AktuelnoTESTOVI

Prve vožnje: BMW 2 Series Gran Coupe M235i i 220d, Lisabon

1.56KPregleda

Ronaldo u Bajernu

Eh, da smo mi sada u Portugalu… Sve bi bilo u redu. Znate kako je tamo? Tamo ljudi po ceo dan voze svoj BMW, uživaju u suncu, gledaju fudbal…

Parafraziram legendarnu scenu iz Munja i još legendarnijeg Glogovca da najavim zašto u te(k)stu koji sledi možda neću biti dovoljno objektivan. Jer tamo odakle su isplovljavali najveći moreplovci svih vremema i gde večno sunce sja (a nije Makedonija), ništa nije realno i objektivno. Pa ni ovaj test.

Prva vožnja: BMW 2 Series Gran Coupe M235i i 220d

Prošle nedelje u Lisabonu prisustvovali smo dinamičnoj novinarskoj prezentaciji prve ikada BMW Serije 2 Gran Coupe. Imali smo prilike da vozimo modele M235i xDrive i 220d M Sport. Minhenske atlete obogaćene portugalskim prolećnim duhom.

Prva vožnja: BMW 2 Series Gran Coupe M235i i 220d

Navedene modele zatičemo okupane suncem na platou hotela smeštenog tačno između Belem kule i Spomenika Otkrićima. Nisu ni malo naivni marketinški stručnjaci u BMW-u. Na ovakvoj lokaciji, na samoj obali reke Težo, i najružniji automobil na svetu blistao bi. A kamoli nova Serija 2 GC.

Atleta sa šminkom

Nakon vrlo uspešnih Serija 6, 4 i 8 u gran kupe izdanjima, prodatih u preko 400 hiljada primeraka, na red je došla i serija dva. Platformom (UKL1 – FWD) bliska seriji jedan, odnosno modelima X1 i X2. Komforom i izgledom bliža novoj BMW trojci.

Večitu raspravu o izgledu nekog potpunog novog modela i beskrajno poređenje sa konkurencijom u tom pogledu, na ovom mestu nećemo započinjati. Naš utisak je da ovaj najmanji BMW kupe sa četvora vrata spolja deluje vrlo moćno i snažno, te da generalno neodoljivo podseća na prošlogodišnju Seriju 8 u GC izdanju. Od nazad izgleda vrlo moderno, mada možda malo uštogljena za jedan ipak sportski model.

Iako ima prepoznatljivu BMW Gran Coupe siluetu, ne mogu da se otmem utisku da ovom modelu ipak fali nešto da bi bio dovoljno “kul” za ljubitelje sportskih automobila. Ono što ističe testiranu M verziju jeste specifičan izduvni sistem, posebne ukrasne lajsne i M paket aerodinamike.

Kada je reč o dimenzijama, Serija 2 Gran Coupe dugačka je oko 4 i po metra. To je tačno između dva najveća konkurenta u klasi, Audi S3 i nešto dužeg Mercedes CLA. Međusovinsko rastojanje iznosi 267 centimetra. Standardni klirens od 152 mm u M Sport opcionom ogibljenju smanjen za nekih desetak milimetara, zarad dodatnog sportskog ugođaja. Vrlo respektabilan je i kapacitet prtljažnika od 430 litara (CLA je lider sa 460l).

I pored toga što u bavarskoj fabrici tvrde da su napravili kupe koji je u isto vreme i sedan, te gde bez problema staju tri osobe nazad, istina je da na zadnoj klupi ima mesta za dva prosečna čoveka do 180cm visine. Padajuća linija krova, pogotovo po sredini, ograničava visinu prostora zadnje klupe što je sasvim normalno i očekivano za jedan kupe. Pa taman on bio i gran(diozan).

Ipak, par santima više za noge u odnosu na običan S2 kupe sa dvoja vrata, vrlo su primetni. U vožnji je osetna i generalno smanjena masa vozila, mada su i dalje oba modela teža od po tonu i po. Na odličnu aerodinamičnost utiču oštre ivice pre svega prednjeg dela vozila.

Prva vožnja: BMW 2 Series Gran Coupe M235i i 220d

Gran Kupe(rov) test

Modele smo testirali na prelepim portugalskim putevima od Lisabona do mesta Ribeira D’ilhas na Atlantiku. U kombinovanoj gradskoj, auto-put i seoskoj (ne seljačkoj) vožnji punoj krivina, uzvišica i divnih portugalskih aldeija. Uživanje i lučenje endorfina zapravo počinje već prvim sedanjem u specijalna M sporstka sedišta i startovanjem agegata.

Najpre nam je dakle “pao u šake” perfomantni M235i xDrive. Ovaj dvolitarski turbo benzinac najjači je četvorocilindraš u BMW gami. Već prilikom prvog paljenja ispušta karakterističan zvuk, nagoveštavajući kakvu mašinu ćemo imati prilike da vozimo.

Pre toga, bacamo letimični pogled na enterijer. Dosta toga već viđenog u prošlogodišnjoj Trojci, uz komandnu tablu iz Serije 1, ali i fantastične dodatke za M paket. Tu pre svega mislim na pomenuta sportska sedišta, M kožni volan, ekskluzivne detalje dizajna kao što su ivice pragova vrata, papučice gasa i kočnice, te drugi slični dinamični eleMenti.

Već smo u prvim utiscima sa lica mesta javili kako je 35i brz, dinamičan, savršen u krivinama i vrlo stabilan. Ne bismo mnogo toga dodali, ali ćemo se zadržati malo na ovim vozačkim impresijama iz M35i.

Naime, iako se na papiru radi o modelu sa oznakom xDrive, koji podrazumeva pogon na sva 4 točka, zadnju vuču vozilo aktivira samo u posebnim, gotovo ekskluzivnim, uslovima.  Uz pomoć specijalno razvijene ARB tehnologije, kontrola proklizavanja prednjih pogonskih točkova dodatno je poboljšana, pa se stiče neverovatan utisak stabilnosti i pravog jedinstva točkova sa asfaltom. U fabrici iz Minhena tvrde da se u određenim okolnostima pogonska snaga napred i nazad raspoređuje čak i do odnosa pola-pola.

Sistem pogona na prednje točkove u BMW-u poznat nam je inače iz modela X1 i X2, zatim nove Serije 1, kao i Serije 2 Active Tourer, te većine Mini modela.

Iako smo očekivali da će prednji kraj vozila voditi svoju politiku i da će se “kljun” pitati gde trup ide, zaista nas je iznenadila sjajna kompaktnost, stabilnost celog vozila i posebno prilagođavanje u krivinama. Tome je svakako zaslužno i odlično odrađeno vešanje, te multi-link zadnje ogibljenje koje poseduju svi modeli Serije 2 Gran Coupe.

O startnosti, brzini i dinamičnosti vožnje na ovom mestu ne treba trošiti previše reči. Pogotovo za M235i koji do “stotke” stiže i pre 4,9 sekudni koliko je BMW zvanično proračunao. A da nije elektronskog ograničenja od 250 km/h ko zna kolika bi mu bila maksimalna moguća brzina. Barem na nemačkom Autobahnu gde ne postoje “znakovi pored puta”.

Još jedan veliki kompliment za Seriju 2 GC ide na račun kočnica, bar u ovom M izdanju. Perfektno prijanjaju, vrlo dobro se doziraju i kočenje čine lakim i neosetnim. Već smo rekli da je zvuk u datom modelu impresivan, a dodatno se ističe u Sport režimu vožnje (postoje i EkoPro i Comfort).  Čini mi se da je upravo audio efekat jedina razlika kada se promeni dati modalitet vožnje.

Jedna mala zamerka ide na račun transmisije, odnosno veze osmostepenog automatskog (steptronik) menjača i agregata. Naime, čini se da bi komunikacija menjača i motora mogla biti nešto brža. Prebacivanje u viši stepen prenosa, pogotovo u nižim brzinama i na uzbrdicama, trebalo bi biti ranije i ravnomernije odrađeno. Stiče se dakle utisak da transmisija nije savršeno ukomponovana sa ovako moćnim agregatom.

M235i poseduje i “Launch Control mode”, te navodno isporučuje svih 450 Nm u prve dve brzine. Dodajmo i da se pomenuti obrtni moment od 450 Nm javlja već na 1.750 obrtaja i ide sve do 4.500 o/min, dok se maksimalnih 306 konjskih snaga isporučuje između 5.000 i 6.250 obrtaja.

Prva vožnja: BMW 2 Series Gran Coupe M235i i 220d

Model 220d, FWD, vozi se kao i svaki perfomantni turbo dizelaš. Ipak, zbog drugačijeg rasporeda težine, nešto je mekši i za nijansu nestabilniji u krivinama od benzinske varijante. Narodski rečeno, malo više leluja i “pijaniji je”. A sportisti ne bi trebalo da piju, bar ne na početku karijere. M Sport ogibljenje i njemu donosi spušteniju karoseriju, pa je sportski ugođaj i ovde zagarantovan.

20d svojih 190 kS isporučuje na 4 hiljade obrtaja, dok maksimalnih 400 Nm postiže između 1.750 i 2.500 o/min. Do 100 km/h stiže za optimalnih 7,5 sekundi, a fabrika mu je brzinu ograničila na 240 kilometara na sat.

U BMW-u su posebno ponosni na specijalnu sivu boju koju je ovom prilikom imao upravo model 220d. Iz nekog razloga ona strašno podseća na istočnonemački real socijalizam. Snežno bela i arijevski moćna plava nekako više pristaju bavarskom proizvođaču automobila. Ako me razumete.

Što se tiče potrošnje goriva, sasvim očekivano benzinski M atleta nije previše ekonomičan, pa se prosek u našoj vrlo agresivnoj sportskoj vožnji peo i do devet – 9,5 litara na 100 kilometara. Realno je da bude oko 8l, iako u BMW-u procenjuju litar manje. Dizel varijanta je naravno štedljivija i gotovo ni u jednom trenutku ekstremne test vožnje prosek nije išao iznad 7 litara. Spuštao se i do 5l, dok fabrički proračun kaže da može i 4,5l/100km.

Kada pričamo o onome o čemu svi Srbi posebno vode računa, emisija štetnih gasova perfomatnog M235i deklarativno je 163 g/km. Nešto ekološki svesniji (odmah u Zelene) je model 220d oko 110 grama po pređenom kilometru.

Za sve nas iz osamdeset i neke

Ciljna grupa nemačkog premijum brenda za Seriju 2 Gran Coupe definitivno su mlađe urbane osobe, kosmopolitskih pogleda na život. To su svi oni koji imaju ili se osećaju kao da imaju trideset i neku.

Zašto ne mlađi? Pre svega, potrebna su određena vozačka predznanja (da ne kažemo učenje vožnje na Yugu 45) da bi se savladao ovaj performantni sportista.  Zatim, tu je i identifikovanje sa uspešnošću koju donosi BMW kao brend.

Zašto ne stariji? Prvenstveno zbog ograničenog prostora, a i zašto bi povijali glavu da uđu u kupe ili se nameštali u relativno skučenim sportskim sedištima. Ako mogu da se baškare barem u X1, na primer.

Target su  i mlađi parovi sa maksimalno jednim detetom, koje adrenalin još uvek vozi ali su i svesni odgovornosti svog postojanja pa više ne skaču bandži.

Za one malo starije BMW 2 Gran Coupe nije i iz još jednog prostog razloga. Suviše tehnologije na tako malo prostora. Zakomplikovan infotejment sistem u kojem po par desetina sekundi tražite način da isključite automatsku klimu ili da prebacite radio stanicu, čak i nama srednjih godina vrlo je smetao.

Ruku na srce, S2 GC ima sve živo od tehnoloških novotarija, pa i neke vrlo korisne stvarčice. Head up displej je vrlo pregledan i funkcionalan. Adaptivni tempomat savršeno radi i odmara dušu i telo u dugim vožnjama. Asistencija za održavanje kolovozne trake (line assist) nemački je disciplinovana i vrlo stroga, pa ako ste malo tvrdoglaviji i tanji sa živcima bolje da je odmah isključite. Sve već viđeno u modelima višeg segmenta, ali pre svega serijama 1 i 3.

Preko NFC funkcije ovaj auto možete da otključate i startujete bez ključa, preko vašeg mobilnog uređaja, Trenutno radi samo na Android OS, pa ako imate mobilni sa znakom jabukice zaboravite ovo.

Prva vožnja: BMW 2 Series Gran Coupe M235i i 220d

Prodaja nove BMW Serije 2 Gran Kupe već je startovala i u Srbiji, a početna cena iznosi oko 30 hiljada evra za ulazni 218i model. Upravo ovaj trocilindarski 1.5 turbo benzinac sa 140 kS zaokružuje trenutnu ponudu od tri modela Serije 2 Gran Coupe.

BMW 2 Series Gran Coupe M235i xDrive / 220D M Sport

Agregati: 2.0 turbo benzinski / dizel;

Radna zapremina: 1998 / 1995 cm3;

Snaga: 306 / 190 kS;

Maksimalni obrtni moment: 450 / 400 Nm pri 1.750 obr/min;

Menjač: Automatski steptronik 8 brzina;

Maksimalna brzina: 250 / 240 km/h;

Pneumatici:  R19 / R18

Dimenzije ( DxŠxV): 4.526 x 1.800 x 1.420 mm;

Međuosovinsko rastojanje:  2.670 mm;

Klirens: 142 mm;

Masa:  1.645 / 1.570 kg;

Zapremina prtljažnika 430 l;

Zapremina rezervoara za gorivo: 50 l;

Prosečna kombinovana potrošnja na testu: 9 / 6,5 litara  na 100 km;

Emisija CO2: 163 / 110 g/km;

Cena ulaznog modela 218i: 28.490 evra

 

Tekst: Stefan Stojković

Foto mix: BMW & Vrele Gume

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery