AktuelnoVesti

Naslednik „britanske“ ikone, Ineos Grenadier, ipak će se ipak proizvoditi u Francuskoj

2.3KPregleda

Šef Ineosa je odlučio da proizvodi „britanskog“ naslednika Land Rover Defendera, ali u Francuskoj!

 

Vatreni zagovornik „Bregzita“, ser Džim Retklif, „zakleo se“ da će krerirati novi Grenadier 4×4 u Bridžendu, da bi nakon toga finalizovao kupovine fabrike automobila u Ombahu.

 

Retklif, koji je po procenama „težak“ 12,15 milijardi funti sterlinga, generisanih iz petrohemijske kompanije „Ineos“, u utorak je objavio da će Ineos Grenadier da se proizvodi u Smartovoj fabrici u Ombahu, o čemu smo već pisali. Reč je inače o mestu blizu francusko-nemačke granice. Na ovaj način će se osigurati 1.300 radnih mesta, ali u Francuskoj, što ruši nade koje su vezi s pokretanjem novog pogona bile gajene u južnom Velsu.

 

Bilo kako bilo, vatreni zagovornik „Bregzita“, koji je inače nedavno napustio Ujedinjeno Kraljevstvo i nastanio se u Monaku da bi bio oslobođen poreza, rekao je da je Ombah kompaniji pružio „jedinstvenu mogućnost koju ona jednostavno nije mogla da ignoriše“. On je takođe spomenuo da u Ombahu Ineos kupuje „moderan automobilski proizvodni pogon s radnom snagom svetske klase“.

 

 

„Ineos Automotive ima viziju kreiranja najboljeg svetskog 4×4 modela, a u našem novom domu u Ombahu, mi ćemo to i uraditi“, dodao je on.

 

Retklif je prošle godine najavio planove koji su se ticali izgradnje fabrike u Bridžendu, gde bi posao pronašlo 500 Britanaca. „Dugo i vredno smo bili u potrazi za najboljim mogućim proizvodnim lokacijama za Grenadier širom sveta, uz gomilu dobrih opcija među kojima smo mogli da biramo“ rekao je on u septembru 2019. „Odluka da se podigne fabrika u Ujedinjenom Kraljevstvu je značajan izraz poverenja u britansku proizvodnju, što je uvek bilo u samom srcu onoga za čega se Ineos zalaže.“

 

Kada je Ratklif obelodanio planove vezane za Grenadier, koji je dobio ime po pabu blizu Bakingemske palate, gde mu se u glavi rodila ideja, ovaj milijarder je izjavio: „Naš prioritet je da izgradimo fabriku u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Želeli bismo da očuvamo ’britanstvo“ i održimo strast vezanu za britansku proizvodnju“, izjavio je on za Sun svojevremeno. „Smatramo da Britanija može da proizvede nešto tako pouzdano kao što to rade Nemačka i Japan, ako sve uradimo kako treba.“

 

Međutim, u utorak je Retklif izjavio da je Ineos kupio fabriku u Ombahu od Mercedes-Benza, kao i da će započeti proizvodnju novog 4×4 modela krajem 2021.

 

Dirk Hajlman, generalni direktor Ineos Automotivea je rekao: „Ova akvizicija označava naše najveće postignuće u razvoju Grenadiera do sada. Pored iscrpljujuće testnog programa, kroz koji prolaze prototipovi naših vozila trenutno, možemo započeti pripreme za proizvodnju našeg 4×4 u Ombahu, koja će startovati krajem sledeće godine.

 

Retklif je izjavio da je na ideju o ulaganju 500 miliona funti u kreiranje naslednika Defendera došao uz pivo u „Grenadier“ pubu u Belgreviji u Londonu.

 

Ono što je interesantno, koliko god da je „britanstvo“ u njemu jako, je činjenica da je ipak je odabrao nemačke a ne britanske inženjere da dizajniraju vozilo.  Pitamo se samo da nije možda poreklom iz naših krajeva…

 

Šalu na stranu, predsednik Ineosa i većina akcionara, izjavili su da on želi da kreira „robusnog, beskompromisnog, i bez suvišnih ukrasa“ duhovnog naslednika originalnog Defendera, iz svoje ljubavi prema ovom vozilu, koje je inače i omiljeni kraljičin model.

 

„Kada sam na safariju u Africi, uvek preferiram da budem u Land Roveru“, rekao je on. „Ipak, uvek nosim korpu za piknik.“

 

Jaguar Land Rover je ukinuo proizvodnju modela originalnog dizajna 2016., nakon 68 godina, da bi lansirao novu verziju ranije u toku ove godine, čiji test možete pročitati OVDE. Ujedno, novajlija već ima ozbiljnih problema s pouzdanošću, što možete takođe pročitati OVDE i OVDE.

 

Po najnovijoj listi najbogatijih Britanaca Sunday Timesa, Retklif se nalazi na petom mestu, s kapitalom vrednim nešto preko 12 milijardi funti.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery