AktuelnoTESTOVI

TEST: Mercedes CLA 200 Coupe

3.69KPregleda

Produžen, spušten, ušminkan, sve za mlađe naraštaje

Čini se da razvoj Mercedesove game modela gotovo nema granica. Prisutni su u svim automobilskim segmentima, od Smarta do Maybaha, rekao bih bez izuzetka.


Jedan od onih koji „svrdlaju“ kroz uzanu tržišnu rupicu kupe segmenta u C klasi, je upravo na testu. Mercedes CLA 200 Coupe. Teoretski gledano, nije mu baš sjajna tržišna perspektiva, ne samo što je trozapreminska limuzina (gotovo uništen segment), već je i kupe. A sve skupa prilično je daleko od premijum segmenta u kojem je Mercedes kao ribica u vodi.

Karoserija/dizajn

Kako bilo, rečeno je u video testu ali da ponovim, CLA Coupe je nastao na platformi najmanjih Mercedesa A klase, uz činjenicu da je za čak 14 cm duži od direktnog prethodnika u sedan verziji.

CLA Coupe je vrlo zanimljiv, agresivan, spuštenog profila i ozbiljnog nastupa

Produženje karoserije bi već moglo puno da znači po pitanju komfora, ali o tome nešto kasnije. Za sada da se zadržimo na spoljnom dizajnu.

Primetio sam da ga mnogi u direktnom susretu doživljavaju kao model za klasu ili dve iznad one u kojoj se nalazi i često ga na prvi pogled mešaju sa CLS.

Zapravo, što se dizajna tiče CLA Coupe je pogodak „u sridu“. Utisak dodatno pojačavaju veliki točkovi od 19 cola i vrlo zanimljiva maska sa LED farovima. Poseban štos je svakako odsustvo rama na vratima, što samo govori u prilog činjenici da se Mercedes oko ovog modela baš potrudio. Iako sam po godinama i navikama daleko od njegove ciljne grupe, odlična ocena dizajna (5-) bi bila potpuno prikladna.

Agregat/pogon

Što se motorizacije tiče, ovaj CLA Coupe po svemu nalikuje „Katici za sve“. Pokreće ga čitava paleta agregata od 116 pa dao 431 KS. Nama na testiranje je zapao agregat o kojem nikada ne bih razmišljao u automobilu dužem od 4 metra.

Četvorocilinarski benzinac od 1.332 ccm, 163 KS i 250 Nm

Šta reći a ne slagati? Realno sa 1.332 ccm agregat se nije snašao u svom okruženju, iako mu fabričke performanse nisu loše. Finih 8.5 sekundi do stotke i 229 km/h krajnje brzine, subjektivno me nije zadovoljilo mada na papiru deluje sjajno.

Malolitražni agregat „uparen“ sa automatskim 7 G-DCT menjačem, u svim režimima vožnje osim samog starta, neodlučan je i nesinhronizovan.

Menjač je na mukama, kako izvući potencijale motora uz prečesto lutanje prilikom ubrzanja ili vožnje na uzbrdicama.

Preticanja do brzina od 70-80kmh su glatka, preko toga zahtevaju prilično vremena, obrtaja i strpljenja vozača, budući da preko 2.500 obrtaja njegova snaga nema više izlazni trend.

Prosečna potrošnja od 7,2 litre na testu nije mnogo izvan okvira, ali  nas uvek vraća na isto pitanje: čemu male zapremine agregata i njihova srazmerno velika snaga ako je potrošnja kao kod dvolitarskih agregata.

Enterijer

Unutrašnjost dobija sve pohvale

Moderan, kvalitetan, dobro organizovan enterijer (ako izuzmemo kontra logiku komandi u Mercedesa) uz to još i komforan.

Zahvaljujući produženju karoserije uz solidnih 2,8 metara međuosovinskog rastojanja, CLA Coupe pruža izneđujuće više prostora od očekivanog.

Sedišta su kvalitetna, čvrsto drže telo, ali i nešto tvrđa. Kao i sam automobil i njegovo ogibljenje.

Prtljažnik sa 468 litara zapremine je upotrebljiv, uz napomenu da mu je utovatni prag vrlo visok a otvor uzan za kabastiji teret.

Karakter

Mercedes CLA200 Coupe nastoji iz sve snage da pomiri sportske pretenzije i svakodnevnu upotrebljivost.

Suštinski su u tome  uspeli, osim što se oseća nedostatak stabilnost posebno sa pogonom na prednje točkove, CLA Coupe nudi odličan osećaj vozaču, precizno upravljanje i sasvim solidnu gradsku okretnost. Celokupan stajling i duh CLA Coupe su mnogo više sportski od onog što bi se očekivalo u Mercedesu ovog tržišnog segmenta.

Zaključak

Izvanredan automobil pre svega za mlađe vozače koji još imaju svoju duhovnu slobodu (neženje) ali i materijalnu nezavisnost (menadžeri). Osnovna cena od oko 36.000 evra nije mala. Testirani model košta oko 50.000 evra sa dodatnom opremom i u „Edition 1“ opciji, što baš neće obradovati racionalno usmerene kupce.


Što se mene tiče, uvek bih racionalnost podredio uživanju (kada mogu i koliko mogu), a u tom slučaju znači Mercedes AMG CLA45 i ni za dlaku ispod toga!

Čemu štednja? Gledajući kroz korona virus prizmu, nikada se zapravo ne zna gde su nam životni limiti…

PLUS: dizajn, enterijer, stil, komfor, kvalitet, upravljivost, stabilnost 

MINUS: nedovoljno snažan agregat, nefunkcionalan prtljažnik, potrošnja, udobnost, cena

Tehnički podaci na linku

Foto : Lara Piroški
Tekst:Miodrag Piroški

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery