970_250_eko
AktuelnoEco GreenPredstavljamo

Predstavljeni Audi e-tron GT i RS e-tron GT

894Pregleda

Audi ulazi u igru performantnih automobila s modelom koji nosi nešto nižu cifru na cenovnoj etiketi u odnosu na „brata“ iz Porschea

 

Kada je reč o inovacijama, Audijevu ulogu u toj oblasti nikada ne treba dovoditi u pitanje. Ova nemačka marka je poznata po tome što je automobilskom svetu podarila Quattro pogonski sistem, što gaji pomalo bizarnu opsesiju turbo petocilindarskim motorima, a i odgovorna je za opštu fascinaciju automobilske industrije LED farovima. Sada marka iz Ingolštata zauzima novi kurs – ka električnim, performantim modelima.

 

 

Naravno, ovo nije prvi Audijev izlet na teritoriju nulte emisije. Setimo se elektromobila baziranih na R8, a tu su naravno i e-tron i e-tron Sportback. Ipak, najnovije akvizicije su i najuzbudljivije: Audi e-tron GT i RS e-tron GT. Oba modela su bliski „rođaci“ Porsche Taycana, maksimalno koristeći sopstvene i potencijale VW grupe na tehnološkom planu.

 

Brz i poznat

 

Kada krenemo da pričamo o Audiju e-tron GT, stvari će zvučati veoma slično onima vezanim za Porsche Taycan. Tu je baterija neto kapaciteta 85 kWh, litijum-jon tipa, uparena s električnom arhitekturom od 800 V, koja dozvoljava brzo punjenje. Od pet do 80 odsto kapaciteta baterije može da se dopuni za 23 minuta. Na svakoj od osovina počiva po jedan elektromotor, uz zadnje postavljeni dvostepeni automatski menjač. Osnovni modeli raspolažu s 350 kW (476 ks) i 630 Nm, dok RS varijanta na isporučuje čitavih 440 kW (598 ks) i 830 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Kao i kod e-tron krosovera, GT poseduje „overboost“ funkciju koja privremeno povećava snagu na 530, odnosno 646 konja.

 

 

Kada govorimo o standardnom e-tron GT modelu, koji dolazi u dva paketa, on do „stotke“ ubrzava za 4,0 sekunde, a maksimalno može da pojuri do 244 km/h. RS model obavlja sprint do 100 km/h za 3,3 sekunde, a kazaljka brzinomera mu se zaustavlja na 250 km/h.

 

Poređenja radi, Porsche Taycan 4S do „stotke“ ubrzava za 3,9 sekundi, Turbo za 3,2, dok moćni Turbo S ovo ubrzanje obavlja za 2,8 sekundi.

 

Audi predviđa da će standardni model moći uz pomoć jednog punjenja da prevali 487 kilometara (po WLTP-u), dok bi RS trebalo da raspolaže neznatno užim dometom.

 

 

Kako i kod Taycana, vazdušno ogibljenje je prisutno i kod e-trona GT, za koji Audi tvrdi da ima 60 odsto više kapaciteta u odnosu na e-tron krosover i e-tron Sportback. Vozači mogu da podešavaju klirens u rasponu od 43 milimetra – 23 milimetra niže i 20 milimetara uvis. Upravljanje na sva četiri točka je dostupno na e-tron GT modelu a standardno je kod RS-a. Treba istaći da su inače e-tron modeli opremljeni ovim sistemom daleko bolji za vožnju, nudeći bolju agilnosti i stabilnost pri visokim brzinama.

 

 

Unutrašnjost u tipično Audijevom stilu

 

Audijev dizajn enterijera u samom je vrhu već decenijama, ali poslednjih par godina je doživeo veliku tranziciju, s dva displeja osetljiva na dodir u centralnom grebenu i digitalnim klasterom instrumentacije, koji se pridružio visokokvalitetnim materijalima i oku prijatnim formama. E-tron GT menja pravila s prema vozaču iskošenim 12,3-inčnim displejem, zamenivši donji ekran od 8,6 inča manjom jedinicom i fizičkim dugmićima za kontrolu klima uređaja.

 

 

Nemamo fotografije kabinskog prostora standardnog e-trona GT, ali RS se odlikuje uobičajenim sportskim detaljima kao što su sportska sedišta, obilje ugljeničnih vlakana, crvenih šavovi i na dnu zaravnjen volan presvučen alkantarom. Enterijer bez kože je standardan na svim modelima, mada za one koji ipak žele da kabina njihovog vozila s nultom emisijom bude presvučena kožom preživara koji emituje metan, Audi će im tu želju ispuniti.

 

 

Doprinoseći funkcionalnosti, dugme za startovanje i birač menjača počivaju na centralnoj konzoli, ne na armaturnoj tabli kao kod Porschea, dok je ukupna kabinska postavka daleko konvencionalnija u poređenju s „ekranskim“ Taycanom, što će se mnogima više svideti. Što se kontrolnih jedinica tiče, one su poznate iz drugih Audijevih proizvoda, što je dobra stvar, jer je njihov kvalitet uvek bio na vrhunskom nivou.

 

 

S druge strane, Audi se prilično potrudio da napravi iskorak od Porscheovog dizajna spoljašnjosti. Dramatičan i bez dileme atraktivniji dizajn, veran konceptnim modelima, karakteriše i prednji i zadnji deo modela iz Ingolštata. Međutim, profil dosta podseća na Porscheovog pulena, što nije nužno loša stvar, jer Taycan zaista izgleda dobro gledano s boka, ali će možda razočarati fanove željne autentičnog, 100 odsto Audijevog električnog automobila. Kada smo već kod dizajna, treba reći da karoserija počiva na naplacima od 20 cola, dok su RS modeli dostupni s jedincama od 21 cola. Matrični LED farovi s opcioni.

 

 

Naravno, treba očekivati nešto niže cene u odnosu na Porscheov model.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery