TESTOVI

TEST: JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRD

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRD
3.52KPregleda

Raspojasani zelenko

Gotovo iznikao iz pepela, osamdesetih godina „odbačeni“ Jeep Wrangler, četiri decenije kasnije sa preko 200.000 proizvedenih primeraka godišnje predstavlja gotovo pogonsku osovinu FCA konglomerata. Da li je ovo i dalje ultimativni terenac ili se prilepio svilenim gradskim SUV „facama“ pitanje je na koje tražimo odgovor?

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRDDa je suditi po današnjim automobilskim SUV trendovima u kojima caruje sve osim terenskih karakteristika, Jeep Wrangler bi već odavno bio upokojen u svakom smislu te reči. Međutim, ne lezi vraže, na ovog zemaljskoj kugli ostao je još neki promil onih koji ne odustaju od tradicije i koji od automobila očekuju autentičnost, određenu nesavršenost i što im je najvažnije da ga ne voze kojekakvi ušminkani likovi koje je i rođena majka hranila praćkom. A takvih automobila je danas ostalo jedva na prste jedne ruke. Jedan od njih je JEEP Wrangler. Model kojeg prezire 99% modernih kupaca ali i model kojeg naprosto obožava taj jedan preostali procenat „ludaka“. Imajući u vidu da lično pripadam ovoj drugoj manjinskoj populaciji, možda bi pomislili da ću biti popustljiv! A ne,… naprotiv, toliko volim Wranglera da kao i svaki odgovoran roditelj, neću biti zadovoljan manjim od izvrsnosti.

Nakon čitavih dvanaest godina i preko dva miliona proizvedenih primeraka stigao nam je novi Wrangler

U genetskom kodu nosi mnogo toga, od ratnog Vilisa, ljubimca belosvetskih avanturista, pa sve do modela koji pokušava napraviti veliki kompromis između terenskih i standardnih putnih performansi.

Šminkeraj i plastika

Srećom ili nesrećom po Wranglera, smena vlasništva nad matičnom kućom i smeštaj pod krov Fiata, ovom legendarnom terencu otvorilo je mnoge karte po pitanju daljeg razvoja i tehnike ali i filozofije Wranglera. Ipak, rekao bih srećom, koliko god da su „uprskali“ brend Jeep komercijalnim modelima tipa Renegade i ostali, u rukovodstvu FCA je iprak preovladao razum da Wrangler pokušaju zadržati onakvim kakav jeste, sa primesama modernih tekovina koje vreme nosi sa sobom.

Ostala je impozantna pojava, sada još atraktivnija izraženim detaljima, serijskim LED svetlima, usput čitavih 13 cm produžena (4,88 m) u odnosu na prethodnika

Prepoznatljivost  „na kilometar“ ostaje dominantna, uprkos nekim zamerkama koje čujem na račun lagane konfekcijske šminke i pojačane upotrebe plastike. Kao i njegov prethodnik stiže nam u dve verzije karoserije, kratkoj sa dvoja i produženoj četvora vrata i u dve različite verzije. Sahara je osnovna, a Rubicon označava verziju koja je nekim tehničkim rešenjima više prilagođena ozbiljnoj off road eksploataciji.

Sve ove modifikacije učinile su da Wrangler suštinski deluje modernije ali takođe nisu ni izgubljene osnovne pozicije ozbiljnog muškog terenca. Očuvana je i izuzetna moć transformacije te prilagođavanja najluđim željama jer u sastavnom delu opreme svakog Wranglera je i alat koji omogućava obaranje vetrobranskog stakla, skidanje krova  i brzu  demontažu vrata.

Totalni preokret

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Koliko su se na polju eksterijera ipak štedeli, JEEP konstruktori su u unutrašnjosti očigledno imali potpuno odrešene ruke. Naravno sve u želji da Wrangler učine modernijim, komfornijim i nadasve poželjnijim široj publici.

Iako je kabina na neki način ista, tačnije kockasta, sve ostalo je drugačije. Pogled odmah zastaje na potpuno novoj, za Wrangler nestvarno luksuznoj armaturnoj tabli u koju je smeštena dopadljiva i sasvim obična instrument tabla, 8-inčni displej infotejmenta i vrlo fino dizajnirane komande klimatizacije. Položaj podizača za stakla je ostao gde je i bio ranije, tik ispod monitora, što nalazim da je vrlo nepraktično i potpuno besmisleno jer ruka kreće sama instinktivno prema rukohvatu na vratima.

 

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRD

 

Tapacirung je moderniji i kvalitetniji a prednja sedišta su najbolji deo enterijera i za svaku su pohvalu

Montažno/demontažni plastični krov je sada izrađen od lagane poliuretanske pene ili nekog sličnog materijala kako bi bio lakši ali na dodir deluje brutalno jeftino za automobil ovog stila i cene pre svega. Zahvaljujući za 6 cm produženom međuosovinskom rastojanju, u kabini a posebno na zadnjoj klupi ima mnogo više mesta za kolena i noge putnika uz obaveznu napomenu da je zadnja klupa tek nešto udobnija od klupe. Ipak za standardne Wranglera, ona je sada kao iz rajskih odaja da je izašla. A mislio se i na  mlade generacije.

Wrangler sada u kabini ima četiri USB priključka i funkcije povezanosti sa Android auto i Apple Car Play aplikacijama

Upravljanje je lako i jednostavno a upravljač prijatan, moderan i onako terenski moćan, ne previše precizan. Ipak ima i nekih stvari kojima nisam zadovoljan. Pre svega zvučnom izolacijom. Iako je naš Wrangler Rubicon opremljen moćnim Mud kramponkama, zvučna izolacija bi neizostavno mogla i morala biti bolja. Tanka stakla, očigledno slabije izolovano podvozje i veliki koeficijent otpora vazduha prouzrokuju vrlo mnogo hučanja i buke koja ne dolazi iz motorskog prostora već stiže od nazad iz prtljažnika i zone zadnjih sedišta. Ima još… Iako je sve moderno i ušminkano, detalji eneterijera su prilično svilenkasti, nema tu više ni traga onom robusnom, jednostavnom i čvrstom osećaju pod rukom. Bojim se da ovaj kompromis sa fenserajem ne otera one najžešće ljubitelje znaka. Teško je svima ugoditi.

Proverena motorizacija i mehanizacija 

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Za razliku od prethodnika koji se večito “šlepao” sa tuđim agregatima, novi Jeep Wrangler je konačno dobio i moderan motor nešto manje zapremine ali veće snage. U testiranom modelu ispod haube je sveži 2,2 litarski turbo dizel od okruglo 200 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Valja pošteno reći, agregat po svemu potpuno po meri ove grube i 2.200 kilograma teške karoserije.

Motor je izuzetno je kultivisan, snažan i odlično “poteže” u svim režimima rada, posebno u startu kada do stotke stiže za manje od 10 sekundi

Nešto je i manji potrošač, sa opreznom nogom na papučici gasa na otvorenom putu može se provući sa prosekom ispod 8 litara dok je ta vrednost u praksi nešto malo ispod deset litara goriva, što je dvadesetak posto ekonomičnije od prethodnikovog 2.8 CRDI. Ipak, uprkos svemu, jasno je da Wrangler nije sprava za trkanje već za umerenu vožnju po putu i bezbedno krstrenje bespućem. Njegovih 25,5 cm odstojanja od tla su ujedno velika prednost na terenu ali i značajan hendikep u brzim krivinama kada se velika uzdignuta masa teško kontroliše uprkos mnogo modernijem 4×4 permanentanom pogonu koji stoji na raspolaganju vozaču. Međutim, ruku na srce, danas je u ovom Wrangleru neuporedivo dinamičnije, bezbednije i prijatnije ulaziti u brze krivine, pa čak i one mokre i klizave, međutim to sve nije ni blizu dinamike i performasi cenovno sličnih SUV modela. Na sedmostepeni automatski menjač, primedbi nemam, lepo odmeren i usklađen.

Majstor od terena

Što se terenskih karakteristika tiče tu vas ne bih predugo zadržavao jer je kod Wranglera sasvim jasno šta se može očekivati i dobiti. U tehničkom smislu sve je podređeno srednjem i teškom off road doživljaju počev od standardnog pogona na zadnje točkove, preko 4H pozicije koja  automatski uključuje 4×4 pogon kada dođe do proklizavanja prednih točkova. Za teže terenske izazove na raspolaganju je sporohodni 4H “Part time” 4×4  koji permamentno raspodeljuje silu na obe osovine. 4L funkcija sa redukcijom prenosa 3,73:1 omogućava najveću moguću vučnu silu i bolju trakciju.

JEEP Wrangler Rubicon 2.2 CRD

Kod modela Rubicon postoji i mogućnost zatvaranja prednjeg i zadnjeg diferencijala nezavisno kao i raskopčavanje balans štangle za potrebe savladavanja ozbiljno visokih prepreka.

Ipak evo i jedno malo i sasvim subjektivno “ali”. Naime, masovna upotreba aluminijuma i lakih legura, Wranglera su učinile okretnijim i naravno lakšim ali i nešto mekšim u teškim situacijama nego što sam to navikao kod njega. U sudaru sa ozbiljnim terenom, imam utisak da to više nije ona čvrstina na koju smo navikli i koju sam očekivao. Vreme će pokazati da li je to tako, za sada neka samo ostane zapisano.

Šta reći na kraju!? Novi Wrangler je zaista nov! Nudi mnogo toga, pre svega onima koji očekuju od njega više kompromisa i asfaltnih kvaliteta. Oni koji žele dobru-staru mušku igračku da se vuku po blatu, kamenju i šikarama, neka ne prodaju svoj prethodni model! Verujte mi ovo na reč, uz novi slogan, novog sajta Vrele Gume:  “Pregazite lažne vesti vozeći se sa nama”

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

4,3

Kvalitet izrade

4,3

Ukupno:

4,35

Ukupno

4,33

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,3

Performanse

4,3

Dizajn

4,4

Kočnice

4,4

Ponuda prostora

4,5

Ukupno:

4,36

Kvalitet materijala

4,3

Motor

4,5

Završna obrada

4,2

Menjač

4,5

Ukupno:

4,34

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,340

 

 

 

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: Igor Pejović

Kamera: Miroslav Šosberger

2 Komentara

Ostavite komentar