Prošlo je nepunih pola godine od kada je EQV, prvi Mercedesov potpuno električni transporter, predstvljen kao studija na Sajmu automobila u Ženevi. Zvaničan izlazak u javnost produkcionog modela zakazan je za salon automobila u Frankfurtu koji se ove godine održava od 12. do 22. septembra.
U međuvremenu, Mercedes je organizovao ekskluzivnu novinarsku premijeru u high tech ambijetu svog “AKKA Concept Studia” u Sindelfingenu.
Najnoviji član Mercedesovog podbrenda EQ poseduje eleketromotor koji razvija 150 kw i 362 Njutn metara obrtnog momenta. Elektromotor je smešten na prednjoj osovini, a utičnica za punjenje integrisna u prednji branik.
Motor i transmisija sa fiksiranim prenosnim odnosom, rashladnim sistemom i elektronskim sklopovima, integrisani su u jednu kompaknu celinu.
Litijum-jonska baterija kapaciteta 90 kWh smeštena je u pod vozila. To konstrukcijski gledano dopinosi stabilnosti tokom vožnje. Takođe na planu kabinske usdnosti ništa nije umanjeno u odnosu na standardnu V-Klasu. Za dopunjavanaje baterije od 10 do 80 procenata na brzom punjaču potrebno je manje od sat vremena.
Dopunajvanje baterije tokom vožnje moguće je putem rekuperacije. Maksimalna brzina iznosi 160 km/h, a autonomija vožnje 405 km.
Spoljašnji dizajn EQV-a otvara crni panel prednje maske sa horizontalnim detaljima. Bokovi su izvedeni minimalistički, a premijim izgledu doprinose i alu felne od 18 inča.
Na planu enterijera nastavlja se avangardna EQ estetika. “Boja zlante ruže” koja podseća na boju bakarne žice zastupljena je na instrument tabli i na najbolji način kroz kontrastni šav dopunjuje “ponoćno plavu” boju koja krasi delove obloga vrata i obloga instrument table.
Dijalog sa vozilom uz pozdrav “Hey Mercedes” sada je već standardna opicja MBUX Sistema koji u sebi objedinjuje zabavne sadržaje, navigaciju i brojne komande u cilju povećanja udobnosti vožnje. MBUX sistem sada prepoznaje lokalne dijalekte, passworde i žargon.
MBUX sistem takođe je dopunjen specifičnim funkcijama na temu elektromobilnosti, kao što je optimizovana navigacija koja će podesiti paramatre vožnje da EQV uvek može da stigne da stanice za napajanje, čak i ako se tokom putovanja slučajno preskoči jedno punjenje.
Inače, EQV je dostupan u standardnoj i produženoj verziji. Standardna ima međuosovinski razmak od 3.200 mm i ukupnu dužinu od 5.140 mm, dok su kod produžene verzije te brojke 3.430 i 5.370 mm. Konfiguracije sedenja su brojne, od klasične za sedam ili osam putnika, do varijante sa šest individualnih sedišta koji čine da EQV bude reprezentativni poslovni šatl.
EQV će se proizvoditi u Mercedesovoj fabrici u Vitoriji, paralelno sa izdanjima Vito I V-Klasom. Prodaja na tržištima širom sveta kreće od 2020. godine.
Iz Sindelfingena za Vrele Gume: Miroslav Šosberger