970_250_eko
AktuelnoPredstavljamo

Volkswagen ID.4 (2021.) je pred nama s planovima da pokori svoj segment

786Pregleda

„Narodni“ elektromobil debituje s autonomijom do 520 kilometara s pogonom na zadnje ili sve točkove

 

Nakon vrednog rada na elektrifikaciji, Volkswagen je konačno skinuo veo s ID.4 krosovera za 2021., prvog električnog modela marke koji će se naći i na američkom tržištu, za razliku od ID.3. Naravno, reč je o varijaciji na temu ranije lansiranog električnog hečbeka, koja počiva na MEB platformi a preko Atlantika ima „na nišanu“ Chevrolet Bolt EV, uz Hyundai Konu EV, Kiju Niro EV i Tesla Model Y. U prodaji će se naći nešto kasnije ove godine.

 

 

Velika baterija osrednji domet

 

ID.4 za 2021., standardno dolazi s baterijom od 82 kWh, nadmašujući na taj način Bolt, Niro, Konu, Mustang Mach-E i Nissan Leaf Plus. Maksimalna autonomija modela s pogonom na zadnje točkove bi trebalo da dostigne 500 kilometara.

 

Zadnje postavljeni elektromotor isporučuje 150 kW (204 ks) i 310 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što ga čini konkurentnim u segmentu električnih krosovera, doduše s manjim obrtnim momentom u poređenju s Konom i Nirom. Ovaj model do 100 km/h ubrzava za solidnih 8,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 160 km/h.

 

 

Ipak, ne treba zaboraviti da ID.4 raspolaže pogonom na zadnje točkove, što mu svakako donosi izvesne dinamičke prednosti, dok će dvomotorna verzija, kada bude stupila na scenu, staviti tačku na „i“. Dodavanje prednje postavljenog elektromotora donosi pogon na sve točkove, dok snaga raste na 225 kW (306 ks). Obrtni moment nije potrđen, ali se procenjuje na 440 Nm. Nije poznato da li će integralni pogon redukovati autonomiju, ali ako Volkswagenu pođe za rukom da dodatnu masu neutrališe efikasnijom isporukom snage, to ne bi trebalo da bude problem. Snažnija verzija iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde. 

 

 

Što se punjenja tiče, očekuju se tri nivoa. Mada nije zvanično potvrđeno, za očekivati je da ulazni ID.4 s baterijom od 52 kWh raspolaže standardnim punjenjem od 50 kW, što znači da će moći da se napuni od 0 do 80 odsto za oko sat vremena. Ipak, s punjačem od 100 kW, koji je potvrđen, udvostručiće se brzina, ali će za njega verovatno morati da se doplati. Verzije s baterijom od 77 kWh, biće dostupne s punjenjem od 125 kW, što u prevodu znači da će za pola sata moći da se obezbedi vožnja od 320 kilometara.

 

 

Kupci u Americi imaju razloga za radost, jer će imati tri godine neograničenog punjenja na Electrify America stanicama. Volkswagen je najavio ovaj program pre samo par dana, tako da će prvobitni vlasnici i korisnici lizinga imati gotovo nulte troškove vezane za „gorivo“. Electrify America će i dalje naplaćivati za neaktivnu konekciju ako VW ne bude isključen u roku od 10 minuta nakon završetka punjenja, a ova pogodnost se neće proširiti na komercijalne kupce, uključujući operatere koji se bave uslugom podele vožnje. Ipak, za prosečnog potrošača, tri godine besplatnog punjenja predstavlja ubedljivu prednost.

 

Stajling

 

Prethodno navedeni benefiti nisu jedini aduti kojima raspolaže ID.4. On poseduje atraktivan, inteligentno osmišljen stajling. Estetski prijatnih oblina koje ublažavaju donekle agresivan izgled VW-ove ID linije, novi električni krosover više ide stopama „bube“, „Busa“ i Karmann Ghia modela. Naravno, svi moderni detalji su tu, uključujući tanka kućišta svetala, kako napred tako i pozadi, uz atraktivne LED akcente.

 

 

Bez lažne prednje maske hladnjaka, poput one na BMW-u iX3, „anfas“ je uglađen i karakteran, izbegavajući estetske „zamke“ u vidu lažnih usisnih otvora ili praznog izraza. Interesantna je postavka unutar farova, s „namrštenim“ projektorom presvučenog geometrijskom LED teksturom. Dodatan „šmek“ prednjem delu vozila donosi i osvetljeni VW logo.

 

 

Uglađeno zakrivljena ramena linija bočnog profila dodaje malo više retro momenta ID.4, mada krosoverima svojstvene crne obloge na pragovima i lukovima točkova pomalo kvare čist dizajn VW-ovog pulena. S druge strane, šarmu doprinose beli kontrastni akcenti na krovu, koji čine da ovaj „SUV“ izgleda niže i elegantnije, podsećajući donekle na „bubu“.

 

Zadnji deo je isto tako skladno stilizovan kao i prednji, s izuzetkom donje sekcije od crne plastike, koja bi bila mnogo lepša da je u boji karoserije. LED panel pune dužine uključuje neke geometrijske umetke, baš kao i prednji farovi, dok na sredini takođe počiva osvetljeni VW logo. Od „nosa do repa“, dizajn ID.4 je bez dileme atraktivan, karakteran i futuristički.

 

Maksimalna prostranost

 

Zadata tema se nastavlja i unutar vozila. Displej digitalne instrumentacije dijagonale 5,3 inča se izvlači iz stuba volana (ne toliko različito kao u slučaju putnog računara na biciklu), i mnogo je manji nego što bi se to očekivalo od marke koja je kreirala Volkswagen Digital Cockpit. Ipak, s obzirom na minimalistički stajling kabinskog prostora, dotično rešenje nije nimalo negativno. Na jednostavnom ekranu se nalaze tri sekcije koje se mogu rekonfigurisati i gde vozač može da pronađe većinu važnih informacija poput stanja baterije i auotnomije. Kontrole osetljive na dodir na volanu pružaju pristup klasteru instrumentacije.

 

 

Jednostavni pokazivači omogućavaju instalaciju masivnog centralnog ekrana info-zabavnog sistema, bukvalno i figurativno. S 10,0 inča u ulaznoj varijanti i 12,0 inča za viši paket opreme, centralni displej je neznatno iskošen prema vozaču, s klizačima za kontrolu klima uređaja i jačinu zvuka audio sistema odmah ispod. Standardna navigacija i komandovanje putem pokreta ruku bez dodira, predstavljaju dodatne prestižne stavke.

 

 

Bacajući karte na minimalistički stajling, ID.4 dobija neobičan prekidač na mestu gde se obično nalazi tradicionalna ručica menjača. Postavljen s desne strane klastera, prekidač otvara boks koji pruža obilje korisnog prostora u centralnom grebenu, gde se nalaze platforma za bežično punjenje pametnih mobilnih elefona, dva USB-C priključka, dva držača za čaše, uz dodatni prostor ispod centralne konzole, gotovo u visini papučica gasa i kočnice.

 

 

Ovaj električni Volkswagen je dugačak 4.580 milimetara, što ga stavlja negde između regularnog Tiguana i Tiguan Allspace sedmoseda. S druge strane, zapremina prtljažnika iznosi 543 litra kada su sva sedišta na svom mestu, odnosno 1.575 litara kada se nasloni zadnjih sedišta preklope. Dakle, ID.4 raspolaže s više korisnog prostora s uspravljenim naslonima zadnjih sedišta nego Nissan Leaf kada se oni polože.

 

 

 

Bezbednost za primer

 

Ne treba da iznenađi bogata lista standardnih sistema aktivne bezbednosti, kojom može da se pohvali ID.4. Novi IQ Drive sistem, koji obuhvata brojne tehnologije vozačke asistencije, uključuje upozorenje na opasnost od čeonog sudara s detekcijom pešaka, uz automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde. Naravno, tu je i sistem praćenja „mrtvog ugla“, asistencija pri održavanju vozne trake i kontrola adaptivnog tempomata. Pored navedenog, ID.4 poseduje sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, parking senzore i automatska duga svetla.

 

 

U slučaju sudara, šest vazdušnih jastuka, frontalnih i bočnih za vozača i suvozača, odnosno par zavesastih vazdušnih jastuka za oba reda sedišta, pomažu zaštiti putnika, mada možda iznenađuje odsustvo vazdušnih jastuka za kolena. U međuvremenu, aluminijumski okvir štiti bateriju od oštećenja prilikom sudara, dok ID.4 automatski prekida dovod električne energije u instalacijama u slučaju ozbiljnijeg incidenta. Zamenjiva podna platforma štiti bateriju od krhotina na putu.

 

Dostupan do kraja godine

 

VW ID.4 će s prodajom krenuti krajem 2020. Najpre, kupcima će biti dostupni 1st Edition i 1st Edition Max modeli. Oni dolaze s „gomilom“ opcionala u okviru standardne opreme, poput „fensi“ LED farova i dodatne bezbednosne opreme, tako da će biti prilično skupi.

 

Obe verzije za evropsko tržište koriste bateriju od 77 kWh i motor s 204 ks. Cene startuju od 49.950 evra (1st Edition) odnosno 59.950 evra (1st Edition Max).

 

 

Naravno, ovde ne treba zaboraviti na izdašne subvencije koje idu s kupovinom električnih vozila u Evropi.

 

Obe inicijalne verzije su ograničene na 27.000 jedinica. Kada budu prodate, Volkswagen će se fokusirati na isporuku dodatnih varijanti ID.4 tokom 2021. Za očekivati je da verzija s 52 kWh donese i značajniji pad cene.

 

Vrele Gume

Pavle Barta

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery