AktuelnoVesti

125 godina brenda Škoda

Ozbiljan brend

3.3KPregleda

Putovanje kroz vreme sa dvanaest modela koji predstavljaju prekretnicu u istoriji kompanije Škoda 

 

Škoda Auto kreće na putovanje kroz istoriju dugu 125 godina sa dvanaest automobila koji čine prekretnicu kompanije. Povorka, koju čine neki od najznačajnijih modela češkog proizvođača, oko sedišta kompanije u Mladá Boleslav predstavlja centralni trenutak proslave 125 godina postojanja kompanije. Povorku čine vozila od L&K Voiturette A, prvog vozila brenda koje datira iz 1905, do još uvek kamufliranog Škoda Enyak iV.

 

 

Prvi električni SUV biće zvanično predstavljen kasnije ove godine i obeležava najavu nove ere za brend Škoda. On objedinjuje ideje, inovacije i uticaj tradicije kompanije ŠKODA u jednom vozilu.

 

 

Početna tačka rute je Škoda muzej u Mladá Boleslav, gde su neka od tih vozila izložena kao eksponati. Putovanje dvanaest istorijskih modela nastavlja se oko grada, prolazeći pored Mcely Chateau i Loučeň. Škoda centar za testiranje u Úhelniceu je takođe na planiranoj ruti.

 

 

 

Jedinstvena povorka

Svaki od dvanaest modela ove jedinstvene povorke oblikovao je svoje vreme i dodao poglavlje istoriji razvojačeškog  brenda Škoda. Tradiciju proizvođača automobila predstavljaju L&K Voiturette A koji se proizvodio između 1905. i 1907, zatim prva generacija Škoda Superba (1934. do 1949.) i Škoda Popular Monte Carlo (1936. do 1939.), kao i kabriolet Škoda Felicia (1959. do 1964.), te Škoda 1000 MB (1964. do 1969.), Škoda Trekka (1966. do 1972.) i Škoda 110 R Coupé (1970. do 1980.).

 

 

Razdoblje od sredine 1980-ih do danas predstavljaju Škoda Favorit (1987. do 1994.), prva generacija moderne verzije modela Octavia (1996. do 2010.), Škoda Yeti (2009. do 2017.), Škoda Scala koja je počela da se proizvodi 2018. godine i kamuflirani Škoda Enyaq iV, koji će se uskoro predstaviti svetskoj javnosti.

 

 

Sve počinje s L&K Voiturette A, Superb klasa

Kamen temeljac za priču o uspehu kompanije Škoda Auto postavili su osnivači Laurin i Klement 1905. godine s L&K Voiturette A. Bio je to prvi automobil ove kompanije proizveden deset godina nakon osnivanja kompanije, koja je započela poslovanje proizvodnjom bicikala, a kasnije i motocikala. 1930-ih se izdvojio impresivan Škoda Superb, koji je čak i u to vreme bio vodeći model brenda, nudeći prostranu unutrašnjost i visok nivo udobnosti u vožnji, zatim Škoda  Popular Monte Carlo  koji je, zahvaljujući dizajnu menjača s prenosom na zadnjoj osovini, imao izvanredne karakteristike upravljanja.

 

 

Upravo je u čast ovog posebnog modela, koji je slavio pobede na legendarnom reliju Monte Carlo, Škoda predstavila Monte Carčp oznaku koja i danas označava sportske verzije modele Fabia, Scala i Kamiq. Kao i Popular Monte Carlo, i Škoda Felicia iz 1959. godine je ikona postaladizajna. Škoda se vizuelno unapredila zahvaljujući kabriolet verzijama, odražavajući stil koji je u to vreme bio vrhunac mode.

 

 

Škoda 1000 MB sa samonosivom karoserijom i aluminijumskim blokom motora u zadnjem delu

U koloni su dakle i tri modela iz 1960-ih. Godine 1964. Škoda je u revolucionarnom modelu 1000 MB predstavila samonosivu karoseriju, čime je ušla u eru postavljanja motora u zadnjem delu. U proizvodnji bloka motora korišćen je patentirani aluminijumski postupak livenja koji naglašava visok stepen stručnosti mašinogradnje u Mladá Boleslav. Koncept pogona sa motorom u zadnjem delu i pogonom na zadnjim točkovima koristio se i u modelu Škoda 110 R iz 1970. Škoda 130 RS, koja je bila uspešna i u relijima, kasnije je izgrađena na sportskom kupeu s dvoje vrata i još uvek se pamti u ŠKODA sportskim RS modelima.

 

 

Na osnovu originalnog modela Octavia, Trekka, koja se proizvodila na Novom Zelandu početkom 1966. godine, preteča je današnjih SUV modela.Ovaj klasični off- road model je napravljen prema potrebama kupaca i specifičnim zahtevima tržišta tog vremena.

 

 

Pogon na prednje točkove i premijera moderne Octavia

Još jedna prekretnica u istoriji čepke kompanije je Škoda Favorit. Škoda je 1987. pokrenula pogon na prednje točkove s kompaktnim modelom koji je dizajnirao Bertone i osim hatchback verzije, u ponudi su bile i Combi i Pickup varijante. Octavia iz 1996. godine bila je prvi Škoda model koji je u potpunosti razvijen pod okriljem koncerna Volkswagen, čime je utrla put kompaniji da postane masovni proizvođač. Njegova prostranost i atraktivna cena naknadno su postali karakteristika i svih ostalih Škoda modela.

 

 

 

Škoda Yeti obeležio je uspešan ulazak brenda u SUV segment 2009. godine. Ovaj segment u kom su sada i modeli Kamiq, Karoq, Kodiaq i nadolazeći Enyaq iV danas čine kompletnu SUV porodicu i otvaraju vrata za novu grupu kupaca. Yeti je takođe uživao veliku popularnost zahvaljujući brojnim inovativnim Simply Clever rešenjima, poput individualno podesivih VarioFlex sedišta.

 

 

Škoda je 2018. godine predstavila novi dizjanerski jezik sa modelom Scala i sada nudi još emotivniju spoljašnjost pored izdašnog prostora karakterističnog za brend. Istovremeno, proizvođač je napravio iskorak u pogledu povezivanja , Scala je prva Škoda koja je „uvek online“.

 

 

 

Enyaq iV vodi brend  ka električnoj budućnosti

Baš kao što je i ostalih jedanaest prekretnica oblikovalo svoje razdoblje, nova Škoda Enyaq iV imaće značajan uticaj na godine pred nama. Kombinuje sve Škoda vrline kao što su domišljatost, inventivnost, stručnost u dizajnu i smelost sa naprednim tehnologijama. Predstavlja suštinu svih vrednosti brenda; iznenađujući, praktičan i jednostavno pametan.

 

 

Enyaq iV rezultat je 125 godina iskustva u razvoju, kreativnosti i strasti i vodi kompaniju prema održivoj i električnoj budućnosti. Svetska premijera održaće se u drugoj polovini godine, a lansiranje na tržištima je predviđeno za prvi kvartal 2021. godine.

 

 

 

 

 

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery