970_250_eko
AktuelnoMotoGP

Migel Oliveira stavio tačku na sezonu – Ducati šampion u konkurenciji konstruktora

265Pregleda

Migel Oliveira je demonstrirao ubitačne performanse u trci za MotoGP Potugala, došavši do drugog trijumfa sezone

 

Franko Morbideli je s drugim mestom u Portimau ujedno osvojio i drugo mesto u šampionatu, dok je Ducati došao do naslova u konkurenciji konstruktora.

 

 

Portugalac je na domaćem tlu trijumfovao po drugi put ove sezone, „overivši“ pol poziciju (prvu u karijeri). Subotnje performanse je preneo u trku, i to na taj način da niko od rivala nije mogao ni da mu se približi.

 

Po krugu je ostvarivao prednost od čak 0,5 sekundi u početnoj fazi trke, da bi napravio razliku od više od dve sekunde do četvrtog kruga, odnosno više od četiri do desetog.

 

 

Nakon početnog sprinta je stabilizovao distancu i po drugi put ove godine kao prvi prešao liniju cilja za Tech 3 KTM, i to u mnogo dominantnijem maniru nego što je to bio slučaj s trkom u Štajerskoj. Naravno, ono što je nedostajalo je publika, da bi na kraju bio ispraćen zasluženim ovacijama.

 

Bez mogućnosti da na bilo koji način ugroze Oliveiru, za drugo mesto su „ljutu“ bitku vodili Franko Morbideli i Džek Mileri, koja se vodila do poslednjeg kruga.

 

 

Morbideli, koji je prošle godine uspeo da se odupre Mileru, morao je da „položi oružje“ pred Australijancem u poslednjem krugu u krivini 9, koji je izvršio savršen manevar preticanja, donevši Ducatiju titulu u konkurenciji proizvođača. Suzuki, koji je možda bio i favorit za ovaj naslov, imao je jednu od najgorih trka sezone, dok je Morbideli završio godinu kao najbolji Yamahin vozač.

 

Možda jedini vozač s potencijalom da prati Oliveiru je bio Pol Espargaro, ali se on našao „zaglavljen“ u sredini karavana, gde je izgubio previše vremena. Ipak, čim bi uspevao da se oslobodi, jasno je pokazivao do koje mere je brz. Španac je na kraju bio četvrti za fabrički KTM, čiji je najbolje plasirani vozač, uprkos tome što su njegove kolege na motociklima austrijskog proizvođača došle do tri pobede.

 

 

Takaki Nakagami, kao i obično, bio je sjajan u završnoj fazi trke, umalo pretekavši Espargara u borbi za četvrto mesto. Ipak, na kraju je morao da se zadovolji petom pozicijom.

 

Andrea Doviciozo, u svojoj poslednjoj trci pre pauze koju će napraviti, bio je šesti, ispred Štefana Bradla na Repsol Hondi (njegov najbolji lični rezultat još od 2014.).

 

Aleš Espargaro je takođe izjednačio lični najbolji rezultat sezone s osmim mestom, ispred Aleksa Markeza i Žoana Zarka, koji je s pete pao na desetu poziciju.

 

 

Maverik Vinjales i Valentino Rosi su odvozali tipičnu ovosezonsku trku za Yamahu, s 11. i 12. mestom, mada su istini za volju bili bolji od nepredvidivog Fabija Kvartara, koji je s petog potonuo na kraju do 14. mesta.

 

Kal Kračlou je bio usred akcije na početku trke, ali je trku završio tek kao 13., završivši na taj način svoju MotoGP karijeru.

 

Šampioni iz Suzukija će sigurno nastojati da što pre zaborave ovosezonsko finale. Đoan Mir, koji je startovao kao 20. se povukao zbog tehničkih problema, dok Aleks Rins nije ličio na sebe, padajući u poretku kako je trka odmicala, da bi na kraju bio tek 15. To znači da je Yamaha ugrabila drugo mesto u konkurencijij konstruktora.

 

 

Baksuzni Peko Banjaja je imao bolan završetak sezone kada ga je s boka udario Mir na Suzukiju u prvom krugu. Italijan je ostao na motociklu, ali je zadobio dislokaciju ramena, što ga je izbacilo iz trke.

 

 

Na kraju možemo reći da smo uživali u neverovatno uzbudljivoj sezoni prepunoj preokreta. Glavni favorit, Mark Markez, ispao je iz stroja već na početku zbog loma nadlaktice, da bi mnogi nakon toga Fabija Kvartarara videli kao novopečenog šampiona. Međutim, MotoGP piše trilere i drame, tako da se sve završilo kako verovatno niko nije očekivao. Ono što je takođe sigurno je da će Mark Markez sledeće godine ući na bojište koje će biti sasvim drugačije u odnosu na ono što je navikao. Kako će se u svemu snaći protiv čopora „mladih lavova“, ostaje nam da vidimo.

 

 

Vrele Gume

Pavle Barta

 

Poz. Poeni Br. Vozač Nac. Tim Motocikl km/h Vreme
1 25 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 164.7 41’48.163
2 20 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 164.5 +3.193
3 16 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 164.5 +3.298
4 13 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 163.9 +12.626
5 11 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 163.9 +13.318
6 10 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 163.7 +15.578
7 9 6 Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 163.7 +15.738
8 8 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 163.7 +16.034
9 7 73 Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 163.5 +18.325
10 6 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 163.5 +18.596
11 5 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 163.5 +18.685
12 4 46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 163.5 +18.946
13 3 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 163.5 +19.159
14 2 20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 163.1 +24.376
15 1 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 162.9 +27.776
16 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 162.5 +34.266
17 82 Mika KALLIO FIN Red Bull KTM Tech 3 KTM 161.6 +48.410
18 53 Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 161.6 +48.411
Bez plasmana
32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 162.6 3 kruga
36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 161.3 10 krugova
33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 157.4 23 kruga
Nije završio prvi krug
63 Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 0 krugova

 

Vremenski uslovi:

  |   Staza: suva|   Temp. vazduha: 22º| Vlažnost vazduha: 46%|   Temp. staze: 28º

 

Rekordi:

Pol pozicija: Miguel OLIVEIRA 1’38.892 167.1 Km/h
Najbrži krug trke: krug: 9 Miguel OLIVEIRA 1’39.855 165.5 Km/h
Rekord kruga u trci: 2020. Miguel OLIVEIRA 1’39.855 165.5 Km/h
Apsolutni rekord kruga: 2020. Miguel OLIVEIRA 1’38.892 167.1 Km/h

 

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA
POZ VOZAČ POENI
1 Joan Mir 171
2 Franco Morbidelli 158
3 Alex Rins 139
4 Andrea Dovizioso 135
5 Pol Espargaro 135
6 Maverick Vinales 132
7 Jack Miller 132
8 Fabio Quartararo 127
9 Miguel Oliveira 125
10 Takaaki Nakagami 116
11 Brad Binder 87
12 Danilo Petrucci 78
13 Johann Zarco 77
14 Alex Marquez 74
15 Valentino Rossi 66
16 Francesco Bagnaia 47
17 Aleix Espargaro 42
18 Cal Crutchlow 32
19 Stefan Bradl 27
20 Iker Lecuona 27
21 Bradley Smith 12
22 Tito Rabat 10
23 Michele Pirro 4
24 Mika Kallio 0
25 Lorenzo Savadori 0

 

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA
POZ KONSTRUKTOR POENI
1 Ducati 221
2 Yamaha 204
3 Suzuki 202
4 KTM 200
5 Honda 144
6 Aprilia 51

 

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI TIMOVA
POZ TIM POENI
1 Team Suzuki ECSTAR 310
2 Petronas Yamaha SRT 248
3 Red Bull KTM Factory Racing 222
4 Ducati Team 213
5 Pramac Racing 183
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 178
7 Red Bull KTM Tech 3 152
8 LCR Honda 148
9 Repsol Honda Team 101
10 Esponsorama Racing 87
11 Aprilia Racing Team Gresini 54

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery