Četvrta generacija Toyota Yaris-a kreće u tržišni pohod
Potpuno nova, četvrta generacija Yarisa trebalo bi da bude model koji odgovara na zahteve gradskog života, ali i vožnje na otvorenom drumu ili auto-putu. Reč je o prvoj serijskoj primena nove Toyota GA-B platforme koja omogućava veću dinamičanost, kompaktnost, praktičnost, ali i sigurnost. Pored Yaris hečbeka na istoj platformi biće postavljen i novi kompaktni krosover japanskog proizvođača pod nazivom Yariss Cross.
Novi Yaris poseduje hibridni sistem koji isporučuje 116 kS, a u Toyoti su posebno ponosni na potrošnju goriva od svega 3,7 l/100 km i smanjenu emisiju CO2 na 85 g/km, prema WLTP standardima.
Novi Yaris se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing France u Onnaingu, u blizini Valenciennesa, gde je uloženo 300 miliona evra u omogućavanje proizvodnje vozila TNGA. Glavna pogonska opcija, 1,5-litarski trocilindarski benzinski motor Hybrid Dynamic Force i adekvatni hibridni menjači proizvode se u Toyota Motor Manufacturing Poland.
Četvrta generacija modela Toyota Yaris dostupna je dakle sa 1,5-litarskim benzinskim motorom i ručnim menjačem sa šest brzina ili kontinualno varijabilnom transmisijom (W-CVT) s dugim hodom (W – Wide range) u prvoj brzini, što znači da nema „kasnijeg reagovanja“ i mučenja automatskog menjača u prvom stepenu prenosa kako smo navikli kod CVT-a i još nekih automatika.
To je u osnovi isti, ali novi, trocilindrični motor koji je već bio deo hibridnog sistema. U poređenju s motorima male zapremine s turbo-punjačima njegovih konkurenata, nudi malu emisiju štetnih gasova i malu potrošnju goriva. Na nekim tržištima biće dostupan i 1,0-litarski, trocilindrični benzinski motor, sličan onom koji se ugrađivao u Yaris prethodne generacije, kao ulazni model u paleti novog Yarisa.
Yaris je model osmišljen je da bude okretan u gustom saobraćaju na uskim gradskim ulicama, što se vidi po njegovim kompaktnim proporcijama i najmanjem krugu okretanja u klasi, uz istovremeno udobnu i dovoljnu unutrašnjost visokog kvaliteta sa specifikacijom opreme koja zadovoljava potrebe današnjih kupaca za povezivanjem i jednostavnim pristupom informacijama.
Ključ Toyotinog ispunjavanja ovih ciljeva, kada je reč o Yarisu, prva je primena filozofije Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture – TNGA) na malom automobilu, uvođenjem modularne platforme GA-B koja će biti temelj za niz novih modela. Platforma GA-B ključna je za poboljšane dinamičkih performansi Yarisa, jer mu daje sniženo težište i puno veću krutost karoserije. Osim toga, omogućava dizajnerima stvaranje izraženijeg automobila snažnijeg izgleda, privlačnog i individualnog identiteta.
Četvrti Yaris koristi najnoviju razvojnu stepenicu Toyotine takođe četvrte generacije hibridnih električnih pogonskih sklopova, zahvaljujući čemu automobil troši manje goriva, ima manju emisiju štetnih gasova, kao i značajno poboljšanu sposobnost vožnje samo na električni pogon, većom brzinom i na veće udaljenosti. Zapravo, u gradskoj vožnji novi Yaris se može kretati značajan deo vremena uz nultu emisijuštetnih gasova, baš kao neko baterijsko električno vozilo, ali bez brige oko punjenja baterije.
Novi Yaris ima pogodnosti šire primene aktivnih sistema Toyota Safety Sense kao standardne opreme, uključujući napredne sisteme pomoći vozaču (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), kao što su pomoć u zadržavanju u saobraćajnoj traci (Lane Trace Assist), pomoć u zakretanju upravljača u slučaju potrebe (Emergency Steering Assist) i sistem pomoći u skretanju na raskrsnici (Intersection Turn Assistance).
Funkcionalnost sistema predsudarne zaštite proširena je tako da sada može prepoznati pešake danju i noću, a bicikliste danju. Novi Yaris nudi i, prvi u svom segmentu, sistem pomoći u skretanju na raskrsnici (Intersection Turn Assistance) radi prepoznavanja opasnosti od sudara s nadolazećim vozilima i pešacima prilikom skretanja u raskrsnici, i prva je Toyota opremljena centralnim vazdušnim jastucima. Oni sprečavaju međusobni sudar vozača i suvozača prilikom bočnog sudara.
Uz sve ove dodatke i pogodnost značajno povećane krutosti karoserije zahvaljujući platformi GA-B, Toyota ima za cilj da učini novi Yaris najsigurnijim malim automobilom na svetu.
Novi Yaris zaista obećava mnogo. Od jeseni će biti dostupan i na našem tržištu, gde se očekuje da ima veliki uspeh, kao i prethodne generacije. Uskoro ga možemo očekivati i na Vrele Gume „skener“ testu!
2 Komentara
Comments are closed.
Lep prikaz. Još samo da vodite računa da se u srpskom jeziku kaže „bezbednost“, a ne „sigurnost“. Siguran sam ako nešto izvesno znam, a bezbedan ako nisam ugrožen!!!
Bljak. Lesinari. Prepakovali Mazdu 2.