Online plus

Nova Mazda3 – automobil sa dizajnom koji se ističe!

Predstavljamo

Nova Mazda3
4.18KPregleda

Japanski proizvođač automobila, kompanija Mazda, nedavno je i zvanično predstavila svoju novi model, odnosno novu generaciju modela Mazda3 u hečbek i sedan varijanti.

Nova Mazda3

Predstavnici kompanije svoj novi model opisuju kao „početak nove ere“. Ovo vozilo je za njih izuzetno važno zbog činjenice da je reč o prvom automobilu baziranom na SVA (Skyactiv-Vehicle Architecture) platformi. Nova Mazda3 poseduje Skyactiv-X benzinski agregat sa SCCI sistemom (Spark-Controlled Compression Ignition) za koji iz kompanije tvrde da spaja najbolje osobine benzinskih i dizel agregata. Reč je o prvom komercijalnom benzinskom motoru na svetu sa kompresionim paljenjem. Ovaj motor je početkom 2018. dobio dve nagrade za tehničku inovaciju.

Dimenzije i dizajn

Nova Mazda3 predstavlja i dalju interpretaciju „Kodo“ dizajnerskog pravca kompanije, te izgleda elegantno i izražajno. Naime, i sedan i hečbek model imaju evolucionarni dizajn. Razlika je u tome što je sedan prihvatio stilske detalje sa koncepta Vision Coupe, dok je hečbek model inspirisan koncept modelom Kai. Hečbek se od prethodnika razlikuje i po znatno širem „C“ stubu, koji je praktično prekopiran sa pomenutog Kai koncepta. Moramo napomenuti da i hečbek i sedan sada izgledaju modernije i „više sportski“.  

Posmatrano sa prednje strane vidimo istaknutu masku (rešetku) hladnjaka sa hromiranim „krilima“ koja se „ulivaju“ u farove. Idući ka zadnjem delu vidimo velike prozore. Na zadnjem delu se ističe integrisani spojler na prtljažniku, zadnje svetlosne jedinice i izudvni sistem sa dve izduvne cevi.

Enterijer i tehnologija

Iako spoljašnji dizajn predstavlja evolucionarni iskorak, za kabinu možemo reći da ima revolucionarni dizajn. Mazda nije otkrivala detalje o enterijeru. Međutim, napomenuta je filozofija „manje je više“, što znači da kabina nove Mazda3 ima minimalistički dizajn. Kao što vidite na fotografijama, u kabini ovog modela se ističe novi volan (koji sada može da se okrene za još jedan centimetar). Tu je i ekran infotejnment sistema dijagonale 8,8 inča. Čini se da su svi materijali dosta kvalitetniji od onih na prethodnoj generaciji. Produžen je i centralni naslon za ruke, a držači za čaše su prebačeni ispred ručice menjača.  

Mehanizacija i agregati

Kada je reč o mehanizaciji, kao što smo već pisali, nova Mazda3 će biti dostupna sa velikim brojem agregata. Navedeno je da će novi model biti dostupan sa benzinskim agregatima radne zapremine 1,5, 2, i 2,5 litara, ali i sa dizel agregatom zapremine 1,8 litara. Na raspolaganju će biti šestostepeni manuelni i automatski menjač. Detalji o novom Skyactiv-X agregatu nisu otkriveni. Međutim, rečeno je da će on biti uparen sa M Hybrid sistemom koji pruža bolju ekonomiju, uživanje u vožnji i koji je čistiji za prirodno okruženje.

Kada je reč o voznim karakteristikama, u japanskom proizvođaču kažu da su na novoj Mazda3 ponudili kupcima unapređeni i-Activ sistem pogona na sva četiri točka u kombinaciji sa novim G-Vectoring Control Plus sistemom koji automatski koordinira rad sistema za dovod goriva, sa upravljačkim i sistemom oslanjanja, a aktivira se kada kompjuter detektuje da vozač istovremeno dodaje gas i skreće. Ovaj model takođe poseduje i unapređen sistem vešanja. Kada je reč o bezbednosti, nova Mazda3 je opremljena brojnim sistemima za asistenciju vozaču.

Poslednje, ali ne i najmanje važno, inženjeri japanskog proizvođača su razvili novi Driver Monitoring sistem. On preko infracrvene kamere prati vozača i detektuje da li je on pospan ili ometen nečim. Ako sistem otkrije da je vozač „opasan“, onda se uključuje zvučno upozorenje.

Nova Mazda3

Zaključak

Ono što možemo sa sigurnošću reći o novog generaciji modela Mazda3 jeste da njen dizajn predstavlja možda i najlepši dizajn na nekom automobilu koji je premijerno predstavljen ove 2018. godine. Ako će se zbog nečega isticati u odnosu na konkurenciju, onda to jeste upravo taj njen dizajn. Pored naravno novog SkyActiv-X agregata (ako je zaista toliko dobar kao što tvrde predstavnici kompanije).

Autor: Saša Stanković

2 Komentara

  1. Hečbek se ističe po ružnoći, sedan je malo lepši. Ovo bočno udubljenje vrata više izgleda kao havarija nego kao neki dizasjnerski fazon.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery