AktuelnoEco GreenVesti

Koliko košta punjenje baterija električnog automobila?

32KPregleda

Jedan od mnogih razloga za ulazak u električni automobilski univerzum je i ušteda. U mnogim slučajevima, električna energija je jeftinija od tradicionalnih goriva poput benzina i dizela, ponekad čak više nego dvostruko.

 

Međutim, sve zavisi od toga gde i kada punite baterije svog automobila, tako da su pred nama odgovori na neka ključna pitanja. Podaci su vezani za Veliku Britaniju.

 

Koliko će me koštati da automobil punim kod kuće?

 

Po Go Ultra Low kampanji za električna vozila, podržanoj od strane vlade, oko 90 odsto vlasnika elektromobila baterije svojih ljubimaca puni kod kuće. Ovo je ujedno najjeftinije. Naravno, sve zavisi od tipa automobila i tarife elektrodistributera, ali generalno, troškovi neće biti ni blizu onih vezanih za vozila s tradicionalnim pogonom. Primera radi, punjenje jednog Nissan Leafa bi trebalo da košta manje od pet funti, čak i u slučaju najskuplje tarife, a obezbeđuje vožnju od preko 300 kilometara. Ono što je još bolje je investiranje u neki od najnovijih pametnih „wallboxova“, uz upotrebu aplikacije na telefonu u cilju programiranje jedinice da puni samo onda kada je električna energija najjeftinija, što je obično preko noći.

 

Koliko košta instalacija stanice za punjenje kod kuće?

 

Možete jednostavno koristiti fabrički tropolni punjač, ali vreme punjenja je dugačko, a proizvođači ne savetuju neprekidnu upotrebu zbog opterećenja na pojedinačnoj utičnici. Zbog toga je najbolje koristiti namensku zidnu jedinicu, koja može da puni do 7 kW, više nego dvostruko brže od tropolne alternative.

 

Izvestan je broj različitih proizvođača među kojima se može vršiti odabir punjača, uz izbor vezanih (s trajno pričvršćenim kablom za punjenje) ili nevezanih (što vam omogućava da odaberete različite utičnice i kablove za različite automobile). Bez obzira za koju varijantu ćete „dati keš“, biće vam neophodna asistencija kvalifikovanog električara, kako bi proverio da li su instalacije u vašem domaćinstvu na visini zadatka, kao i da bi instalirao kutiju.

 

Dobre vesti su da je vlada odlučna da saobraćaj učini „zelenijim“, što podrazumeva izdašne povlastice, tako da ako imate jedinicu koju je opremio ovlašćeni instalater, tada će Biro za vozila s niskom emisijom (OLEV) preuzeti do 75 odsto ukupnog iznosa na sebe (maksimalno 350 funti). Naravno, cene variraju, ali uz povlastice, možete očekivati da ćete za kućnu stanicu za punjenje platiti oko 400 funti. Još bolje, ako još uvek niste kupili svoj EV, imajte na umu da brojni proizvođači nude besplatne zidne kutije i ugradnju u slučaju da ste kupili neki od njihovih modela.

 

Koliko košta punjenje na javnoj stanici?

 

Još jednom, ovo zavisi od vašeg automobila i načina na koji ga koristite, jer postoje brojne opcije kada je reč o javnim stanicama za punjenje. Primera radi, ako vam je punjenje potrebno samo u retkim prilikama i tada je moguća metoda „plati po kretanju“, što košta iizmešu 20 i 70 penija po kWh, u zavisnosti da li se koristi brzo ili ultrabrzo punjenje. Potonje košta više, naravno. Instavolt radi po ovom principu, ne zahtevajući ništa više od beskontaktnog plaćanja, jer kada je potrebno u potpunosti napuniti bateriju, drugi provajderi naplaćuju satnicu (efektivnu naplatu parkinga) plus naknadu po kWh za utrošenu električnu energiju.

 

Ukoliko češće prelazite automobilom duže distance na otvorenom putu, provajderi kao što je Polar nude pretplatničku uslugu, s mesečnom nadoknadom od oko osam funti, što vam pruža besplatan pristup ka 80 odsto mreže od 7.000 punjača, umesto da plaćate uobičajenu naknadu. Takođe je vredno imati na umu da neki hoteli i tržni centri nude klijentima besplatno punjenje. Široka upotreba aplikacija za pametne telefone svih provajdera omogućava lako pronalaženje mesta za punjenje, pruža informacije koliko košta korišćenje i da li je ono besplatno, tako da možete da se obratite provajderu koji odgovara vašim potrebama i budžetu.

 

Mnogi proizvođači takođe nude pojednostavljen sistem punjenja, tako što pružaju pristup brojnim provajderima s kojima imaju ostvarenu saradnju. Primera radi, Audijev E-tron Charging Service nalog pruža pristup ka gotovo 20 energetskih firmi, dok svi novi e-tron modeli dolaze s vaučerom koji besplatno pokriva prvih 1000 milja punjenja. Vlasnici Tesle dobijaju pristup Supercharger mreži ultrabrzog punjenja, uz izvestan broj Destination brzih punjača za lokacije kao što su hoteli. Vlasnici Modela S ili Modela X, registrovani pre 2017., takođe ispunjavaju uslove za besplatno punjenje, dok se vlasnicima starijih modela naplaćuje 26 penija po kWh.

 

Koliko košta punjenje na auto-putu?

 

Nešto više ćete platiti za uslugu punjenja na auto-putevima, u velikoj meri iz razloga što se u većini slučajeva radi o brzim ili ultrabrzim jedinicama. Donedavno, Ecotricity je bio jedini provajder na ovim lokacijama, s oko 300 dostupnih punjača, ali su mu se pridružile u međuvremenu kompanije kao što je Ionity. U slučaju Ecotricityja, postoji izbor AC i DC opcija punjenja, s maksimalnih 45 minuta upotrebe. Za konekciju se naplaćuju 3 funte, plus 17 penija po iskorišćenom kWh. Ipak, ako koristite Ecotricity u kućnoj režiji, u tom slučaju će naknada za konekciju biti zaobiđena. Ionity naplaćuje nešto više za „pay-as-you-go“ kupce, ali ima komercijalnu saradnju s proizvođačima elektromobila kao što su Audi, BMW, Mercedes i Jaguar, što vozačima automobila ovih marki pruža niže troškove.

 

Vrele Gume

3 Komentara

  1. NaJbolje u celoj priči je da praktično svaka benzinska pumpa može da u veoma kratkom roku da instališe i po 5- 10 punjača jer su im trafo stanice predimenzionirane i jos kad pređu na LED rasvetu. Činjenica je da je struja za domaćinstvo svugde beneficirana – u srbiji je to čista socijala ali ako računamo progresivni tarifni sistem električnavozila se isplate zbog relativno jeftinijeg održavanja, ali zbog astronomske nabavne cene ni ta konstatcija nije potpuno održiva. Zbog izuzetno visokih nabavnih cena moguce je da se tržište zasiti i da nece moci da se intenzivno pređe zbog toga naEV.

  2. Hmmm, sve navedeno je relativno i pre svega zavisi od trzista. Najeftini nacin punjenja je na poslu ili besplatnim punjacima u pojedinim trzisnim centrima. Kod kuce je najsigurnije, neba bojazni da je punjac vec zauzet ili neispravan. Ovaj problem niste dotakli, postoji ogroman procenat koji ne funcionisu, odnosno njihovog odrzavanja. U mnogim zemljama i dalje se vode rasprave kako naplacivati elektricnu energiju, odnosno da li dati prioritet vremenu i brzini punjenja ili potrosenim KWh? Jer u gradskoj sredini vozilo koje se puni zauzelo je parking prostor, ukoliko se naplacuje samo elektricna energija vlasnik ga moze ostaviti bezbrizno satima… Na auto putevima je posve druga prica, izuzmemo li Teslu i njihove punjace u principu vlada haos. Ovo se odnosi i na cenu, pre neki dan zaustavio sam se da dopunim jednu elektricnu Mazdu MX-30, punjacem od 50 KWh (companija Loniti no trenutno ima jos desetak raznih isporucioca energije), gde sam platio 27 evra za 20 KWh!!! Ukoliko to prevedemo u autonomiju na auto putu od nekih 70-80 km (potrosnja elektricnih automobila na auto putu lako dostigne 30 KWh), ispada da me je struja kostala koliko i gorivo za Maserati V12 koji trosi preko 25 lit na 100 km.
    Zaklucak, nema srece ni vece rasprostranjenosti elektricnih vozila bez dobre infra strukture, do tada rezervisani su samo za sretnike koji poseduju garazu s prikljuckom. Potencijalno zainteresovane vise odbija strah gde i kako ce ih puniti nego li sama cena, koja je cesto subvencirana sa 7-10 hiljada evra.

  3. Ma kakva elektricna votzila. To za 10 godina kada ih budu pravili kajo treba. Ovo sve do sada nije za vwcinu stanovnistva jer je preskupo a nesigurno. Metan je pravo resenje dok nenauce da prave elektro automobile.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery