AktuelnoTESTOVI

TEST: Hyundai Tucson 1.6 (230 KS) Hibrid

Novi Hyundai Tucson
18.8KPregleda

Novi Hyundai Tucson konkurenciji: „Uhvati me, ako možeš“

 

Jedan od najiščekivanijih noviteta na našem tržištu ove godine prvo je bio na testu u našoj redakciji. Novi Hyundai Tucson, četvrta generacija najpopularnijeg SUV modela u Srbiji, ali i šire. Da li je postavio nove standarde brenda, ali i gde je u odnosu na konkrenciju, odgovaramo u jednom dahu.  

 

Novi Hyundai Tucson

 

Povratak u budućnost

Mnogo diskusije vodi se oko spoljnog izgleda novog Tucsona. Prašina se podiže kako oko njegove modernizovane prednje maske, tako i futurističkih bočnih linija i nešto avanga(r)dnijih zadnjih svetala. Jednostavno, neko je oduševljen, pojedinci vrlo razočarani. Meni lično je eksterijer novog Tucsona zaista pun pogodak!

 

Novi Hyundai Tucson

 

Iako se u dimenzijama gotovo ni malo nije promenio u odnosu na prethodnika (1-2 cm veći u svakoj brojci), novi Tucson izgleda potpuno drugačije od sve tri dosadašnje generacije.  Odmah na ovom mestu treba istaći povećan kapacitet prtljažnika od 620 do 1800 litara, uz praktično automatsko obaranje sedišta komandama u samom gepeku. Zadnja sedišta se preklapaju u odnosu 40:20:40, što je pogodno za transport glomaznih predmeta ili sportske opreme.

Zanimljivo dizajnirana prednja maska krije sjajno (bukvalno) iznenađenje. Naime, u nju su integrisana tzv. „parametarska svetla sa posrebrenim ogledalima“, koja se naravno automatski pale kada je to potrebno. Osim što prelepo izgledaju, vrlo su funkcionalna i u samoj vožnji, pogovoto pri izmaglici i drugim okolnostima otežane vidljivosti.

S boka je novi Tucson posebna priča. „Izlomljen“ je na više linija i deluje kao da se vratio iz budućnosti. Sukob je jasan: konzervativniji ljubitelji automobila bi da ga odmah vode kod limara na „peglanje“, liberalniji su oduševljeni ovim futurizmom.

 

 

 

Hyundai je premijum?!

Uskliknusmo s ljubavlju nakon prvog kontakta sa enterijerom četvrtog Tucsona. Izgled i rešenja na kojima bi mogli da pozavide mnogo cenjeniji (skuplji) brendovi. Zapravo, unutrašnjost je prva stavka kojom se novi Hyundai Tucson apsolutno izdvaja u odnosu na trenutnu konkurenciju. Po enterijeru i tehnologiji Tucson je sada mnogo ispred primera radi Volva XC60, Forda Kuge, pa čak i Toyote RAV4, na koju izgledom i tehnologijom najviše i podseća.

 

 

Elegantne „klavirske“ površine u ovom paketu opreme istina skupljaju prašinu, ali izgledaju vrlo lepo i skupo.  Kvalitet materijala i završne obrade zaista zaslužuje svaku pohvalu. Sedišta su vanredno udobna, sa elektronskim podešavanjem ali i automatskim približavanjem/odaljavanjem kada uđete, odnosno izlazite iz automobila, što je vrlo praktično rešenje koje na žalost još uvek ne primenjuju svi proizvođači.

 

 

Zahvaljujući položaju baterije ispod zadnjih sedišta, hibridna verzija nije izgubila ni malo na kabinskom prostoru,  pa se čini da je i u ovom parametru novi Tucson jedan od lidera u klasi. Prostora u kabini ima više nego dovoljno, što i jeste poenta vozila ovih gabarita.

Poseban plus i za odličnu ventilaciju kabine, klima radi savršeno i komande su vrlo proste kako napred tako i u zadnjem delu vozila. Za one koji više preferiraju prirodnu ventilaciju, tu je i pokretni panoramski krov. On ne samo da čini kabinu svetlijom i većom, već se i otvara iz dva dela, čineći ugođaj vožnje po lepom vremenu još boljim. Uvek pomislim kako je panoramski šiber krov neophodan element svakog idealnog automobila. Lično bih šiber menjao za sve senzore i napredne tehnologije ovog sveta, kojih je i ovaj model prepun.

 

 

Retrovizori, šta to beše?

A kada smo kod tehnologije, novi Hyundai Tucson nije se obrukao ni na ovom polju. Naprotiv, pored standardnih bezbednosnih sistema i asistencija, neka tehnološka rešenja smo videli možda i po prvi put uživo upravo u ovom modelu. Konkretno, bočne kamere prilikom skretanja i preticanja reprodukuju se u digitalnoj instrument tabli, i to leva u levom „krugu“, desna u desnom, što zaista neke segmente vožnje čini mnogo lakšim i bezbednijim.

 

 

Ekran novog multimedijalnog sistema od 10.25″ nije posebno privlačan, ali ni odbojan. Preglednost mu nije savršena, ali je dovoljno funkcionalan i lak za korišćenje. Mnogo naprednija i lepša jeste digitalizovana instrument tabla, koja pruža sve neophodne informacije o putu, vožnji, menja izgled i opcije, te dakle reprodukuje sliku bočnih kamera.

Head-up displej koji proizvođači potenciraju u poslednje vreme ne radi baš idealno. Dovoljno je bar da nije destruktivan, mada bi korisno bilo da može da se isključi (možda i može ali je teško naći gde).

 

Posle dužeg vremena napokon je podloga za brzo bežično punjenje bila kompatibilna sa mojim mobilnim telefonom, a samo povezivanje uređaja i projekcija na velikom ekranu vrlo su brzi i jasni.

 

Agregatni spoj

Mnogo manje promena u odnosu na vizuelno-tehnološke donela nam je motorizacija novog Hyundai Tucsona. U ponudi su standardni 1.6 turbo benzinski i dizel  agregati (od  115 do 180 KS), a novina je hibridna verzija kakva nam je upravo i bila na testu.

 

Naime, ispod haube se nalazi dobro poznati 1.6 T-GDI, turbo benzinac sa 180 konja i 265 Nm. Međutim, u ovoj varijanti on je potpomognut elektromotorom maksimalne snage 44 kW (60 KS) sa 264 Nm. Tako da kombinovana snaga hibridnog modela iznosi vrlo respektabilnih 230 KS i oko 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

Novi Hyundai Tucson

 

Baterija je istina kapaciteta svega 1,49 kWh, ali se čini da Tucson Hibridu daje taman onoliko snage i startnosti koliko mu fali u ostalim konvencionalnijimm modelima. Za karoseriju tešku preko 1.600 kilograma ovo je čini se više nego potrebno da ne bi bio trom. Hyundai Tucson Hybrid do 100 km/h stiže za nekih 8,3 sekundi uz maksimalnu brzinu od 193 km na sat, što su fine brojke za ovoliki automobil.

 

 

Interesantno je da potrošnja ovog hibridnog modela ne varira toliko u odnosu režim vožnje, kao u većini drugih automobila. Da li smo mi redakcijski konačno uspeli da uskladimo načine vožnje, ili su uslovi eksploatacije bili mahom identični, sve u svemu Tucson je kod nas prešao svoju prvu hiljadu kilometara sa potrošnjom između 7 i 7,5 litara na 100 km, što je opet sasvim zadovoljavajuće za težak i veliki automobil.

 

Novi Hyundai Tucson

 

Kombinovana emisija ugljenik-dioksida  mu je između 125 i 150 (zavisi ko meri) grama po pređenom kilometru, pa u ovom parametru novi Tucson sigurno nije najčistiji automobil segmenta, bez obzira na to srednje ime Hybrid.

 

Vožnja

Osim starta, međubrzanja i umereno duže krstarenje na 120-130 km/h takođe su na struju, što utiče na ekonomičnost, emisiju, ali i užitak u vožnji. Startnost i dinamika vožnje, za ovaj segment, zaslužuju svaku pohvalu.

 

Čini se da je Hyundai konačno našao pravi balans kada su u pitanju udobnost i čvrstina vozila. Ipak, ako je nekoj od te dve stavke dao prednost, onda je to sigirno udobnost i ergonomija. Oni su zaista blizu savršenosti, dok stabilnost vozila korektna, uz neophodan oprez u krivinama pri većim brzinama. To je svakako razumljivo za ovaj tip karoserije.

 

Novi Hyundai Tucson

 

Šestostepeni automatski menjač je u obliku tastera, što se opet nekome sviđa nekome ne. Dok se ne naviknete potrebno je pogledati gde je koje taster slovo, tako da sam ja ipak za staru dobru (automatsku) ručicu menjača. Povratna informacija sa puta je možda malo sporija, što sigurno zavisi od izbora terena (na menjaču), kao i režima vožnje. Iskreno, nisam primetio neku preveliku razliku u odnosu na to bogatstvo izbora načina vožnje.

Ogibljenje je očigledno odrađeno odlično, uz naravno nezavisno multinlink oslanjanje sa stabilizatorom i hidrauličnim amortizerima nazad, opružnim nezavinsim tipom napred. Ventilacione disk kočnice napred i obični diskovi nazad nismo primetili kako rade – što samo znači da rade dobro, odnosno obavljaju svoju funkciju besprekorno.

 

 

Iako je solidno zvučno izolovan i vrlo tih u radu, pogotovo u električnom režimu naravno, i ovaj model ne voli rupe i neravnine naših puteva. Jednostavno, novi automobili ne prave se za loše puteve. Čak ni Tucsonu koji ima dosta karakteristike terenca bučan je i buni se na svakoj rupi i „džombi“.  Dakle, na ozbiljniju off-road vožnju možemo zaboraviti i u tom pogledu Hyundai možda malo zaostaje u odnosu na deo konkurencije (npr. Suzuki i Toyotu). Uostalom, i odstojanje od tla mu je ispod proseka za kategoriju, sa oko 17 cm klirensa. 

 

 

To nas dovodi do njegovog pogona na sve točkove koji se elektronski aktivira u zavisnosti od uslova na putu. Celokupna ideja je da se vozilo automatski prilagođava terenu i prebacuje pogon sa prednjeg na sva 4 točka, mada nisam siguran koliko bi na većim i usponima i u ekstreminijim uslovima ovaj sistem bio funkcionalan.

 

 

 VRLINE: 

Spoljašnjost, enterijer, ugođaj,  kvalitet materijala, tehnologija, udobnost, startnost, hibridni pogon, dinamika vožnje, ogibljenje, potrošnja…


MANE:

Previše bezbednosnih i drugih asistencije u vožnji, povratna informacija sa puta, reagovanje na neravnine, off-road karakteristike, emisija CO2, cena.

 

Da li je skup i zašto jeste?

Do marta ove godine najbolji Hyundai koji sam vozio meni lično bila je Kona Ultimate. Novi Tuscon sada je ubedljivo preuzeo tu poziciju, i teško da će ga u realnim okolnostima neki drugi Hyundai skoro nadmašiti.

 

Sa novim Tucsonom Hyundai je zaista odskočio od proseka i zasigurno se svrstao u gornju polovinu „tabele brendova“. U skladu sa tim mu je i cena. Već smo navikli na astronomske cifre novih modela svakog mogućeg brenda, pa zašto onda i ovakav automobil ne bi koštao 40 hiljada evra? Konkretno u ovom gotovo najskupljem paketu opreme i hibridnoj varijanti cena mu je oko 42.000 €. Bazični hibrid kreće od 35K, a ulazna cena „običnih“ Tucsona je 23.490 €.

 

 

Novi Tucson ne samo da je kvalitetom zaslužio da probije tu psihološku granicu od 20 hiljada evra, već, saglasni su svi koji su ga probali, vredi svaki uloženi cent. Čak i ova preskupa hibridna varijanta u full opremi. Jednostavno, tržište i cene danas su takvi, a novi Hyundai Tucson vredi novca. Dodatno, Hyundai Srbija nudi 5+2 godine garancije na ovo vozilo, a šta to znači pitajte dilera (prodavca automobila).

 

Novi Hyundai Tucson

 

Drugo i meni omiljeno pitanje je koja je ciljna grupa Hjundaija sa novim Tucsonom? Svakako ne oni sa minimalcem koji željno iščekuju novu „pomoć“ države koju će duplo vratiti kroz namete u budućnosti. Pre svega Tucson je za porodice sa dve stabilne (iznad)prosečne plate. Kao i za uspešne mlade i malo manje mlade ljude neopterećene imenom brenda.  Dodatno, Tucson hibrid je za one modernijih shvatanja i još dubljeg džepa. Za svakoga ko dosta putuje, većinu vremena vozi na (dobrom) asfaltu i nema potrebu za terencem. Za one kojima je najbitnije da imaju siguran, moderan i ekonomičan automobil. Jer Tucson je u tri reči upravo to.

 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI (230 KS) HEV

Tip karoserije: SUV, 5 vrata, 5 sedišta;

Dimenzije ( DxŠxV): 4.500 x 1.865 x 1.650 mm;

Međuosovinsko rastojanje: 2.680 mm;

Klirens: 172 mm;

Zapremina prtljažnika 616 l;

Masa praznog vozila: oko 1.600 kg;

Agregat: 1.6 T-GDI,  benzinski, 4 cilindra;

Radna zapremina i snaga SUS motora: 1.598 cm3;

Snaga: benzinski agregat 180 KS pri 5.500 o/min; 

Maks. obrtni moment benzinskog agregata: 265 Nm pri 1.500-4.500 o/min; 

Elektromotor: 44 kW (60 KS) i 264 Nm pri 1.600 o/min;

Ukupno snaga: 230 KS i 350 Nm;

Maksimalna brzina: 193 km/h;

Od 0 do 100 km/h: 8,3 sec;

Pogon: 4×4 (permanentni prednji, po potrebi AWD);

Menjač: automatski šestostepeni;

Oslanjanje napred: McPhearson opružni tip;

Ogibljenje nazad: McPhearson multi-link tip;

Kočnice: Samoventilirajći diskovi napred, diskovi nazad;

Gume: 235/50 R19;

Gorivo: Benzin (hibrid);

Prosečna potrošnja benzina na testu: 7 – 7,4 l na 100 km;

Zapremina rezervoara: 52 l; 

Emisija CO2: 127 – 149 g/km;

Početna cena modela Hyundai Tucson u Srbiji: 23.490 evra

Početna cena modela Hyundai Tucson Hybrid u Srbiji: 35.990 evra

Cena testiranog modela: oko 42.000 evra.

 

Te(k)st: Stefan Stojković

Foto: Lara Piroški

 

 

 

 

8 Komentara

  1. Hyundai Tucson 1.6 T-GDI -Vrhunski automobil,vozim ga 30-ak meseci i za svaku je preporuku…samo da mu je manja potrosnja al. nema veze,mom Hyundai*u nema mane,jos sam u njega i ubaci preciscivac vazduha Ambilife koji preciscava vazduh u mom Hyundai-u..

  2. Nisam upratio,da li ima il’ će biti dizel u ponudi? Performanse su očajne, potrošnja za jednog dildu ogromna, tako da je to pokazatelj kako je ovdje riječ o žestokoj prevari kad je pogon u pitanju. Jedan dizel sa 200 ks bio bi jeftiniji, potentniji, efikasniji u svakom pogledu i ugodniji za voziti,a koštao bi manje.
    Lično mi prednja maska nikako ne sjeda, a uživo sam vidio samo u tamnoj boji, tako da ni ona ne skriva svu ružnoću vanjskog dizajna. Jedina veća greška hjundaija je dizajn novog i20. Taj je rugoba žešća, posebno s boka.
    Ovdje pak unutrašnjost je ok, klavirska plastika nek ostane na klaviru. Naprosto me čudi što i paljenje, otkljucavanje auta nisu izveli sa telefonom i kodovima, pa ti ne treba više ni tipka ni ključ…samo i to čekam.
    Prikaz slike na brzinomjeru glupost iako efektno izgleda. Čovjek koje vrši operaciju prelaska, ne smije (i uopće) da skreće pogled sa ceste,a ovdje vozač bulji u retrovizor pa u taj mini ekran pa opet u retrovizor..previše sekundi a auto naslijepo ide.
    Biće uskoro popusti. Ali ako Tipo košta 20k eura…sa ulaznim modelom ..a do juče bio 10, može i ovaj koerajac…valjda će biti i kupaca, na radost nas koji kupujemo polovna.🥴🤪

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery