Pogledajte kako se novi Jeep Wrangler više puta prevrnuo tokom najnovijih bezbednosnih testova
Sudeći prema najnovijim testovima bezbednosti, restilizovani Jeep Wrangler je jedan od automobila u kojem biste najmanje želeli da se nađete prilikom frontalnog sudara. Iako deluje moćno i jako spolja, novi crash testovi poražavajući su za nekadašnju offroad legendu.
IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je nedavno objavio video na kojem se Jeep Wrangler sa četvoro vrata prevrnuo na svoju stranu tokom testa manjeg preklapajućeg čeonog sudara koji je sprovela ova neprofitna osiguravajuća organizavija. Video objavljen na YouTube-u pokazuje da se, nakon što je udario u ogradu, džip prevrnuo na bok i klizao po podu sve dok nije udario u sigurnosnu barijeru. Kao što možete videti iz više uglova, prilikom zabijanja Wranglera u nepomičnu barijeru prednji kraj se krši, što je normalno. Međutim, legendarni džip se zatim prevrće na bok, što je krajnje neočekivan epilog koji se, prema izveštaju nikada nije desio.
Iako su merenja bezbednosni putničke kabine i stepena povreda vozača dobili IIHS-ovu najvišu ocenu tokom testa, nesposobnost vozila da ostane na točkovima pri frontalnom sudaru donela je nisku ocenu u ovoj kategoriji. U izveštaju IIHS stoji da se „na oba ispitivanja Instituta, vozilo prevrnulo na svoju suvozačku stranu nakon udara u barijeru. Delimično prevrtanje predstavlja dodatni rizik od povreda koje prevazilazi standardne kriterijume koji se mere prilikom ispitivanja prednjeg frontalnog sudara. Vozilo se prevrće na bok i to nije prihvatljiv ishod za čeoni sudar, te je kao rezultat toga ukupna ocena Wranglera smanjena na marginalnu, odnosno gotovo neprihvatljivu.“
Wrangler na ovom testu nije dobio najmanju moguću ocenu, jer je „dobro zaštitio kabinu vozača i lutku, kontrolišući svoje kretanje tokom sudara“.
Iako se čini čudnim da tek sada dobijamo ove rezultate nakon skoro dve godine od predstvjanja modela, IIHS je objasnio da je redizajnirani Wrangler prvobitno ocenjen kao dobar posle pregleda dokumentacije i video zapisa o padu koji je podneo FCA. U tom snimku Wrangler se nije prevrnuo. Međutim, IIHS je obavio reviziji i vozilo se prevrnulo na prvom testu. FCA je ispitivala da li je to zbog načina na koji je Wrangler povezan sa pogonskim sistemom, pa je sprovedeno drugo testiranje koristeći metodu koju je odobrio proizvođač automobila. Uprkos promeni, to nije imalo uticaja na rezultat, jer se Wrangler i drugi put našao na boku suljajući.
IIHS je dalje rekao da su „delimični prevrtači“ posebno opasni jer mogu dovesti do izbacivanja ljudi iz vozila. To predstavlja veliki minus za Wranglera, posebno zbog „kabrio“ karakteristike uklonjivog krova. Pokretni krov takođe znači da Wrangler nema bočne vazdušne jastuke. Inače test „manjeg preklapajućeg čeonog sudara sa strane vozača“ pokušava da simulira jednu od najčeščih i najsmrtonosnijih vrsta saobraćajnih nesreća koje se događaju na putu.
Testu bočnog sudara Wrangler je uradio mnogo bolje postigavši dobru ocenu nakon što je ostao na zemlji sa sve četiri gume. Ipak, IIHS stručnjacu su primetili da je zaštita glave putnika iza suvozača nedovoljna i dali su Wrangleru i u tom delu testa ocenu „marginal“, ispod koje je samo „poor“ (vrlo loše).
Konačni rezultati za terenca koji je Jeep redizajnirao 2018. godine pokazuju da je Wrangler 4 door (Rubicon) ocenjen kao dobar na četiri od pet testova sudara. Od dodatnih ispitivanja u vezi sa bezbednosti prednja svetla su takođe pokazala loš ukupan rezultat . Wrangler sa dvoja vrata još uvek nije prošao kompletan set testova.
Generalno slabo verujemo zvaničnim NCAP testovima bezbednosti koji su puni malverzacija i korupcije, i govoto nikad ne pominjemo te rezultate u našim testovima automobila, jer automobile ne udaramo u zid niti prevrćemo da bismo znali. Ova revizorska studija ipak deluje malo nezavisnije i realnije. Svakako nismo mogli ni da pretpostavimo ovakav ishod kada smo početkom prošle godine testirali dati model, i to baš u Rubicon izdanju.
Meni ovaj test ipak malo „smrdi“. Preklapanje je taman toliko da maši šasiju i udara na „mekani“ dio a i prepreka je na kraju okrugla. U stvarnom svijetu i ta prepreka se gužva…
Par cm ka sredini bi pokazali bitno drugačiji rezultat. Ne znam kakva su pravila kod određivanja, cent ovamo ili onamo…