Japanski proizvođač automobila, kompanija Mazda, nedavno je i zvanično predstavila svoju novi model, odnosno novu generaciju modela Mazda3 u hečbek i sedan varijanti.
Predstavnici kompanije svoj novi model opisuju kao „početak nove ere“. Ovo vozilo je za njih izuzetno važno zbog činjenice da je reč o prvom automobilu baziranom na SVA (Skyactiv-Vehicle Architecture) platformi. Nova Mazda3 poseduje Skyactiv-X benzinski agregat sa SCCI sistemom (Spark-Controlled Compression Ignition) za koji iz kompanije tvrde da spaja najbolje osobine benzinskih i dizel agregata. Reč je o prvom komercijalnom benzinskom motoru na svetu sa kompresionim paljenjem. Ovaj motor je početkom 2018. dobio dve nagrade za tehničku inovaciju.
Dimenzije i dizajn
Nova Mazda3 predstavlja i dalju interpretaciju „Kodo“ dizajnerskog pravca kompanije, te izgleda elegantno i izražajno. Naime, i sedan i hečbek model imaju evolucionarni dizajn. Razlika je u tome što je sedan prihvatio stilske detalje sa koncepta Vision Coupe, dok je hečbek model inspirisan koncept modelom Kai. Hečbek se od prethodnika razlikuje i po znatno širem „C“ stubu, koji je praktično prekopiran sa pomenutog Kai koncepta. Moramo napomenuti da i hečbek i sedan sada izgledaju modernije i „više sportski“.
Posmatrano sa prednje strane vidimo istaknutu masku (rešetku) hladnjaka sa hromiranim „krilima“ koja se „ulivaju“ u farove. Idući ka zadnjem delu vidimo velike prozore. Na zadnjem delu se ističe integrisani spojler na prtljažniku, zadnje svetlosne jedinice i izudvni sistem sa dve izduvne cevi.
Enterijer i tehnologija
Iako spoljašnji dizajn predstavlja evolucionarni iskorak, za kabinu možemo reći da ima revolucionarni dizajn. Mazda nije otkrivala detalje o enterijeru. Međutim, napomenuta je filozofija „manje je više“, što znači da kabina nove Mazda3 ima minimalistički dizajn. Kao što vidite na fotografijama, u kabini ovog modela se ističe novi volan (koji sada može da se okrene za još jedan centimetar). Tu je i ekran infotejnment sistema dijagonale 8,8 inča. Čini se da su svi materijali dosta kvalitetniji od onih na prethodnoj generaciji. Produžen je i centralni naslon za ruke, a držači za čaše su prebačeni ispred ručice menjača.
Mehanizacija i agregati
Kada je reč o mehanizaciji, kao što smo već pisali, nova Mazda3 će biti dostupna sa velikim brojem agregata. Navedeno je da će novi model biti dostupan sa benzinskim agregatima radne zapremine 1,5, 2, i 2,5 litara, ali i sa dizel agregatom zapremine 1,8 litara. Na raspolaganju će biti šestostepeni manuelni i automatski menjač. Detalji o novom Skyactiv-X agregatu nisu otkriveni. Međutim, rečeno je da će on biti uparen sa M Hybrid sistemom koji pruža bolju ekonomiju, uživanje u vožnji i koji je čistiji za prirodno okruženje.
Kada je reč o voznim karakteristikama, u japanskom proizvođaču kažu da su na novoj Mazda3 ponudili kupcima unapređeni i-Activ sistem pogona na sva četiri točka u kombinaciji sa novim G-Vectoring Control Plus sistemom koji automatski koordinira rad sistema za dovod goriva, sa upravljačkim i sistemom oslanjanja, a aktivira se kada kompjuter detektuje da vozač istovremeno dodaje gas i skreće. Ovaj model takođe poseduje i unapređen sistem vešanja. Kada je reč o bezbednosti, nova Mazda3 je opremljena brojnim sistemima za asistenciju vozaču.
Poslednje, ali ne i najmanje važno, inženjeri japanskog proizvođača su razvili novi Driver Monitoring sistem. On preko infracrvene kamere prati vozača i detektuje da li je on pospan ili ometen nečim. Ako sistem otkrije da je vozač „opasan“, onda se uključuje zvučno upozorenje.
Zaključak
Ono što možemo sa sigurnošću reći o novog generaciji modela Mazda3 jeste da njen dizajn predstavlja možda i najlepši dizajn na nekom automobilu koji je premijerno predstavljen ove 2018. godine. Ako će se zbog nečega isticati u odnosu na konkurenciju, onda to jeste upravo taj njen dizajn. Pored naravno novog SkyActiv-X agregata (ako je zaista toliko dobar kao što tvrde predstavnici kompanije).
Autor: Saša Stanković
2 Komentara
Comments are closed.
Hečbek se ističe po ružnoći, sedan je malo lepši. Ovo bočno udubljenje vrata više izgleda kao havarija nego kao neki dizasjnerski fazon.
Boki , biće to lepše uživo …