AktuelnoVesti

PSA + FCA = Stellantis

Zasijati ili pomračiti automobilsko nebo?

9.02KPregleda

Naziv nove grupacije nastale spajanjem FCA i PSA biće Stellantis

 

Čelnici kompanija Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group u zajedničkom sapštenju prošle nedelje obelodanili su da će ime nove grupacije koja će nastati spajanjem ovih automobilskih giganata biti Stellantis

 

FCA i PSA

 

Kako navode iz  kompanija, naziv “Stellantis” koristiće se samo na nivou grupacije, odnosno to će biti ime krovne korporacije, dok će nazivi pojedinačnih brendova ostati nepromenjeni, kao i do sada. Svaka marka će zadržati svoje ime i pod tom oznakom nastaviti da prodaje vozila, objašnjavaju iz budućeg Stellantis-a.

 

 

Podsećanja radi, italijansko-američki FCA i francuski PSA obuhvataju petnaestak brendova, među kojima su svakako najzvučniji Peugeot, Fiat, Jeep, Citroen, Opel, Alfa Romeo i Chrysler. Tu su još i Abarth, Dodge, Lancia, Maserati, Ram, DS  i Vauxhall. Svi oni biće u sastavu Stellantisa.

 

 

 

Reč Stellantis vodi poreklo od latinskog izraza stello, koji znači “zasijati sa zvezdama”. Kompanije su na ovaj način želele da na simbolično predstave saradnju na budućim zajedničkim projektima, gde će se u velikoj meri oslanjati na znanja i iskustva stečena do sada, ali sa ciljem će da postanu lideri u novoj eri mobilnosti.

 

FCA PSA

 

 

Još uvek nije objavljen zvanični amblem, odnosno logo nove grupacije, za koju se veruje da će zvanično „zasijati“ na automobilskom nebu u prvom kvartalu 2021. godine. Stellantis, nastao spajanjem PSA Grupe i FCA grupacije, trebalo bi da bude četvrti najveći proizvođač automobila na svetu, kao što smo i ranije preneli. 

 

 

Vrednost integracije giganata procenjuje se na 50 milijardi dolara. Stručnjaci smatraju da će samo deljenjem zajedničkih platformi i tehnologije kod novih modela, Stellantis svake godine uštedeti oko četiri milijarde dolara, u odnosu na trenutne troškove PSA i FCA grupe.

 

 

Inače, proces spajanja naišao je prošlog meseca na određene poteškoće, s obzirom da je regulatorno telo zaduženo za antimonopolsku politiku iz redova Evropske komisije izrazilo zaabrinutost zbog kombinovanog visokog tržišnog udela ova dva proizvođača u svetu automobila, pre svega u segmentu malih kombija, odnosno mini venova. Očekuje se ipak da problemi budu prevaziđeni i da se buduća grupacija Stellantis odrekne nekih od mini-van modela kako bi smanjila tržišno učešće u ovom segmentu na maksimalnih 60%.

 

 

Od ranije je poznato da će sedište nove kompanije, od sada poznate kao Stellantis, biti u Holandiji, a da će na njenom čelu biti trenutni glavni izvršni direktor PSA, Karlos Tavares, te da će predsednik FCA Džon Elkan biti zadužen za američku ispostavu.

 

 

3 Komentara

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery