Online plus

Toyota RAV4 – Hibrid kao logičan izbor

Prezentacije

Toyota RAV4
3.78KPregleda

“Ništa sa odlazeće generacije nije preneseno u petu generaciju modela Toyota RAV4”. To je rečenica koja otvara press prezentaciju u Barseloni. Ono što nam ne kažu, a to je da je kupac slobodan da izabere bilo koji model, pod uslovom da je to hibrid.

Toyota RAV4

Četvrt veka neprekidnog uspeha

Toyota RAV4 sa nama je od 1994. godine. Započevši karijeru kao jedan od pionirskih modela, u tada tržišnoj niši zvanoj SUV, 2017. godine postao je globalni prodajni rekorder u ovom, ključnom segmentu (810.953 primeraka).  Za četvrt veka prodato je više od 8,5 miliona vozila pod ovim imenom.

Na prvi pogled

Nova TNGA-K platforma, osnova je za celokupno praktičniju arhitekturu čitavog vozila. Prednji i zadnji prepusti su smanjeni za ukupno 35 mm (- 5 mm napred, -30 mm nazad).  Novi model je sa 4.600 mm za 5mm kraći od odlazećeg.  Međuosovinski razmak je povećan za 30 mm do brojke od 2.690 mm, čime je dobijena prostranija kabina. Atletsku formu naglašava širina povećana za 10 mm (1.855mm),  za koliko je smanjena i ukupna visina.

Toyota RAV4

Mnogo više ravnih linija nego ranije, posmatraču daje utisak robusnosti. Sa druge strane, gril bi se mogao opisati kao neoklasičan, pa vašeg izveštača, vlasnika preterano bujne mašte, podseća na lik Doc Hudsona, iz Diznijevog crtaća „Cars“.

Enterijer

Dok se mi napred, uvek nekako namestimo,  da vidimo kakve pogodnosti gore navedeni milimetri obezbeđuju putnicima na zadnjoj klupi. U katergoriji bočnog razmaka, dobijeno je 40 mm, a ravna linija krova ostavlja solidnu količnu prostora iznad glava. Zapremina prtljažnika iznosi 580 litara, 79 litara više nego ranije.

Toyota RAV4

Toyotin pristup je sledeći: Sve što je u kabini, posebno komande, sa njima ste u taktilnom kontaktu svaki dan i tu nema “hvatanja krivina“ kada je reč o dizajnu. Na delu su: visok kvalitet osećaja pod prstima, preciznost izrade i obilatost povšina mekih na dodir.

Audio ekspertska kuća JBL specijalno je za RAV4 zarad koncertnog doživljaja muzike, razvila ozvučenje na bazi 9 zvučnika uključujući novi subwofer. Pojačalo angažuje „Clari -Fi“ tehnologiju.

Masivni stubovi na SUV-ovima… Doviđence!

Vozač će sigurno primetiti da su A stubovi nešto tanji, a da je bočna vidljivost poboljašna zahvljujući većim površinama bočnih zadnjih stakala.

Na press konfernciji insistiraju na podatku da je poklopac motora sada spušten za 15 mm, povećavajući ugao preglednosti prema dole i napred za dva stepena. Spoljni retrovizori preseljeni su takođe na nižu poziciju. Da vozač, sad baš pada u nesvest od tolike inovativnosti na planu vidljivosti, verovatno nije slučaj. Ipak, sva ova dostignuća  više su u kategoriji:  kad su tu smatrate – da je to normalno, ali definitivno zasmeta ako zafale.

Digitalni retrovizor

Kada govorimo o preglednosti, oduševljenje je rezervisano za digitalni retrovizor. HD kamera je smeštena na zadnje staklo, a snimak se prikazuje na ekranu unutrašnjeg retrovizora. Vidljivost prema nazad sada nije umanjena zbog putnika na zadnjoj klupi. Polje snimka je šire nego kod standarnih optičkih retrovizora, a tu je i mogućnost zumirnja. Svedoci smo početka novog trenda u auto industriji.  Spoljni retrovizori su sledeći!

Toyota RAV4

Platforma za budućnost

U zvaničnom saoštenju kaže se da je osnova dinamičkih kvaliteta RAV-a 4, njegova nova TNGA-K platforma.  Za vozača to u praksi znači mnogo više zabave u vožnji, ali ne na račun bezbednosti. Najniži mogući centar gravitacije postignut je time što je je svaka komponenta učinjenja lakšom i smeštana niže nego ranije.

Kada se kaže “svaka” to se odnosi na sve od motora do sedišta. Rezervoar je postavljen poprečno ispred zadnje osovine. Nova platforma obezbeđuje povećanu rigidnost školjke za 57%, a to doprinosi stabilnoj, uglađenoj vožnji sa naglašenom upravljivošću. Upravljivosti doprinose i MacPherson vešanje napred i dvostruka ramena nazad. Subjektivno gledano, platforma čini da vozilo reaguje „prirodno i intuitivno“ na komande vozača. Zaprvo kod RAV-a 4  vozač zaista može da oseti to veće poverenje koje ima u sposobnosti vozila.

Toyota RAV4

Koraci od 7 milja pogonske grupe

Podsećanja radi, odlazeći hibridni pogonski sistem razvijao je  194 ks/145 kW. Danas polazni dvolitarski četvorocilndarski benzinac generiše 175 ks/129 kW na 6.600 obrtaja u minuti  i 203 Nm pri 4.400 obrtaja u minuti. Uvodni model (Comfort) sa ovim agregatom se na našem tržištu prodaje po ceni od 27.900 evra sa PDV-om. 

Stvari postaju daleko zanimljivije, kada u igru ulazi 2.5 litarski benzinac. U svojem, elektrikom neoplemenjenom izvornom obliku generiše 205 ks/154 kw na 6.600 obrtaja u minuti   i 249 Nm na 5.000 obrtaja u minuti. Nažalost, ovaj agregat neće biti dostupan na našem tržištu.

Hibridni sistrem razvija 218 ks/160 kW sa pogonom na prednjim, ili 222 ks/164 kW na modelu sa pogonom na svim točkovima. Ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi 8.1 sekundu. Uvodna (Comfort) verzija sa pogonom na prednjim točkovima se kod nas prodaje po ceni od 33.300 evra sa PDV-om, dok uvodna verzija (Comfort) sa AWD pogonom košta 36.200 evra sa PDV-om. 

Opet jedna subjektivna opaska. Tokom vožnje  na trasama oko Barselone, svaki kontakt sa hibridnim izdanjem kao da plasira poruku: „zaboravi na sve ostalo“.

Na petoj generaciji modela RAV4, debituje Toyotina četvrta generacija samopunjećeg hibridnog sistema. Ključne komponente su manjih dimenzija i težine, a prenosni sistem je konstrukciono poboljšan kako bi se smanjili mehanički i električni gubici. Komplet baterija je sada za 11% lakši.

Prema fabričkim podacima, kombinovana potrošnja hibridne pogonske konfiguracije iznosi 4.4 litra na 100 km. Emisija ugljen dioksida pri tome je 100g/km.

Kakva je Toyota RAV4 prilikom vožnje van asfaliranih puteva

Glavni inženjer 4×4 pogona, Yoshinobu Kuroyama, kaže: “Želeo sam da na hibridnom vozilu kreiram pogon da doživljaj vožnje bude kao na klasičnom terencu”

Koliko je u toj nameri uspeo potvrđuje pronalazak off-road trase koja bi se mogla opisati kao “vinogradarski put iz pakla”. Podlogu od klizavog blata, sa šarama koje su uskoro postale nepostojeće, savlađujemo uz pomoć instruktora. Njihov savet je jednostavan: “minimalni gas i konstatno doziranje kočnice”. Sve vreme smo ostali u automatskom režimu prenosa. Sjajna vest za vlasnike ekskluzivnih vikendica u nedođiji.

Kod off-road vožnje veliku prednost predstavlja Trail Mode. On se aktivira pritiskom na dugme, i ako neki točak proklizava ili visi u vazduhu, sistem ga prikoči i rasporedi obrtni momenat na ostale točkove.

Toyota RAV4

SUV fenomen

Na starom kontinentu, potražnja kupaca obezbedila je dramatičan rast tržišnog udela SUV segmenta  (22% od ukupnog tržišta novih automobila). Na godišnjem nivou  do 2023. godine, to znači 5 miliona SUV-a. Čik pogodite na koga u Toyoti računaju da bude lider u ovoj, i te kako unosnoj matematici.

Ove nedelje je nova, peta generacija modela Toyota RAV4 počela da se prodaje i na našem tržištu. Cenovnik možete pronaći ovde.

Iz Barselone za „Vrele Gume“ – Miroslav Šosberger

Fotografije: Vrele Gume, Toyota

4 Komentara

  1. Malo me Miroslav zbunio tvrdnjom da da 2.5 benzinac sa 205 konja nece biti dostupan na nasem trzistu, a onda ga ugledah kod zvanicnog uvoznika po ceni od 38,000 evra.

  2. Za razliku od prethodne generacije, ova nova (peta) mi je lepa. Lep je i iznutra i pun dobrih tehnoloških rešenja. E sad, da li će uspeti? Kod nas zbog cene možda ne (za C SUV segment). Ali vreme će pokazati.

Ostavite komentar