Električni SUV konačno predstavljen u Pragu – donosi li revoluciju Škoda brenda?
Pored njegovog veličanstva Mercedesa S klase, još jedna vrlo atraktivna promocija zbila se tekuće nedelje. Nakon gomile najava, tizera enterijera i eksterijera, špijunskih fotofrafija i pojašnjenja imena, Škoda Enyaq iV konačno je oficijalno otkriven u utorak u Pragu.
Ono što je do kraja ostalo nepoznato pre zvanične promocije kada je reč o prvom Škodinom električnom SUV modelu jeste precizna ponuda pogona i tačne dimenzije ovog model. Sada je i to jasno. Ulazni model sa oznakom iV 50 dolazi sa baterijom od 55 kWh i elektro motorom smeštenim u zadnjem delu koji proizvodi 148 kS i 220 Nm, kao i pogonom na zadnje točkove, te dometom od 340 kilometra.
Nešto jača verzija (Enyaq iV 60) poseduje bateriju od 62 kWh i ima domet od 390 km. Elektromotor (isto nazad) isporučuje 179 kS i 310 Nm, a pogon je takođe samo na zadnje točkove. Konačno, ovu ponudu zaokružuje model 80 sa baterijom od 82 kWh i elektromotorom nazad snage 204 kS sa istovetnih 310 Nm obrnog momenta. Domet ove najjače verzije sa zadnjim pogonom ujedno je i najveći u ponudi i iznosi 510 kilometara autonomne električne vožnje.
Pored ovih, najavljene su i dve verzije sa 4×4 pogonom i dva elektromotora (po jedan napred i pozadi). Prva, 80x, će u sinergiji isporučivati 265 konja i 425 Nm obrtnog momenta. Najatraktivniji model Enyaq iV RS imaće kombinovanu snagu od 306 konja i 460 Nm. Obe imaju najveću ponuđenu bateriju od 82 kWh, kao i električni domet od 460 km.
Slabiji modeli „stotku“ dostižu između 8,5 (iV 80) i 11,4 (iV 50) sekundi i imaju ograničenje na 160 km/h. RS varijanta će do prvih 100 km/h stizati za 6,2 sekunde, pa sve do 180 km/h elektronskog ograničenja brzine.
Ono što je za kupce češkog električnog džipa mnogo važnije jeste da će uz pomoć brzog punjača 80% kapaciteta baterije moći da napune za svega 38 minuta.
Nakon promocije poznate su i tačne dimenzije Škoda Enyaq iV električnog SUV-a, koje su se već dale i naslutiti otprilike. Dugačak je 4.649 mm, širok 1.879 mm, i visok 1.616 milimetra. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.765 mm, dok je zapremina prtljažnika između 585 i 2065 litara sa spuštenim zadnjim sedištima. Točkovi koji će biti u ponudi kreću se od 18 pa sve do 21 inča. Od ranije je poznato da će model imati fantastičano mali koeficijent otpor vazduha od svega 0,27.
Informacija o enterijeru i tehnologijama kažu da je unutrašnjost Škoda Enyaq iV osmišljena po uzoru na moderno okruženj električnih vozila. Korišćeni su prirodni, održivi i recilkirani materijali. Displeji će biti sa dijagonalom od barem 13″, a većina komandi će naravno biti sa površinima osetljivim na dodir. Očekuje se Full-LED Matrix tehnologija za prednja i zadnja svetla kao i druge sve standardnije forme moderne ponude.
Po ko zna koji put ponovićemo i da po ugledu na ostale Škoda SUV modele (Kodiaq, Karoq, Kamiq), i Enyaq ima isto završno slovo. Ali mu početno označava da je električni – čime Škoda započinje novu fazu u evoluciji svog 125 godina starog brenda. Enyaq iV je prvo Škoda vozilo bazirano na VW modularnoj električnoj platformi MEB, a kreirao ga je sektor za električna vozila Volkswagen grupacije.
Škoda kreće sa serijskom proizvodnjom Enyaq iV kasnije ove godine, a model će se proizvoditi u glavnoj fabrici u Mladoj Boleslavi. Linija za proizvodnju biće fleksibilna i svakodnevno će moći da „izbaci“ između 250 i 350 električnih krosovera. Početak prodaje očekuje se u prvom kvartalu sledeće godine.
[…] Novi šef Škode, Tomas Šefer, kaže da su mali gradski automobil i porodični model „najvažniji“ prioriteti kada je reč o električnoj ponudi češke marke, nakon novog Enyaq iV SUV-a […]