AktuelnoOnline plus

Šta nas sve i kada od novih modela automobila očekuje u 2021. godini? (II DEO)

3.1KPregleda

Nakon prošlogodišnjeg „korona debakla“, za očekivati je da automobilska industrija živne, jer sigurno je da će mnogi poželeti da sebi priušte novi automobil

 

Motorima s unutrašnjim sagorevanjem polako ističe vreme, tako da je fokus na električnim i hibridnim vozilima, ali to ne znači da benzinci i dizelaši nisu interesantni, naprotiv.

 

Hajde da vidimo šta nas to čeka od novih modela u 2021. (prvi deo od januara do juna, možete pročitati OVDE):

 

Jul

 

Alfa Romeo Giulia GTA

 

Alfin najmoćniji i najekstremniji serijski model raspolaže s 540 ks iz pojačane verzije standardnog 2,9-litarskog V6 Quadrifoglio motora. To nije sve, jer je novajlija 100 kilograma lakši, zahvaljujući obilnoj upotrebi ugljeničnih vlakana.

 

Alpina B4

 

Alpina će verovatno pokušati da ublaži vizuelni efekat kontroverznog BMW-a M4. B4, kao i njegov nedavno lansirani „rođak“ B3, biće prvi koji će koristiti isti osnovni motor kao i M4. Snaga će biti spuštena 462 konja, ali zato maksimalni obrtni moment ide na 700 Nm. Šasija u ovom slučaju gravitira ka komforu.

 

Lotus Evija

 

Još jedan od modela čija je premijera odložena zbog pandemije koronavirusa. Međutim, konačno je na putu da oplemeni svet automobila, tako da kupci mogu da se upisuju u knjigu porudžbina. Da podsetimo, reč je o električnom hiperautomobilu s 1.950 ks. Poseduje pet režima vožnje: „Range“, „City“, „Tour“, „Sport“ i „Track“. Naravno, samo „Track“ postavka oslobađa svih 1.950 ks, ali snage neće nedostajati čak i u „Range“ režimu – 1.014 ks i 800 Nm.

 

 

Mercedes-Benz CLS

 

Kupe s četvoro vrata koji muči „cepidlake“ i puritance, unapređen je uz neznatne izmene na spoljašnjosti i one značajnije unutar kabinskog protora. Aktuelni model dolazi uz izbor od samo dva motora, tako da treba očekivati i „plug-in“ varijante.

 

McLaren Artura

 

Artura predstavlja novu eru za McLarenovu „ulaznu“ liniju, ne samo iz razloga što poseduje ime, za razliku od 620R i Sportske serije koji su mu prethodili. Ono što je značajnije je da je Artura prvi serijski hibrid, preciznije „High-Performance Hybrid“, kako ga je firma iz Vokinga etiketirala. Koristiće novu platformu i novi PHEV sistem baziran na V6 motoru. Kompletna snaga se šalje na zadnje točkove.

 

 

Porsche 911 GT3 Touring

 

Sviđa vam se 911 GT3, ali vam je potrebno nešto malo „blaže“? Tu je Touring. Nudeći više komfora, s paketom fokusiranijim za svakodnevni saobraćaj, Touring i dalje uživa u istom hardveru što se šasije tiče i „visokoturažnom“ bokseru. Odsustvo zadnjeg krila definitivno doprinosi „suptilnosti“.

 

Seat Tarraco PHEV

 

Seat je lansirao standardni Tarraco 2018., a prvi detalji vezani za „plug-in“ hibridnu verziju, su usledili sledećeg leta. Zašto pristiže tek sada? Pa, razlog naravno leži u Kovid-19. Kada bude pristigao, Tarraco PHEV će koristiti 1,4-litarski turbobenzinac, uparen s elektromotorom od 115 ks i litijum-jonskom baterijom od 13 kW, za ukupnu snagu od 245 konja. Autonomija na čisto električni pogon iznosi 50 kilometara.

 

Avgust

 

BMW iX3

 

Bavarski model koji se proizvodi u Kini, u suštini je električna verzija treće generacije X3, tako da je u velikoj meri „poznat“, izuzev zatvorene prednje maske, aerodinamički optimizovanog dizajna točkova i elemenata trima obojenih u plavo. Koristi isti električni pogon pete generacije kao i iX, ali postavku s dva motora menja za onu s jednim na zadnjoj osovini, isporučujući 285 ks. Baterija je kapaciteta 74 kWh i obezbeđuje autonomiju od 460 kilometara.

 

Citroen C3 Aircross

 

Ne treba da iznenađuje što će revidirani C3 Aircross uslediti nakon C3. Ne treba očekivati neke dramatične promene, ali ono što treba izdvojiti su standardna LED svetla na svim modelima, dodatna oprema u neznatno redizajniranoj kabini i dodatne opcije kada je o personalizaciji reč.

 

Nissan Ariya

Označena kao „Leaf SUV“ pre predstavljanja, ispostavilo se da je mnogo više od toga. Ovaj čisto električni model povišenog klirensa i smelog dizajna, različit je u odnosu na bilo koji Nissan do sada. Ono što obećava su novi standardi na planu tehnologije i „uzbudljive“ vozne osobine. Pa, kada je reč o modelu s 394 ks, uzbuđenja neće nedostajati.

 

 

Renault Arkana

 

Arkana je predstavljena prilično „tiho“ na Salonu automobila u Moskvi 2018., bez zvaničnih planova da će pristići u zapadnu Evropu. Ipak, novi Renaultov mendžment smatra da novajlija ima veći potencijal, tako da je odlučio da ga plasira na druga evropska tržišta. Arkana će u ponudi imati paletu benzinaca s blagom hibridnom asistencijom i hibridni E-Tech.

 

Seat Arona

 

Toliko je brz tempo lansiranja novih modela na tržište ovih dana, da je relativno novoj Aroni već neophodno ažuriranje. Očekuju se kozmetičke izmene, ne toliko značajne, dok ispod haube ne bi trebalo da bude većih promena.

 

Seat Ibiza

 

Potpuno je logično što će Seat unaprediti „sestrinsku“ Ibizu u isto vreme kada i Aronu. Ovo je i dalje jedan od najboljih automobila B segmenta na tržištu, tako da ne treba očekivati neku temeljniju restilizaciju.

 

Toyota Mirai

 

Nakon prve generacije modela s pogonom na gorivne ćelije, pristiže i njegov naslednik. Potpuno novog, atraktivnijeg dizajna, s unapređenim pogonom, platformom na zadnje točkove, sigurno je da će privući veći broj kupaca, bez obzira na opšti deficit stanica za punjenje vodonikom u većem delu planete.

 

Septembar

 

Opel Grandland

 

Nakon Mokke i Crosslanda, i Grandland dobija novi „Vizor“ prednji deo, što bi trebalo da doprinese atraktivnijoj pojavi. Na planu mehanike i pogona ne treba očekivati neke dramatične promene.

 

 

Oktobar

BMW iX

 

Jedan od automobila o kojima se najviše govorilo tokom 2020 . je BMW-ov odgovor na Audi E-Tron i Mercedes-Benz EQC. Model kontroverznog stajlinga je etiketiran kao „tehnološka perjanica“, tako da predstavlja radikalan otklon od i3.

 

Ovaj petosed s pogonom na sve točkove raspolaže sa do 500 ks, do „stotke“ ubrzava za manje od pet sekundi i pruža autonomiju od 600 kilometara. Mada je po gabaritima uporediv s X5, prestiž na planu enterijera, kao i prostranost, u rangu su X7.

 

 

Specifikacije svih varijanti tek treba da budu obelodanjene, ali svaka od osovina može da podrži sve između 123 i 408 ks, što bi moglo da bude indikativno.

 

BMW X3

 

Prodajni adut bavarske marke je izbegao kontroverze na planu stajlinga, ali planirana restilizacija uključuje „hipetrofiranu“ masku hladnjaka prisutnu na novajlijama. Manje dramatična će biti unapređenja unutar kabinskog prostora. U isto vreme će biti revidirana i M verzija.

 

BMW X4

 

X4 je u međuvremenu dobio nekoliko rivala u klasi, a promene koje će biti implementirane na X3, svoje mesto će pronaći i kod X4.

 

Citroen e-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot Rifter EV

 

Plan PSA grupe da razdvoji električne i konvencionalne modele s iste platforme donosi plodove, a pažnja je sada obraćena na monovolumene, pogodne za flotnu prodaju. Citroen e-Berlingo, Opel Combo-e i Peugeot Rifter EV će koristiti baterije 50 kWh, uparene s elektromotorom sa 136 ks, koji obećava pristojne performanse i autonomiju od 320 kilometara.

 

 

Jeep Compass 4xe PHEV

 

Benzinsko-električni Compass će pogonski sklop deliti s „plug-in“ Renegadeom, što obećava bolje terenske mogućnosti, kao i vožnju s nultom emisijom. U igri je 1,3-litarski turbomotor koji pokreće prednje točkove, uz asistenciju dva elektormotora zadužena za zadnje točkove. Emisija ugljen-dioksida  će iznositi ispod 50 g/km, dok  domet na čisto električni pogon iznosi 40 kilometara.

 

Peugeot 308

 

Francuska marka poslednjih godina uživa u velikom uspehu s 3008 i 5008 krosoverima, ali 308 i dalje ostaje automobil od vitalnog značaja za poslovanje u Evropi i šire. Aktuelna generacija je sazrela da mesto prepusti novoj, a prvo predstavljanje očekujemo u prvom kvartalu 2021. Ipak, u prodajne salone neće pristići pre jeseni. Ono što takođe očekujemo je značajan iskorak na planu dizajna i naravno novih tehnologija. Ipak, platforma će biti unapređena verzija aktuelnog rešenja, ali bez obzira na to, novi 308 će biti dostupan po prvi put i u „plug-in“ hibridnoj varijanti s pogonom na sve točkove i tristotinak konja.

 

Porsche Macan

 

Porscheov manji SUV će biti značajno unapređen pre nego što na scenu stupi čisto električna verzija nove generacije 2022. Benzinski i hibridni Macan će ipak ostati u prodaji.

 

Novembar

 

Alfa Romeo Giulia

 

Sveobuhvatna redovna restilizacija će Giuliji obezbediti konkurentnost s nemačkim rivalima koji dolaze u vidu BMW-a serije 3 i Mercedes-Benza C klase.

 

Alfa Romeo Tonale

 

Dok su nemačke marke preplavile tržište SUV/krosoverima poslednjih godina, Alfa je ostala na jednom. To će se ove godine promeniti jer pristiže Tonale, koji će se staviti naspram BMW-a X1. Mada je manji od Stelvija, očekivanja od njega su veća, jer se Italijani nadaju da će ubrzo postati njihov najprodavaniji model, što je naravno bitno za izvlačenje iz teške finansijske situacije.

 

 

Audi RS3

 

Mercedes-AMG neće još dugo uživati u ulozi „vrhunskog predatora“ u klasi „hot heč“ modela s pogonom na sve točkove. Audi se vraća s moćnim RS3 u trećoj generaciji, a ono zbog čega će (gotovo) svi u automobilskoj zajednici biti srećni je 2,5-litarski turbopetocilindraš. Snaga će biti povećana na najmanje 400 konja, a treba očekivati da sprint do „stotke“ padne na ispod četiri sekunde.

 

BMW serije 4 Gran Coupe

 

S kontroverznim „nosom“ na svom mestu, ali s dodatnim parom vrata, serija 4 Gran Coupe će biti lansirana krajem 2021. Ono što su dobre vesti je da će po prvi put biti dostupan u istinskoj M4 verziji, a na ovu odluku je u najvećoj meri odlučila popularnost Gran Coupea u SAD i Kini: čak 50 odsto ukupne prodaje „četvorke“ se odnosi na model s četvoro vrata.

 

Chevrolet Corvette C8

 

Da, ovo je Corvette, ali ne onakav kakvog ga znamo. Za početak, ’Vette je prošao kroz najdramatičniju evoluciju u 66 godina postojanja, dobivši središnje pozicioniran motor. Naravno, 6,2-litarski V8 ostaje na snazi.

 

Cupra el-Born

 

S „E-boost“ funkcijom, jedinstvenim podešavanjem šasije i sportskim ogibljenjem, jasno je da Cupra s el-Bornom cilja na sportsku nišu tržišta električnih hečbeka. Prva čisto električna Cupra će takođe biti prvi performantno orijentisani model baziran na MEB platformi VW grupe.

 

Poznatih detalja nema puno, ali ono što znamo je da će raspolagati s baterijom od 77 upotrebljivih kWh (ukupno 82 kWh). Elektromotor je postavljen pozadi, ali još uvek neznamo koliko „konja“ isporučuje.

 

 

Misterija je i ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h, ali ono što znamo je vreme sprinta do 50 km/h – 2,9 sekundi.

 

Kia sportski EV

 

Ovaj prvi Kijin elektromobil na namenskoj platformi još uvek nije imenovan, ali dotični krosover/hečbek će počivati na novoj E-GMP arhitekturi, što znači da će raspolagati potencijalnim dometom od više od 500 kilometara i punjenjem od 800 V, što će omogućiti da se 80 odsto baterije napuni za samo 18 minuta preko punjača od 350 kW. Trenutno tako nešto pruža samo Porsche Taycan.

 

Maserati Levante hibrid

 

Italijanska marka unapređuje svoj SUV model, dodajući „plug-in“ hibridnu varijantu u ponudu, da bi držala korak s Porsche Cayenneom i Jaguarom F-Pace.

 

Mercedes-Benz EQB

 

Srodan EQA, EQB će više naginjati B klasi. Obećava slična unapređenja na planu aerodinamike kao i EQC. Govori se o bateriji od 60 kWh, koja bi trebalo da obezbedi autonomiju od 500 kilometara.

 

 

Mercedes-Benz EQS

 

Ekspanzija Mercedesove game će doprineti ukupnom broju od više od 50 modela, čemu će u velikoj meri doprineti novi elektromobili. Naravno, EQS je perjanica među njima, praktično električna S klasa.

 

Domet od 700 kilometara bi trebalo da konkuriše Porsche Taycanu, a šef Mercedesa, Ola Kelenijus, takođe je izjavio da će EQS postaviti standarde po pitanju luksuza, komfora i bezbednosti.

 

Porsche 911 Carrera T

 

Kao i u slučaju poslednjeg 911 T, Porsche se nada da će animirati mnoge kupce koji vole „vraćanje korenima“. Ova 911-ica dobija stakla manje mase i kaiševe umesto ručki na vratima (poput onih u u GT automobilima), uz spušteno ogbljenje i opciono upravljanje na zadnje točkove.

 

Rolls-Royce Ghost Black Badge

 

Poput drugih modela u gami, najnovija limuzina britanske marke je ušla u „Black Badge“ klub, koji se naravno odlikuje brojnim crnim detaljima.

 

Škoda Kodiaq

 

Mada je perjanica u vidu vRS Kodiaqa nedavno povučena iz prodaje zbog ekološke regulative, unapređenja na planu inženjeringa u okviru ovogodišnje restilizacije znače da se ona vraća u 2021. Što se drugih poboljšanja tiče, ona uključuju novu tehnologiju i softver, uz neznatne izmene na stajlingu.

 

Tesla Model S Plaid

 

Tesla je Modelu S podario ono što mu je bilo potrebno – više snage. Dodavanje trećeg motora znači da Plaid verzija raspolaže s 1.100 ks i može da pojuri do 320 km/h. Sprint do „stotke“ bi trebalo da bude u okviru dve sekunde. Međutim, poradilo se i na autonomiji, koja iznosi 840 kilometara.

 

 

Toyota GR86

 

Još uvek nismo videli ovaj model, ali znamo da novi GT86, sada GR86, dolazi ove godine. Počivaće na TNGA platformi i odlikovaće ga značajno unapređen kabinski prostor, dok će četvorocilindarski bokser, sada u turbo izdanju, isporučivati 255 ks.

 

Decembar

 

Alfa Romeo Stelvio

 

Slično Giuliji, Alfin SUV prolazi kro redovnu restilizaciju, koja podrazumeva uvođenje blagog hibridnog sistema i unapređenja na planu info-zabavnog sistema.

 

Bentley Blower

 

Bentley smelo usvajanja električnu budućnost, ali firma iz Krua i dalje gaji snažne veze s prošlošću, u tipično britanskom maniru. Tome svedoči i „novi“ Blower Continuation, koji je zapravo rekonstrukcija mašina koje su se trkale pre rata. Da bi napravio 12 novih primeraka (svi su već sada prodati po ceni od preko 1,5 miliona funti), Bentleyjeva Mulliner divizija je izdvojila jedan od četiri preživela modela da bi prostudirala, skenirala i rekonstruisala svaki deo. Zaista inspirišuće. Bravo za Bentley!

 

 

BMW serije 2 Coupe

 

Profitirajući na trendu podele platformi, BMW se odlučio da novi kupe serije 2 bude sa zadnjim pogonom, za razliku od postavke s pogonom napred kod Gran Coupea. Dobre vesti su da će ovo „utabati put“ za drugu generaciju M2.

 

BMW i4

 

U Minhenu su odlučni da se daju u poteru za Teslom, odnosno Modelom 3. „Oružje“ za to dolazi u vidu automobila s autonomijom od 600 kilometara. BMW i4 je baziran na bateriji od 80 kWh, koja napaja elektromotor snage 530 konja. Šlag na tortu je činjenica se u akustiku umešao Hans Cimer lično.

 

Hyundai Ioniq 6

 

Ovo će biti perjanica novoosnovanog Hyundaijevog „Ioniq“ podbrenda. Nova električna limuzina će biti bazirana na atraktivnom Prophecy konceptu, koji smo videli u martu prošle godine, i počivaće na novoj Electric Global Modular platformi.

 

 

Automobili bazirani na E-GMP arhitekturi će standardno posedovati zadnji pogon, s opcionim elektromotorom na prednjoj osovini, za one koji žele da uživaju u integralnom pogonu. Visokoperformantni Ioniq 6 će verovatno koristiti postavku u vidu tandema elektromotora, isporučujući maksimalnu brzinu od oko 260 km/h, uz ubrzanje do 100 km/h za ispod 3,5 sekundi. Autonomija će varirati u zavisnosti od specifikacija, ali najsposobnija varijanta će imati domet širi od 500 kilometara. Naravno, sistem od 800 V za brzo punjenje do 350 kWh će biti standardan.

 

Ineos Grenadier

 

O ovom modelu smo pisali nadugačko i naširoko, a cilj kreatora Grenadiera je da popune prazninu koju je ostavio stari Land Rover Defender.

 

Jaguar XJ

 

Još uvek nema ni traga ni glasa o njemu, uprkos tome što je Jaguar započeo s „tizer“ kampanjom. Po nekim izveštajima, projekat je „na ledu“. Ukoliko bude pristigao, ova luksuzna, čisto električna limuina, u velikoj meri će napraviti iskorak u odnosu na većinu potonjih XJ modela, jer će biti i šira i viša.

 

Jeep Wrangler 4xe PHEV

 

Američki odgovor na Defender dolazi u vidu „plug-in“ hibridne varijante s 375 ks iz 2,0-litarskog turbomotora i električne asistencije. Poseduje bateriju od 17 kWh, a maksimalni obrtni moment od 640 Nm predstavlja napredak od 59 odsto u odnosu na najmoćniji aktuelni Jeep. Čitava postavka je kreirana u cilju poboljšanja terenskih potencijala, ali i vožnje po asfaltu.

 

 

Kia Sportage

 

Jedan od Kijinih najbolje prodavanih modela prolazi kroz radikalnu izmenu stajlinga karoserije, uz dostupnost brojnih elektrifikovanih pogonskih sklopova, mada još uvek nije jasno da li će i „plug-in“ hbridna verzija biti u igri. Dizel hoće, to je sigurno.

 

Range Rover

 

Brojna su dešavanja u JLR-u vezano za buduće projekte. Pod novim šefom, Tijerijem Boloreom, planirano je sužavanje portfolija, a rapidna ekspanzija SUV modela svih oblika i veličina će se završiti, jer kompanija želi da se fokusira na osnovne i najprofitabilnije modele.

 

Jedan od njih je Range Rover, koji će zadržati svoju ulogu Land Roverove perjanice. Potpuno novi model pristiže ove godine, i to na novoj MLA arhitekturi britanske marke, na kojoj će počivati sve što je veće od Evoquea.

 

Mercedes-AMG S63e

 

Ekipa iz Afalterbaha za S klasu planira poseban hibridni twin-turbo tretman. Naravno, sve se vrti oko 4,0-litarskog V8 s oko 700 ks u standardnoj verziji, dok će nova S73e verzija raspolagati s oko 800 konja. Niže pozicionirane verzije će posedovati elektromotor od 136 ks, naravno uparen s V8, dok će S73e raspolagati električnom jedinicom koja pruža 204 konja.

 

Mercedes-Benz SL

 

SL se vraća, ali ne onakav kakvog znamo. Ovoga puta ćemo posla imati s više sportskim automobilom, modelom koji će koristiti derivat GT-ove platforme, s kojim će deliti aluminijumsku arhitekturu koju je razvio AMG. Ovo je sem sa tehnološkog aspekta bitno i što se ekonomije obima tiče. Još jedna značajna promena se tiče krova, koji se vraća na platnenu varijantu.

 

Render Mercedes-Benz SL – Kolesa.ru

 

MG električni hečbek

 

Ovaj još uvek neimenovani gradski automobil bi mogao biti još jedan od priuštivih elektromobila koji će pristići na tržište u godinama ispred nas.

 

MG E-Motion

 

Ljubitelji MG-a prosto vape za oživljavanjem sportskih automobila iz šezdesetih, kada je ova marka bila na vrhuncu, a 2021. bi mogla da bude godina u kojoj će biti lansirana perjanica u vidu četvoroseda s dvoje vrata. Ovaj, takođe oficijelno neimenovan model, biće baziran na MG E-Motion konceptu, prikazanom u Šangaju 2017. Međutim, „procureli“ patent prikazi pokazuju da je došlo do značajnog odstupanja u stajlingu od tada. Tehnički detalji baš i nisu poznati, ali ono što znamo je da će vozilo koristiti twin-motor soluciju matične kompanije SAIC i pogon na sve točkove. Očekuje se sprint do „stotke“ za ispod četiri sekunde.

 

 

Nissan X-Trail

 

Nova verzija velikog SUV-a će smernice dizajna preuzeti od novih Jukea i Qashqaija, a dobija i unapređeni enterijer, koji krasi postavka s velikim displejem info-zabavnog sistema. Nissan će verovatno dodati elektrifikovane pogonske sklopove kao opcije, što je deo misije koja podrazumeva prodaju milion elektrifikovanih vozila do 2022.

 

Porsche Taycan GTS

 

Porscheov prvi EV dobija derivat koji će još više biti orijentisan na performanse. Očekuje se da poseduje zadnji pogon i isprati proverenu formulu prethodnih modela, što podrazumeva dodatnu standardnu opremu i „magiju“ na planu inženjeringa.

 

Škoda Fabia

 

Škoda je odložila lansiranje nove Fabije na godinu dana, uz odbacivanje aktuelne platforme koja je prvi put ušla u upotrebu 2008. Ovoga puta će arhitekturu deliti s najnovijim proizvodima VW grupe, koji počivaju na MQB A0 platformi. Očekuje se unapređenje enterijera, više prostora u kabini i naprednija tehnologija. Inicijalno neće biti elektrifikovana, da bi bila u skladu s imidžom priuštivog vozila, ali neće biti ni dizel varijanti.

 

Škoda Fabia za 2021. – render Autocar

 

Opel Astra

 

Novajlija u PSA grupi, Opel, profitiraće na obimu kompanije, deleći razvoj nove Astre s Peugeotom 308. Bez obzira na to što će dva popularna modela iz C segmenta deliti mehaničku platformu i motore, Opel obećava značajno diferenciranje na planu dizajna, kako po pitanju spoljašnjosti, tako i unutrašnjosti.  „Plug-in“ će biti u igri, a moguć je povratak performantnog „hot heča“.

 

Pavle Barta

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery