AktuelnoOnline plusTehnika

Porsche V6 – inženjerski „dragulj“ koji je (nezasluženo) u senci šestocilindarskog boksera

3KPregleda

Kada razmišljamo o Porscheu, prva stvar koja nam pada na pamet je bokser motor

 

Ipak, nemački proizvođač proizvodi i twin-turbo V6, koji se nalazi u više porodično orijentisanim modelima.

 

Motor koji nalazimo u Panameri 4S i Cayenneu S (440 ks), nalazi se i u restilizovanom Macanu Turbo. Porsche tvrdi da je razvijen unutar kuće, bez bilo kakvog upliva Volkswagena, mada ima dosta sličnosti s drugim V6 jedinicama konglomerata.

 

 

Uzdužno postavljeni benzinac opremljen filterom čađi, dizajniran je s centralno postavljenim turbopunjačima, gde su oni pozicionirani između cilindarskih redova.

 

Ova konfiguracija obezbeđuje kraću rutu izduvnih gasova između komora za sagorevanje i turbopunjača, što u prevodu donosi bolji odziv i pruža čuvenu Porscheovu voznu dinamiku.

 

Za bolji spoj između V6 jedinice i šasije, tu je novi nosač motora, kreiran upravo s ciljem da obezbedi superiornu voznu dinamiku, dizajniran posebno za ovaj motor. Rezultat se ogleda u agilnijem upravljanju i boljoj ukupnoj stabilnosti, posebno prilikom brzih izlazaka iz krivina.

 

 

Da bi redukovali masu i broj komponenti, inženjeri su integrisali izduvni kolektor u svaku glavu cilindra, što je dizajn koji doprinoi boljem hlađenju i ekonomičnosti, posebno pri velikim opterećenjima.

 

Masa je dodatno „skresana“ implementacijom aluminijumske konstrukcije bloka motora, koja je konstruisana uz pomoć procesa koji inženjeri opisuju kao „specijalan proces livenja u pesku“.

 

Kolenasto vratilo je redizajnirano, tako da sada koristi međuvratilo za pokretanje vodene pumpe i sistema zupčanika razvoda. Još jedna nova stvar kojom se odlikuje ovaj motor je sloj gvožđa izuzetno otporan na habanje, nanet na frikcionu oblogu cilindara. Koristeći metod atmosferskog plazma spreja, premaz debljine 150 mikrometara (1×10-6 metara) redukuje habanje za gotovo 10 odsto.

 

 

Twin-scroll turbopunjače karakterišu suprotno rotirajuće turbine, s maksimalnim pritiskom od 0,3 bara. Vazduh se obrađuje kroz sistem dvostruke grane s međuhladnjakom i prigušnim ventilima postavljenim na obe strane motora.

 

Motor koristi Volkswagenovu tehnologiju deaktivacije cilindara putem Porscheovog VarioCam Plus dvostepenog sistema kliznih bregova bregastog vratila, koji unapređuje ekonomičnost za do 30 odsto.

 

U poređenju s prethodnim motorima, radna zapremina je smanjena s 3,6 na 2,9 litara. Sva ova unapređenja su dovela do povećanja izlazne snage sa 400 na 440 ks. Maksimalni obrtni moment se nije promenio, tako da i dalje iznosi 550 Nm. U Macanu Turbo, dostupan je između 1.800 i 5.500 o/min, za razliku od 3,6-litarskog prethodnika, kod kojeg je maksimalni obrtni moment bio isporučivan između 1.350 i 4.500 ) o/min.

 

U Panameri 4S E-Hybrid, ovaj V6 agregat je deo hibridnog sistema, sposobnog da isporuči 560 ks i 750 Nm, zahvaljujući elektromotoru od 100 kW.

 

Kod svih modela, motor je uparen s najnovijom Porscheovom verzijom izvorno ZF-ovog PDK osmostepenog menjača s dvostrukom spojnicom, koji je revidiran za potrebe hibridnog pogona.

 

 

On koristi sistem podmazivanja putem „spreja“, izveden iz auto-moto sporta, pomoću krilne uljne pumpe, što je tehnologija za koju proizvođač iz Cufenhauzena tvrdi da je prva u jednom serijskom automobilu.

 

Mada esencija Porscha počiva u šestocilindarskom bokseru, inženjeri kultnog nemačkog proizvođača su dokazali da su sposobni da razviju jednako uzbudljiv V6, kadar da isporuči obilje snage, kako samostalno, tako i u okviru hibridnog sistema.

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery