AktuelnoVesti

Sve izvesnija recesija za proizvođače automobila širom sveta

1.89KPregleda

Hyundai očekuje sumornu godinu za autoindustriju, Nemci traže subvencije od države

 

Sa svih strana stižu nam vesti o ogromnoj recesiji u autoindustriji ove godine, prouzrokovanoj pre svega pandemijom koronavirusa. Uskoro bi trebalo da imamo podatke i za kretanje prodaje na domaćem tržištu u prvom kvartalu, a do tada evo prognoza koje stižu od velikih svetskih proizvođača.

 

 

 

U kompaniji Hyundai do kraja ove godine očekuje tek skroman oporavak potražnje i prodaje vozila na tržištima širom sveta u odnosu na prvi kvartal.  U intervju za Rojters, glavni finansijski direktor Hiundaija Kim Sang-Hiun prognozirao je mračnu godinu za autoindustriju:

„Očekuje se da će se potražnja pogoršati i u drugom kvartalu zbog produžene obustave dilerskih poslova i stopiranih proizvodnji na prekookeanskim tržištima. Proizvođači automobila širom sveta osetiće ozbiljan pad profitabilnosti ove godine“, rekao je on.

 

Hyundai nagradni kviz

 

U južnokorejskom proizvođaču automobila kažu da je globalna potražnja za njihovim automobilima opala za 24% u prvom kvartalu ove godine, kao i za više od 40 procenata samo u martu. Hyundai Motors je naročito pogođen u Kini, gde mu je prodaja pala za 43 odsto. Prodaja u Južnoj Koreji  smanjena je za 14%, u SAD 11%, dok je u Evropi ta cifra preko 20 procenata.

 

Hyundai nagradni kviz

 

 

Ranije je objavljena procena da bi godišnja prodaja putničkih vozila mogla da opadne ukupne za više od 20% u odnosu na prethodnu godinu, usled pandemije i ekonomske krize koja joj neumitno sledi. To je pad za oko 19 miliona automobila širom sveta, odnosno sa prošlogodišnjih preko 90 na oko 71 milion proizvedenih vozila u 2020. godini. Recesija bi mogla biti i veća, u zavisnosti od brzine i uspešnosti oporavka pojedinačnih regiona. Analitičari očekuju da u Evropi i SAD najmanja prodaja vozila bude u aprilu, ali da će oporavak tržišta biti mnogo sporiji i duži nego što se to u početku predviđalo.

 

 

 

Proizvodnja Hyundai vozila pogonima u SAD, Brazilu i Indiji i dalje stoji, ali je nedavno nastavljena u fabrikama u Kini, Južnoj Koreji, Rusiji, Češkoj i Turskoj. Šef Hjundaijevih odnosa sa investitorima, Ko Za-Jong, rekao je da će oporavak u Kini biti dugačak i skroman, a da je jedini uzrok ekonomskih padova pandemija koronavirusa. „Iako prognoziramo delimični oporavak prodaje u drugoj polovini godine, očekuje se da će globalna godišnja potražnja generalno drastično opasti“, izjavio je on.

 

 

 

Ipak, u Hyundaiju imaju i dobre vesti. Zahvaljujući kursu južnokorejskog vona, kao i dobroj prodaji modela viših klasa, prihodi kompanije Hyundai porasli su ove godine za 6 procenata, na oko 20,4 milijarde dolara. Malo li je na ovu krizu.

 

 

 

Na glavnim evropskim tržištima svi su prošlog meseca zabeležili ogroman pad prodaje, oko 52% ukupno, pošto su širom Evrope preduzete mere kako bi se obuzdalo širenje pandemije. Registracija novih automobila u martu pala je na svega 853.077 vozila u Evropskoj uniji, Britaniji i zemljama Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu (EFTA), saopštilo je industrijsko udruženje ACEA.

 

 

 

Iako su brojevi, kako zaraženih tako i prodaje, varirali, neka su tržišta bila više pogođena od drugih. U Italiji, koju je pandemiju posebno pogodila, prodaja u martu smanjena je za oko 85 odsto, u Francuskoj 72%, Španiji 69 odsto, u Velikoj Britaniji oko 44 odsto, a u Nemačkoj 38%.

 

Očekuje se da do kraja meseca ove, ali i ostale evropske države, saopšte koje će mere preduzeti u svhu oporavka svojih automobilskih tržišta i kompanija. Nemačka je, na primer, već odlučila da otvori svoje auto-kuće širom zemlje počevši od ove nedelje, što je potez koji su željno očekivali kako proizvođači, tako i distributeri i kupci. U isto vreme, Volkswagen i Daimler su ove nedelje najavili postepenu pokretanje proizvodnju u evropskim fabrikama, što su Audi i Hyundai već uradili.

 

 

 

Takođe, Nemačka automobilski giganti pozvali su vladu na uvođenje programa „gotovina za kupce“ kako bi se podstakla prodaja novih vozila i oporavak državne autoindustrije. Tokom poslednje finansijske krize od pre desetak godina, Nemačka je uvela poseban program zamene, podstičući ljude da menjaju svoja starija vozila za nova, uz određene olakšice. To se pokazalo izuzetno korisnim i pomoglo da se nemačka privreda u to vreme relativno brzo i bezbolno oporavi.

 

Ovoga puta rešenje bi mogle da budu poreske olakšice ili keš pomoć za kupce novih automobila. O tome bi trebalo da se pregovara na sastanku najviših zvaničnika industrije i sindikata sa nemačkom vladom u Berlinu 5. maja. Iako za sada ništa nije potvrđeno, vlasti nisu demantovale mogućnost pomoći u gotovini za kupce novih vozila, pre svega domaćih u kojima naravno prednjače grupacije VW, Daimler i BMW.

 

 

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery