Ferrari 488 GTB je mrtav, živeo Ferrari F8 Tributo!
Ferrari je i zvanično predstavio naslednika modela 488 GTB!
Kao što je i bilo obećano, Ferrari je objavio prve detalje o svom novom modelu koji će premijerno biti predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi, a koji će u gami zameniti model 488 GTB. Njegovo ime je Ferrari F8 Tributo!
Iako je F8 Tributo naslednik modela 488 GTB, on će imati isti 3,9-litarski twin-turbo V8 agregat. Međutim, taj agregat je unapređen tako da sada razvija 710 konjskih snaga pri 8.000 obrtaja i 770 Nm obrtnog momenta već na 3.250 obrtaja. To je za 50 konjskih snaga i 10 Nm obrtnog momenta više nego što je razvijao modela 488 GTB. Iako Ferrari to nije i zvanično potvrdio, pretpostavlja se da isti ovaj agregat pokreće i model 488 Pista.
Performanse gotovo identične onima koje ima model 488 Pista
Naime, Ferrari F8 Tributo iz mesta do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekundi. Takođe, od 0 do 200 km/h on ubrzava za 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina koju postiže 340 km/h. Po ovim ciframa, F8 Tributo je malo sporiji od modela 488 Pista koji iz mesta do 100 km/h ubrzava za 2,85 sekundi, do 200 km/h za 7,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h.
Razlog za to je to što je F8 Tributo zapravo malo teži automobil. On je težak 1.330 kilograma, dok je 488 Pista za oko 50 kilograma lakši. Još uvek ništa nije rečeno o transmisiji, ali pretpostavljamo da je agregat povezan sa sedmostepenim automatskim menjačem, kao i 488 Pista.
Osim boljih performansi i manje težine od modela kog nasleđuje (488 GTB) F8 Tributo obećava i „bolju kontrolu“ od svog prethodnika.
Nije samo agregat isti kao na modelu 488 Pista
Naime, Ferrari F8 Tributo ima za 10% bolje aerodinamičke karakteristike u poređenju sa 488 GTB. Kao i kod modela 488 Pista, aerodinamika modela F8 Tributo je rezulat brojnih testiranja na trkačkoj stazi.
Kada je dizajn u Pitanju, F8 Tributo je zapravo „restilizovana“ verzija modela Ferrari 488 GTB, a ne potpuno novi model. Da, on ima novi aerodinamični „body-kit“, nove farove i zadnje setlosne jedinice, ali je baziran na istoj platformi.
Ferrari opisuje F8 Tributo kao „put ka novom dizajnerskom pravcu“
Ovom rečenicom Ferrari indirektno priznaje da F8 Tributo nije potpuno nov model i da nema revolucionarani dizajn. Dizajn jeste promenjen u odnosu na Ferrari 488 GTB, a pojedini stilski detalji predstavljaju omaž određenim modelima iz istorije kompanije iz Maranela (kao što su 308 GTB ili F40, sa koga je preuzet dizajn providnog poklopca motora). Zahvaljujući novim komponentama aerodinamike, F8 Tributo ima za 15% veću silu prijanjanja (downforce) od modela 488 GTB.
Kabina je samo još jedan dokaz da je F8 Tributo evolucija modela 488 GTB. U njoj se ističe konzola orijentisana ka vozaču, mada predstavnici italijanskog proizvođača tvrde da je sve na na komandnoj tabli i panelima vrata potpuno redizajnirano. Tu je i novi HMI (Human Machine interfejs), novi multifunkcionalnu volan i atraktivni ventilacioni otvori kružnog oblika. Novina je ekran dijagonale 7 inča osetljiv na dodir, koji se nalazi ispred suvozača.
Šta vi mislite o novom automobilu iz Maranela? Pišite nam u komentarima.
2 Komentara
Comments are closed.
[…] 15 novih modela do 2022. godine, a četiri od njih su već predstavljeni. Reč je o modelima F8 Tributo, SF90 Stradale, F8 Spider i 812 […]
Nekako suvise komplikovano izgleda i previse ostrih ivica, nastavk pravca od modela 458 italia sve komplikovanji dizajn malo su ga sebi previse dali… , za sve ostalo suvise je komentarisati briljantna inzenjerska filozofija