970_250_eko
AktuelnoPredstavljamoVesti

Koji nemački luksuzni brzi kupe vam je favorit?

Težak izbor

2.5KPregleda

Žestoka konkurencija. Kada biste mogli da birate, koji bi izabrali? 

Oni koji još uvek ne prihvataju električne automobile kao rešenje budućnosti, a vole luksuzne modele sa četvoro vrata koji se ističu atraktivnim izgledom, mogu biti suočeni sa prijatnim, ali teškim izborom. Carscoops donosi pregled 4 aktuelna luksuzna kupea, sa trenutnim cenama na američkom tržištu.

U pitanju su Audi RS Sportback, BMW M8 Competition Gran Coupe, Mercedes AMG GT 63 S i Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Sva četiri predstavljena su u poslednje 2 godine i prema dimenzijama, ali i performansama, vrlo su slični. 

 

 

Iako je za većinu građana Srbije sve ovo samo u domenu mašte (mada posle najnovijeg ekonomskog „buma“ ko zna), da vidimo šta trenutno na ovom polju nude četiri velika nemačka rivala. Šta se nalazi između sveže dolazećeg Audi RS7 od preko 100K evra i već duže vremena predstavljenog Porsche Panamera Turbo S E-Hibrida, vrednog gotovo 200.000 dolara, barem tamo gde ga ima u ponudi. Krenimo redom.

 

Audi RS7 Sportback (kreće od 114.000 $)

 

Audi je prošlog meseca objavio cene za novi RS7 u SAD, pri čemu će američki kupci morati da izdvoje više od 114.000 dolara za ovaj model. U Evropi je situacija slična, pa je ulazna cena sportskog kupe rođaka Audija A7 Sportback oko 105 hiljada evra.  Ako mislite da je to nerazumno, možda ne biste želeli da čitate ostatak teksta i delove gde piše koliko koštaju slični BMW, Mercedes i Porsche. Dodaćemo samo da Audi R8 kupe, koji naravno nije za poređenje, u Srbiji kreće od 180.768 evra!

 

Audi RS7 Sportback

 

Tehnički gledano, Audi RS7 Sportback je kupe sa petora, a ne četvoro vrata, ali nećemo terati „mak na konac“. Pored toga, jedini automobil u ovom pregledu koji nije hatchback je BMW M8 Gran Coupe, za koji se može reći da pripada segmentu dobrih starih limuzina, odnosno sedana. Ipak, ove razlike biće zanemarene.

 

 

RS7 dolazi sa dimenzijama od 5,009 mm dužine, 1.950 mm širine i 1.424 mm visine. Međuosovinsko rastojanje iznosi mu 2.930 mm. Takođe, Audi RS7 Sportback teži 2.140 kiograma, što znači da je ovo drugi najteži automobil u ovom pregledu, posle Panamere. Takođe je i najširi. 

 

 

A sada i ono najvažnije. U RS7 dobijate sasvim dovoljno performansi koje „uništavaju zemlju“.  Ako se odlučite za ovaj elegantni spotski Audi kupe, na raspolaganju imate celih 600 kS, zahvaljujući 4.0-litarskom benzinskom twinturbo motoru TFSI V8 sa 800 Nm obrtnog momenta. Kada je reč o brzini, do 100  km/h novi RS7 stiže za 3,5 sekunde. Maksimalna brzina fabrički je ograničena na svega 250 km/h. Ovde u poređenju je najsporiji automobil, ali ne ubedljivo koliko je najjeftiniji.

 

 

RS7 Sportback takođe dolazi sa Audijevim quattro sport diferencijalom kao standardom, zatim prilagodljivim vazdušnim ogibljenjem i dinamičkim pogonom na svim točkovima. Standard je i osmostepeni tiptronic automatski menjač.

 

BMW M8 Competition Gran Coupe (143.000 $)

Čak i u Competition paketu, M8 Gran Coupe uspeva da bude tek treći po skupoći automobil u ovom preseku, sa početnom cenom od 143.000 dolara u SAD. Ako gledate „redovni“ M8, i dalje će stajati preko 130K USD, ali će mu nedostajati malo boljih performansi za ovaj duel u četvoro. „Običnog“ M8 Gran Coupé ima i u Srbiji, i to po ceni od 142.990 evra!

 

 

Snaga od 625 konja i 750 Nm u Competition verziji dolazi iz twinturbo 4,4-litarskog V8 benzinskog agregata. Prema BMW specifkaciji, to je dovoljno za vas za samo 3 sekunde dovede do brzine 60 milja na sat, odnosno između 3,1 i 3,2 sekunde do „stotke“ kilometara na čas. Maksimalna brzina ide mu i do 305 km/h. To je dakle primetno brže od RS7, ali Audijevih 50 Nm obrtnog momenta više  može doneti prednost u određenim uslovima.  4×4 pogon i osmostepeni automatski menjač se podrazumevaju. 

 

BMW M8 Gran Coupe i M8 Competition Gran Coupe

 

BMW M8 Gran Coupe je težak 2.055 kg, ima dužinu od 5.098 mm, širinu 1.943 mm i visinu 1.420 mm. Međuosovinsko rastojanje mu je primetno veće od RS7 i iznosi 3.027 mm . Dakle, zapravo nije toliko širok kao RS7, ali je zato duži i niži.

 

 

 

Mercedes AMG GT 63 S  Coupe (161.200 $)

Ako samo pogledamo brojeve, Mercedesov adut je jednostavno rečeno zver, čak i među rivalima poput RS7, M8 i Panamere Turbo S. Iako praktično najstariji u ovoj ponudi, AMG GT 63 S Coupe sa 4 vrata je gotovo najskuplji, ali možda i najbolji model ovde.

 

 

Ovaj lepotan standardno dolazi sa AMG Performance sedištima, naprednim sistemom upravljanja, AMG Ride Control, vazdušnim ogibljenjem i sa još puno toga drugog.

 

Njegova cena? Impozantnih 161.200 dolara u SAD ili od 183.312 evra kod nas trenutno! Ali, za to se ispod haube dobija 4.0-litarski benzinski tvin turbo V motor sa 8 cilindara, koji isporučuje 638 kS i neverovatnih 900 Nm obrtnog momenta.  To je mu omogućuje da do 100 na sat stigne takođe za 3,2 sekunde, ali i nešto sporije od M8 do 60 milja na sat (3,1 sekunda). Fabrička specifikacija kaže da mu je maksimalna brzina 315 km/h. 

 

 

Inače, AMG GT 4-Door Coupe najavljen je i sa alternativnim pogonima za ovu godinu.

 

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe PHEV

 

Smatra se da je jedan od razloga što ovaj Merc nije brži na papiru od BMW-a M8 činjenica da je teži za 65 kg, odnosno ukupno 2.120 kilograma. Što se tiče njegovih dimenzija, AMG GT sa 4 vrata je dugačak 5.054 mm, širok 1.871 mm  i visok 1.477 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2.951 mm. To je ubedljivo najuži automobil ovde, ali verovatno i najelegantniji u generičkom smislu.

 

 

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (187,700 $)

Za kraj nešto malo drugačije, a u osnovi isto. Počeli smo sa pričom o budućnosti brzih luksuznih automobila koja je vrlo verovatno skoro potpuno električna. Tako da završavamo sa jednim moćnim hibridom neverovatnih performansi, ali i još neverovatnije cene. 

 

 

Odmah „u glavu“. Ovaj automobil u Americi kreće sa cenom od 187.700 dolara, što ga u osnovi čini 200K+ skupim automobilom, čim označite jednu ili dve „kvačice“ na listi opcija. U svoju odbranu, u pitanju je najmanji potrošač na listi (ako je to uopšte ovde bitno), najmanji zagađivač, dakle hibrid za one ekološki svesnije, ali i Porsche, što ume da bude vrlo bitno za one koji su „lovci na značke“ automobila i fanovi ovog sigurno posebnog brenda. 

 

 

Gledano da je to najteži automobil ovde sa svojih 2.355 kilograma, potrebna mu je sva moguća i dodatna snaga kako bi bio ušao u trku sa svojim nemačkim rivalima. Srećom, njegov 4.0-litarsko tvin-turbo motor uz elektro asistenciju stvara ovde rekordnih 677 kS, uz sjajnih 850 Nm obrtnog momenta. Ako gledamo Sport Chrono paket vreme za koje stiže do „stotke“ je 3,4 sekunde  (3,2 sec do 60 mph) što na papiru znači da ide u korak sa predstavljenim Mercedesom i BMW-om, dok je za nijansu ispred Audija.

 

 

Kada je reč o veličini, Panamera Turbo S je dugačka 5.049 mm, široka 1.937 mm, visoka 1.427 mm i ima 2.950 mm međuosovinsko rastojanje. Dakle u potpunosti u proseku predstavljenih konkurenata. 

 

 

„Zlatno doba verzija 2.0“ nam stiže u Srbiji, pa je na vama samo da sednete i odlučite se koji od ovih sportskih kupe lepotana ćete posedovati. A zašto ne i sva četiri. Ima se, može se. 

 

3 Komentara

    1. Niti jedan, odavno je to prešlo u nerazumnu fazu i ne želim da trujem svoju maštu. Iža mnogo jeftinijih, dostupnijih i boljih stvari u životu

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery