Chevrolet Corvette C8 Stingray – američka ikona kao novi „mid-engine“ sportski automobil!
Biće pristupačan i onima sa "plićim džepovima"
Nakon brojnih tizer i špijunskih fotografija, Chevrolet je konačno predstavio novu generaciju modela Corvette. Njen zvanični naziv je Chevrolet Corvette Stingray C8!
Jedno od najiščekivanijih vozila ove godine, Corvette Stingray ima novi dizajn prilagođen činjenici da je agregat smešten između osovina, odnosno, u zadnjem delu automobila. Ovo je prvi Corvette model sa takvom postavkom agregata, i predstavlja ostvarenje sna čoveka po imenu Zora Arkus-Duntov. Reč je o inženjeru koji je poznat kao „otac“ modela Corvette.
Spoljašnji dizajn
Moramo priznati da je spoljašnji dizajn nove Corvette nešto što je bilo očekivano. Naime, nakon silnih špijunskih i tizer fotografija, imali smo dobru ideju o tome kao će ovaj model izgledati. Ipak, to ne znači da nas novi dizajn nije očarao.
Prednji deo modela Corvette Stingray izgleda agresivno, a na njemu se ističu maska (gril) i veliki usisnici za vazduh. Tu je i mali spojler, ali i prelepo dizajnirana hauba i farovi. Sportska tema se nastavlja i ka zadnjem delu automobila gde se ističu komponente koje doprinose boljoj aerodinamici ali i „double-bubble“ krov.
Na zadnjem delu automobila se ističe poklopac motora od stakla. Kroz njega se delimično vidi novi V8 agregat modela Corvette. Iznad stakla je smeštena kamera sa koje se slika prenosi na digitalni retrovizor u kabini. Branici i svetlosne jednice na zadnjem delu takođe imaju oštre ivice. Tu je i spojler, difuzor i sportski izduvniu sistem sa četiri izduva.
Uprkos svim ovim promenama, inženjeri su uspeli da zadrže uklonivi krov po kom je model Corvette prepoznatljiv. Tu je i novi prtljažnik smešten ispod haube u koji može da stane jedan kofer standardnih dimenzija i lap-top.
S obzirom da je Corvette jako blizu tlu, odnosno da ima mali klirens, novi model je opremljen sistemom koji podiže karoseriju. Zahvaljujući tom sistemu automobil se može podignuti za 40 mm za samo 2,8 sekundi, pri brzinama do 39 km/h. Interesantno je i to što se sistem može automatski aktivirati koristeći GPS koordinate vozila.
Odvažni novi enterijer
Prve fotografije enterijera nove generacije modela Corvette pojavile su se pre nešto više od nedelju dana. Ono što možemo da kažemo jeste da je dizajn kabine ostao veran kabini sa prototip modela.
Naime, ispred vozača je smešten novi volan iza kog se kriju papučice. Iza njega je smeštena digitalna instrument tabla dijagonale 12 inča. Na volanu se nalazi i specijalno „Z“ dugme koje omoućava vozaču da podesi performanse vozila po svom ukusu. Desno od volana (ili levo, s obzirom da će se nova Corvette po prvi put ikad prodavati i sa volanom na desnoj strani) nalazi se ekran infotejnment sistema. Predstavnici kompanije nisu otkrili koje su dimenzije ovog ekrana, ali je rečeno da je on visoke rezolucije.
Tu su i detalji od ugljenikovih vlakana i aluminijuma, prepoznavanje glasa i bežični punjač za telefon. Kao standard je dostupan Bose audio sistem sa 10 zvučnika, dok je kao opcija dostupno ozvučnenje sa čak 14 zvučnika. Volan ima grejače, a prednja sedišta imaju memoriju koja pamti podešavanja vozača.
Kupci će enterijer moći da konfigurišu po svojoj želji. Naime, Chevrolet je obećao tri opcije za sedišta i šest opcija boja kabinu.
Novi agregat, na novoj lokaciji!
Nova Chevrolet Corvette Stingray poseduje novi 6.2-litarski LT2 V8 agregat koji je smešten na zadnjem delu (po prvi put u istoriji modela Corvette). On razvija 490 KS (365 kW9 i 630 Nm obrtnog momenta. Međutim, dostupan je iZ51 Performance paket sa kojim ovaj agregat razvija 495 KS (369 kW) i 637 Nm obrtnog momenta.
Nažalost, nova Corvette se neće prodavati sa manuelnim menjačem. Umesto njega, tu je sada osmostepeni DCT menjač preko kog se snaga šalje zadnjim točkovima.
Chevrolet nije otkrivao puno detalja o performansama. Međutim, potvrđeno je da će Corvette Z51 od 0 do 96 km/h ubrzavati za manje od tri sekundi. To je i te kako impresivno, posebno ako u obzir uzmemo da Corvette ZR1 koja razvija 755 KS (563 kW) i 969 Nm obrtnog momenta do 96 km/h ubrzava za 2,85 sekundi. Ceo automobil je težak svega 1.530 kilograma.
Prodavaće se po ceni od oko 60.000 dolara
Nova Chevrolet Corvettte Stingray će početi da se proizvodi krajem ove godine u Kentakiju. Njena početna cena će biti oko 60.000 dolara. Zanimljivo je što jedini drugi američki „mid-engine“ super automobil, Ford GT, košta oko 400.000 dolara više!
Tekst: Saša Stanković
Fotografije: Chevrolet
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Da podsetimo, nova genracija američke ikone razvija 495 KS i 637 Nm obrtnog momenta. Više o tom modelu možete pronaći ovde. […]