Do 2040., Hyundai će u potpunosti izbaciti motore s unutrašnjim sagorevanjem s glavnih tržišta.
Opšte je poznato da motori s unutrašnjim sagorevanjem žive na pozajmljenom vremenu, jer sve veći broj automobilskih kompanija ubrzano prelazi na proizvodnju čisto električnih vozila. Hyundai je još jedna od firmi koje su predstavile ambiciozne programe u stremljenju ka ostvarivanju ugljenične neutralnosti. Ipak, korejska kompanija nije posvećena samo baterijskom pogonu, već i onom vodoničnom.
Evropa je prvi region u kojem će Hyundai napustiti benzinske i dizel pogonske sklopove, a zadati rok je 2035. godina. To zapravo i nije iznenađujuće, budući da je EU na putu da zabrani prodaju tradicionalno pogonjenih automobila do kraja sledeće dekade.
U objavi s početka otvaranja IAA u Minhenu, takođe se spomenula godina kada će Hyundai postati čisto električna marka na većini globalnih tržišta. Do tada, kompanija procenjuje da će se na baterijske i vodonične električne automobile odnositi 80 odsto ukupne godišnje prodaje, nakon što će 30 odsto biti dostignuto do kraja ove dekade. U povezanim vestima, kompletno globalno poslovanje kompanije će biti napajano iz obnovljivih izvora energije do 2045.
Što se tiče ulaganja vremena, sredstava i resursa u razvoj vodonične tehnologije, treba istaći da je novi Nexo potvrđen za 2023., kada će monovolumen s istim pogonskim sklopom pristići na tržište. U drugoj polovini dekade, biće lansiran veliki SUV pogonjen vodoničnim gorivnim ćelijama.
U međuvremenu, atraktivni Prophecy koncept je izložen na štandu IAA u Minhenu, najavljujući serijski model koji na scenu treba da stupi 2022. kao Ioniq 6 sedan.
Tu je i Ioniq 5 električni krosover, pored robotaksija nivoa 4 autonomne vožnje, koji će za usluge prevoza biti lansiran 2023.
Vrele Gume
[…] IAA u Minhenu, Hyundai posetiocima i digitalnim posetiocima predstavio je koncepte za nastupajući BEV model i potpuno električni robotaksi i prednosti pogona na […]