AktuelnoPredstavljamoVesti

Novi BMW Serije 4

5.4KPregleda

Predstavljamo novi BMW Serije 4 Coupe koji izaziva debatu, ali i želju da se proba što pre

 

Kao što smo i najavili, novi BMW Serije 4 konačno je prošle nedelje i zvanično otkriven nakon brojnih špijunskih fotografija i „curenja“ informacija u proteklom periodu, čime je stekao epitet jednog od glavnih noviteta u automobilskoj industriji ove godine.

 

 

Ono što svi znamo jeste da je u pitanju druga generacija modela nastalog 2013 godine, kada je bavarski proizvođač odlučio da BMW Serije 3 sa dvoja vrata (kupe i kabriolet) smesti u zasebnu seriju 4, pod kodovima F32 (coupe) i F33 (kabriolet). Naredne godine (2014), ponudi je dodata i varijanta Serije 4 Gran Coupe (F36).

 

 

Predstavljena nova BMW Serija 4 Coupe ima kodnu oznaku G22 i pre svega je sportska, spuštenija i performantnija verzija sa 2+2 sedišta nove Serije 3 (G20), lansirane prošle godine, na koju nismo imali previše zamerki na našem testu. 

 

 

Spor oko prednje maske

Kako iz BMW-a poručuju, novi izgled prednje maske omaž je starim BMW modelima 328 (1936-1940) i sportskoj seriji E9. Bilo kako bilo, tendencija povećanja grila ili bubrega, kako je kome volja, koja prati kako nove X serije tako i „obične“ i sportske varijante serija od 1 do 7, nije zaobišla ni ovu kupe varijantu Serije 3, ali je dobila dodatne konture i naglašenije „nozdrve“ oko kojih se otvorila prava polemika u javnosti. 

 

 

BMW je dakle nastupio vrlo hrabro sa licem druge generacije Serije 4, prihvatajući koncept ogromne vertikalne rešetke hladnjaka i naglašenih difuzora,  u nastojanju da svoj novi kupe učini autentičnim i karakterističnijim od svojih rivala, ali i svog prethodnika. Debata oko ovog izgleda u javnosti je otvorena još prošle godine, a da li je ovo rešenje dobro ili ne dopustićemo tržištu da odluči u narednom periodu.

 

 

Sportski i agresivno

Kada je reč o prednjem delu, dodajmo i da se LED farovi u novoj Seriji 4 ugrađuju se kao deo standardne opreme, za razliku od bazične Serije 3. Isto je i sa svetlima pozadi, dok su BMW-ova laserska svetla dostupna kao opcija. Glatki dizajn karoserije odlikuje se naglašenom linijom „ramena“ koja čini da automobil izgleda širi i podignutiji u zadnjem delu. Ukoliko pažljivo pogledate poklopac prtljažnika videćete da mu je ivica toliko savršeno integrisana da se gotovo ne izdvaja u odnosu na ostatak „stražnjice“. Ovakvo rešenje zasigurno je inspirisano „većim bratom“, odnosno Serijom 8. Inače, kapacitet prtljažnika je 440 litara, što ni malo nije loše za jedan sportski kupe.

 

 

Kao i kod svakog novog BMW-a dostupnog danas, i nova Serija 4 imaće različite branike u zavisnosti od linije proizvoda. Najagresivniji izgled postižu svakako modeli M Sport, opremljeni oštrijim odbojnicima sa većim otvorima za vazduh, većim točkovima, sportskim vešanjem, jačim kočionim sistemom itd.

 

 

Od ranije je poznato da je nova Serija 4 Coupe za čak 57 milimetra niža od svoje matične Serije 3, uz 21 mm biži centar gravitacije, što je u startu čini performantijom, agresivnijom i više sportskom. Tu se podrazumeva i znatno veći razmak između točkova u odnosu na prethodni i standardno M Sport ogibljnje .

 

 

Enterijer Serije 3

Teško da bi na prvi pogled uspeli da prepoznate da li je reč o prošlogodišnjoj G20 ili novoj Seriji 4. Ako se odlučite za „klot“ verziju, 8,8-inčni centralni dispej dolazi u paketu standardne opreme, kao i delimično digitalizovana instrument tabla sa ekranom od 5,1″.  Kao opcije nudi se naravno BMW Live Cockpit tehnologija sa 10,25-inčnim multimedijalnim ekranom infotejment sistema i potpuno digitlizovnom istrument tablom od 12,3 inča.

 

 

Prednja sportska sedišta su standard, a ovaj četvorosed  moći će da se poruči i u delimično kožnom trimu u pet boja.  Potpuno kožni enterijer se naravno izdašno doplaćuje. Dodajmo i da na prvi pogled nova Serija 4 ima solidno prostora u zadnjem delu, ali da ne bi trebalo očekivati preterani komfor za maksimalno dva putnika pozadi, s obzirom da ga nema ni daleko veća Serija 8 na primer.

 

Paleta motora

Nova linija BMW agregata u Seriji 4 usvaja 48-voltno blago hibridno pojačanje za sve dizel varijante, kao i za top benzinsko izdanje M440i. Ova „mild-hybrid“ tehnologija trebalo bi da mu omogući dodatnih desetak konjskih snaga (tačnije 8 kW ili 11 kS), kao i veću ekonomičnost i bolje performanse.

 

 

Za početak će u ponudi biti tri benzinske verzije za evropsko tržište. Ulazni model nosi oznaku 420i i pokreće ga dvolitarski četvorocilindarski benzinac koji razvija 184 konjske snage 300 Nm obrtnog momenta.  Sledi ga 430i na bazi istog agregata, ali sa 258 kS i 400 Nm. Treću varijantu, M440i xDrive pokreće 3.0 šestocilndarski turbo benzinac koji isporučuje 375 konjskih snaga i masivnih 500 Nm obrtnog momenta. To mo omogućava da do „stotke“ stigne za 4 i po sekunde,  te nastavi jurnjavu do elektronskog limita u iznosu 250 km/h

 

 

Trenutno je samo jedan dizel agregat u ponudi, i to 420d (190 kS i 400 Nm) sa xDrive pogonom kao opcijom (kao i na svim modelima). Već od marta 2021. pridružiće mu se još dva trolitraska dizel motora oznaka 430d xDrive (286 ks, 650 Nm) i M440d xDrive (340 ks, 700 Nm).  Ovaj drugi omogućuje sportske perfomanse u brojkama od 4,7 sekundi do 100 km/h, sa potrošnjom koja se navodno spušta i do 6.7 litra na 100 kilometara.

 

 

Osmostepeni ZF automatski menjač rešenje je za transmisiju u svim navedenim modelima. Verovatno u BMW-u znaju i zašto.

 

 

Naravno, tek nas očekuju predstavljanja kabriolet izdanja, kao i Gran Coupe varijante, a sa posebnim žarom iščekujemo najperformantniji, nadasve posebni, M4 model.

 

 

Početak prodaje nove Serije 4 na Starom kontinentu zakazan je za jesen 2020. godine. 

 

3 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery