plaid

 

Ovaj model Ilon Mask već duže obećava. U proizvodnju ulazi krajem 2021., s glavnim zadatkom da izazove Porsche Taycan Turbo S u kategoriji performantnih električnih limuzina. Koristiće tromotornu postavku s preko 1100 ks, uz sprint do „stotke“ za dve sekunde. Očekuje se i maksimalna brzina preko 320 km/h. U Tesli tvrde da će to biti najmoćniji i najbrži po pitanju ubrzanja električni automobil na svetu.

 

Plaid (nazvan kao spomen komediji Mela Bruksa „Spaceballs“) će kasnije dobiti još veću bateriju, koja će obezbeđivati autonomiju od čak 835 kilometara. Pretporudžbine se već sada primaju, s cenama koje startuju od oko 150.000 evra.

 

Tesla Model Y

Isporuke Teslinog kompaktnog SUV-a su u Severnoj Americi započele sredinom 2020-ih, da bi u Evropu trebalo da pristigne do kraja ove godine. Imaće opciju trećeg reda sedišta, što će ga učiniti veoma pogodnim za porodičnu upotrebu. Platformu i pogon deli s Modelom 3, što će svakako ubrzati da automobili budu isporučeni na vreme.

 

Naprednija verzija „superkompjutera“, poluautonomni sistem vožnje, takođe su u igri, kao i potentnija Performance varijanta

 

Zima 2021.

 

BMW iX

 

Tehnološka perjanica BMW-a je debitovala krajem 2020., ali će u proizvodnju ući tek ove godine. Prve isporuke kupcima se očekuju kasnije u toku godine. Ovaj porodični SUV je izazvao dosta kontroverzi zbog radikalnog stajlinga, a ostaje nam da vidimo da li će Bavarci ublažiti stvari kada krene u prodaju.

 

 

U smislu performansi, očekuje se petstotinak konjskih snaga iz dva elektromotora, koji snagu šalju na sva četiri točka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da obavlja za manje od pet sekundi i isporuči domet do 600 kilometara.

 

BMW i4

 

Baziran na seriji 4 Gran Coupe, koja takođe na scenu stupa ove godine, novi električni BMW će „na nišanu“ imati Tesla Model 3, s autonomijom od 600 kilometara uz pomoć baterije od 80 kWh. Snaga – 530 konja, što ga čini snažnijim od M4.

 

Hyundai Ioniq 5

 

Prvi korejski model koji će poneti oznaku novoformiranog Ioniq brenda, a debi ga čeka do kraja godine.

 

 

To će biti prvi namenski EV kompanije (Kona Electric deli platformu s hibridnim i benzinskim modelima), i držaće se blizu radikalnog 45 koncepta, koji je publici predstavljen 2019. u Frankfurtu. To će ga učiniti značajnim iskorakom u odnosu na aktuelnu gamu.

 

Hyundai Ioniq 6

 

Verovatno će debitovati ove godine, ali ga u prodajnim salonima ne treba očekivati pre sredine 2022. Ioniq 6 će biti prva Hyundaijeva električna perjanica, limuzina koja će elemente dizajna deliti s Ioniqom 5, ali će se u isto vreme radikalno razlikovati od ostalih pripadnika portfolija korejske marke. Visokoperformantna dvomotorna verzija je vrlo verovatna, a počivaće na E-GMP platformi. Sprint do „stotke“ će obavljati za ispod 3,5 sekundi. Autonomija će varirati u zavisnosti od specifikacija, ali trebalo bi da 500 kilometara vožnje bez punjenja bude ostvarivo.

 

Kia 2021. EV

 

Ovo je model koji čak nema ni naziv, mada se radi o prvom namenskom električnom automobilu korejske marke, koji će biti jedan od 11 elektromobila koji će nositi Kijin bedž do 2025.

 

Ovo je zapravo sestrinski model Hyundai Ioniqa 5, na novoj platformi i autonomijom od 500 kilometara. Kompanija ima u planu da domet kasnije proširi na čak 800 kilometara, dok brzo punjenje od 800 V trebalo da omogući punu bateriju za ispod 20 minuta.

 

Testni prototipovi su spaženi na javnim putevima, ali mada se stajling drži skrivenim, očekuje se da bude inspirisan Imagine by Kia konceptom, otkrivenim na Salonu automobila u Ženevi 2019.

 

MG E-Motion

 

Ovaj električni sportski četvorosed s dvoje vrata će MG uvesti u modernu eru. Mada naziv tek treba da bude potvrđen, očekuje se da u velikoj meri bude baziran na E-Motion konceptu, prikazanom na Salonu u Šangaju 2017., uprkos tome što je značajno modifikovanog stajlinga. Model matične kompanije SAIC, dvomotorac s integralnim pogonom, do „stotke“ bi trebalo da ubrzava za manje od četiri sekunde.

 

 

Ssangyong Korando EV

 

Konvencionalne benzinske i dizel verzije rivala Nissan Qashqaija, su se pojavile 2019., ali električna varijanta, inspirisana Ssangyongovim e-SIV konceptom, trebalo bi da debituje ove godine. Kompanija je započela „tizer“ kampanju električne varijante Koranda još u julu 2020.

 

Vrlo je verovatno da će na snazi biti neznatne vizuelne promene u odnosu na standardni automobil, ali će biti regularni 4×4 model sa značajnim vučnim mogućnostima.

 

Tesla Roadster

 

Sportska perjanica kalifornijske marke treba da zameni originalni model baziran na Lotusu, koji je uveo Teslu u automobilski svet.

 

Tesla tvrdi da maksimalna brzina probija barijeru od 400 km/h, dok do „stotke“ ubrzava za 2,0 sekunde, uz autonomiju od 1000 kilometara, zahvaljujući bateriji od 200 kWh, najvećoj u jednom serijskom elektromobilu.

 

Tesla Model X Plaid

 

Unapređenja primenjena na Modelu S Plaid će svoje mesto pronaći i u SUV-u, koji je već sada uživa u zvanju najbržeg sedmoseda. Dodavanje još jednog motora Modelu X, obezbediće ubrzanje do 100 km/h za 2,5 sekundi.

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery