AktuelnoVesti

Tesla priprema električni model C segmenta za Evropu

1.56KPregleda

Volkswagen ID.3, čuvaj se!

 

Tesla ne namerava da uspori tempo na globalnom planu, uz nastavak ostvarenja planova da postane „etablirani“ proizvođač automobila, s dodatnom ponudom u vidu priuštivijeg hečbek modela. Bar tako kaže Ilon Mask.

 

S razlogom se spekuliše da će novi model biti pre svega namenjen evropskom tržištu, kao i da se radi o restilizovanoj i prilagođenoj verziji postojećeg Modela 3. Novajlija bi mogao da se proizvodi pored limuzine u novoj fabrici blizu Berlina.

 

Tesla Model 3

 

Govoreći pred investitorima i analitičarima na nedavno održanoj konferenciji, Mask je naglasio da Tesla neće upeti u svojoj misiji ukoliko ne bude proizvodio priuštive automobile, dodavši da stvar koja ga najviše muči je gde se kompanija nalazi trenutno, budući da modeli koji su sada u ponudi nisu dovoljno priuštivi. Po Masku, to treba da se promeni.

 

Mada nije otkrivao detalje, da bi lansiranje budućeg Teslinog proizvoda zadržao što misterioznijim, on je potvrdio da bi bilo racionalno pretpostaviti da je reč o „kompaktnom vozilu neke vrste i verovatno vozilu većeg kapaciteta“, šta god da je imao na umu pod tim.

 

Ipak, proizvodnja takvog vozila je još uvek na dugačkom štapu, jer Tesla tek treba da pokrene proizvodnju novog kamiona, Roadstera i Cybertruck kamioneta. Model jeftiniji od Modela 3 će biti ključan u osiguravanju konkurentnosti američke marke na teritoriji koju sada drže Volkswagen ID.3 i Peugeot e-208.

 

Prvonavedeni startuje s cenom od oko 30.000 evra za ulaznu varijantu s baterijom od 45 kWh, dok najjeftiniji Model 3 u Evropi košta oko 45.000 evra pre zaračunatih subvencija.

 

Mask tvrdi da proces, koji se već koristi u Teslinoj fabrici u Kaliforniji za Model Y, redukuje broj individualnih delova konstrukcije automobila sa 70 na samo dva, što proizvodnju čini mnogo jeftinijom i jednostavnijom. U teoriji, to bi pored poboljšane krutosti karoserije, omogućilo lakšu implementaciju hečbek stajlinga zadnjeg dela vozila.

 

Smatra se da će Teslina fabrika u Nemačkoj, koja s radom treba da započne u julu 2021., biti katalizator za lansiranje manjeg, jeftinijeg modela, zahvaljujući nečemu što Mask opisuje kao „revoluciju u inženjeringu automobilske karoserije“. Zapravo je reč o džinovskoj mašini za livenje aluminijuma.

 

S obzirom da je reč o sistemu koji nije do sada korišćen u automobilskoj industriji, Tesla je aplicirao za zaštitu patenta prošle godine. Dotična mašina u ogromnoj meri pojednostavljuje proces sklapanja samonoseće karoserije, što se tradicionalno radi sastavljanjem, zavarivanjem i lepljenjem brojnih panela i komponenti.

 

 

Mada će to biti glavni faktor u redukovanju troškova proizvodnje na neophodan nivo za rivala ID.3, vrlo je verovatno da će Tesla takođe morati da ublaži performanse i autonomiju pogonskog sklopa.

 

Da se razumemo, čak najsporiji Model tri do „stotke“ može da ubrza za samo 5,5 sekundi, tako da ovde postoji dosta „lufta“, koji omogućava Tesli da i dalje potuče hečbek rivale na tom planu. Međutim, ostaje da se vidi, da li će manji model dobiti manju bateriju od 50 kW, koja se sada nalazi u osnovnom Modelu 3, sposobnom da uz pomoć jednog punjenja pređe distancu od preko 400 kilometqara (WLTP). S obzirom na to da paket baterija predstavlja do tri četvrtine ukupnog troška novog elektromobila, smanjenje baterije se čini vrlo verovatnim.

 

Još jedno pitanje se tiče naziva. Mask je sugerisao da želi da napravi otklon od aktuelne „S3XY“ nomenklature Teslinih modela, ali budući pravac još uvek nije jasan.

 

Nekako, prirodno se nameće da bi novi kompaktni hečbek trebalo da ponese naziv „Model 2“, kako bi bio pozicioniran ispod Modela 3. No, ostaje nam da vidimo kakvu odluku će povodom toga doneti u Tesli.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery