AktuelnoVesti

Ulaganje u automobilski sektor u Srbiji poslednjih godinu dana iznosi 790 miliona evra – šta donosi kriza?

651Pregleda

Kriza u autoindustriji, Srbija jedna od poželjnijih sredina za investicije stranih automobilskih kompanija u regionu

 

Uprkos globalnoj krizi u automobilskom sektoru, Srbija je jedna najpoželjnijih destinacija u regionu za ulaganja stranih automobilskih kompanija, navodi se u izveštaju See News-a, provajdera poslovnih vesti i tržišnih informacija. 

 

 

Izveštaj je objavljen na online konferenciji o razvoju automobilske industrije „SEE Automotive – Connect & Supply”. Konferenciju je organizovao Automobilski klaster Srbije, uz podršku projekta Razvoj privatnog sektora u Srbiji (PSD) koji, u okviru Nemačko-srpske razvojne saradnje, sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ. U virtuelnom prostoru 14 predstavnika ove industrije govorilo je na temu uticaja krize prouzrokovane virusom Covid 19 i budućih trendova.

 

„Šesta velika konferencija „SEE Automotive – Connect & Supply” ove godine okupila je više od 200 učesnika, kako bi saznali novosti o stanju automobilske industrije“, istakao je Igor Vijatov iz Automobilskog klastera Srbije.

 

Tokom pandemije virusa Covid 19 većina kompanija iz autoindustrije je zastala s proizvodnjom i okrenula se donacijama i proizvodnji potrebnih materijala za borbu sa virusom. Procene SeeNews-a pokazuju da bi samo kriza u automobilskom sektoru mogla da utiče na dva odsto ukupne radne snage u nacionalnim ekonomijama Jugoistočne Evrope, a gubici u čitavom regionu mogli bi da budu veći od osam milijardi evra.

 

Fiat Srbija

 

„Međutim, postoji optimizam, posebno kada je reč o Srbiji. Samo od marta 2019. do marta 2020. godine, ulaganje u automobilski sektor Srbije iznosi 790 miliona evra i nema podataka da će biti promene ovih investicionih planova zbog krize“, izjavila je Lilia Goranova iz See News-a.

 

Analize pokazuju da će automobilski sektor biti među najvećim gubitnicima usled pandemije i ekonomske krize koju je izazvala, a oporavak zavisi od mera koje će preduzeti nacionalne vlade. Ekonomska budućnost i razvoj Srbije stoga zavise i od globalne situacije u autoindustriji.

 

Fiat Srbija

 

„Ova industrija se trenutno se suočava sa mnogim izazovima, kao što su zatvaranje proizvodnih pogona i prekid globalnog lanca snabdevanja, što preti ekonomskom razvoju i Srbije, koja ima godišnji obrt od tri milijarde evra u autoindustriji. Deo naše podrške je posvećen Automobilskom klasteru u Srbiji, koji organizuje konferencije i druge događaje za potrebe ove industrije, a jedan od glavnih ciljeva AC Srbija je digitalizacija autoindustrije koju je ova kriza učinila još bitnijom“, istakao je Aleksandar Bec iz GIZ-a, rukovodilac sektora – Održivi ekonomski razvoj i zapošljavanje.

 

Kontinuiranu podršku razvoju automobilske industrije u Srbiji pruža Nemačko-srpska razvojna saradnja, koju implementira GIZ kroz različite projekte, a ove godine obeležava se 20 godina ove saradnje.

 

 

„Kada je počela pandemija virusa Covid 19 razmatrali smo sa našim partnerima iz Srbije koji pristup da zauzmemo u aktuelnoj situaciji, u cilju definisanja mera koje će ublažiti efekte krize. Zajedno sa Centrom za digitalnu transformaciju u okviru Privredne komore Srbije razvili smo program za podršku poslovanju u vanrednoj situaciji za MMSP. Program nudi dvodnevnu besplatnu podršku konsultanata za digitalnu transformaciju za kompanije iz svih industrija, za koji se u prvih nekoliko dana prijavilo 120 kompanija“, dodao je Bec.

 

Na globalnom nivou jedan od uticaja krize prouzrokovane COVID-19 virusom biće manjak investicija u inovacije u okviru automobilske industrije. „Kriza će odložiti razvoj autonomnih automobila čak do 2035. godine, a možda se to nikad neće ni desiti“, saopštio je Džej Nagli (Jay Nagle), specijalista za istraživanje i razvoj iz Odeljenja za međunarodnu trgovinu iz Velike Britanije. Ipak, on je dodao da je dobra vest da se nastavlja rad na projektima razvoja električnih automobila za 2021/2022, budući da se potreba za električnim automobilima neće smanjiti, što su pozitivne posledice pandemije, koja je i sama doprinela kvalitetu vazduha.

 

 

Ova konferencija je jedna od najvažnijih stručnih i poslovnih skupova u ovom delu Evrope kada je u pitanju automobilska industrija, a drugog dana predstavnici kompanija učestvovali su i na više od 100 B2B sastanaka u cilju ostvarenja poslovnih kontakata.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery