AktuelnoEco GreenPredstavljamo

BMW iX debituje s preko 500 ks i autonomijom preko 500 kilometara (GALERIJA)

1.65KPregleda

Proizvodnja bi trebalo da startuje u drugoj polovini 2021. u Dingolfingu

 

Zaboravite na seriju 7, BMW ima novu tehnološku (i u svakom drugom smislu) perjanicu. Naravno, reč je o velikom vozilu, na čisto električni pogon, u potpunosti digitalizovanom i poluautonomnom. Sve do sada, bilo nam je poznato kao iNext, ali tranzicija iz prototipa u serijski model obično zahteva i novi naziv, a on je logičan i jednostavan – iX. Mada je i dalje u razvojnoj fazi, što se serijskog modela tiče, ovaj elektromobil nam otkriva (gotovo) sve svoje tajne.

 

 

Radi se o gabaritnom SUV-u, koji možete da vidite na fotografijama. Baziran je na novoj arhitekturi, razvijenoj od strane bavarskog proizvođača posebno za potrebe baterijski pogonjenih modela. Nudi brojne prednosti u odnosu na ono pre njega, ali BMW je, čini se, najponosniji na napredak ostvaren u oblasti tehnologija automatizovane voženje i digitalnih usluga. Primera radi, nivo kompjuterske moći je sposoban da procesuira 20 puta više podataka u odnosu na ranije modele.

 

 

U smislu spoljašnjih dimenzija, iX je veoma blizu pandana sa SUS motorima – iste je dužine kao X5, iste visine kao X6, dok su mu naplaci iste veličine kao kod X7. To se nije nužno transformisalo u „elegantan“ SUV, ali marka iz Minhena želi akcenat da stavi na minimalistički dizajn, koji „izražava futurističku formu zadovoljstva u vožnji“.

 

 

Hipertrofirana maska hladnjaka takođe nimalo ne doprinosi spomenutoj „eleganciji“, ali pretpostavljamo da je sveukupni koncept dizajna pre svega usmeren na praktičnost – maska ima inkorporirane senzore, kamere, i radarsku tehnologiju za napredne sisteme asistencjie. Adrijan van Hojdunk, glavni dizajner u BMW-u, dodatno objašnjava kako stoje stvari:

 

„BMW iX pokazuje na koji način možemo novim tehnologijama da podarimo moderan i emocionalan dizajn. Ovaj automobil je složen s tehnološke tačke gledišta, ali je s druge strane veoma čistog i jednostavnog stajlinga. BMW iX nudi mobilni dnevni boravak u kojem se ljudi osećaju opušteno, gde je inteligencija automobila jedina stvar koja vam je potrebna.“

 

 

Ono što je takođe interesantno je da je BMW iX prvi serijski model bavarske marke s heksagonalnim upravljačem, za koji kompanija kaže da „poboljšava lakoću baratanja i pruža vozaču bolji pogled na informacioni displej“. Još jedna odlika kabinskog prostora koja nam je privukla pažnju je kontrola elektropodesivog sedišta pozicionirana na panelima vrata, što je, pogađate, rešenje slično onom koje praktikuje rival iz Štutgarta već godinama. Takođe treba spomenuti da ovaj elektromobil poseduje najizdašnije staklene površine ikada implementirane u jedan BMW.

 

 

Pogon ovog velikog SUV-a dolazi u vidu pete generacije električnog pogona bavarske marke. Konkretno u ovom slučaju, sklop se oslanja na dva elektromotora, koji pružaju kombinovanu izlaznu snagu od „preko 500 konja“ (375 kW). To bi trebalo da bude dovoljno za sprint do „stotke“ za ispod 5 sekundi.

 

Zahvaljujući masivnom paketu baterija od 100 kWh, ovaj porodični elektromobil bi trebalo da je sposoban da prevali 480 kilometara po EPA-inoj FTP-75 testnoj proceduri, odnosno 600 kilometara po WLTP-u. Imajte na umu da sve ove brojke nisu finalne, jer su „bazirane na aktuelnom razvojnom nivou automobila“.

 

 

Kada je o punjenju reč, iX je zaista impresivan. DC brzo punjenje dostupno do 200 kW bi trebalo da 70 odsto kapaciteta baterije dopuni za 40 minuta. Pored toga, za 10 minuta se može obezbediti prelazak distance od 120 kilometara.

 

Na kraju, nema reči o tačnom datumu kada će iX stupiti na proizvodne linije, ali BMW kaže da bi proizvodnja trebalo da počne u drugoj polovini 2021. u Dingolfingu. Lansiranje na tržište je zakazano za kraj 2021.

 

 

Vrele Gume

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery