970_250_eko
AktuelnoVesti

Brzinski rekord SSC Tuatare doveden u pitanje (VIDEO)

5.15KPregleda

Internet zajednica u pitanje dovodi brzinski rekord SSC Tuatare. O čemu se zapravo radi?

 

Mnogi ljudi smatraju da rekord nije validan, jer brojni problemi su detektovani u video klipu Top Geara, koji je između ostalog trebalo da posluži kao dokaz o obaranju svetskog rekorda.

 

Jedan od glavnih problema s dotičnim videom je onaj koji su uočili članovi Koenigsegg 4 Life FB grupe, i to ljudi koji su lično svedočili prethodnom rekordu Agere RS, postavljenom na istom mestu.

 

Naime, svedoci prethodne rekordne vožnje su primetili da nešto nije u redu sa smerom kretanja na poznatom Route 160 pravcu između Las Vegasa i Parampa.

 

 

„Kao što se navodi u članku, 301 milja na čas je postignuta na jugoistočnom smeru (prema Las Vegasu), dok je 331 ostvareno prema Parampu, u poslednjem pokušaju dana, kada je Oliver Veb imao ’o, sr.nje’ momenat i bio je vidno nervozan posle toga. Dodatnih pokušaja više nije bilo.

 

Problem je u tome što je pokušaj od 331 milja na čas snimljen dok se automobil kreće ka jugoistoku. To sam primetio prilikom prvog gledanja videa u ponedeljak i pomislio sam da je to prilično čudno, jer je Koenigsegg 2017. veću brzinu ostvario krećući se ka severoistoku. Razlog je taj što Route 160 ima nagib, koji su primetile obe kompanije. Samim tim, video ne samo što se ne poklapa s opisanim u članku, već je SSC na neki način brže išao uzbrdo, što je suprotno onome što je ostvario Koenigsegg. Pored toga, nema dokaza o bilo kakvom ’o, sr.nje“ momentu, ali možda to nisam primetio“, izjavio je jedan od očevidaca postavljanja rekorda Agere RS.

 

Ispostavilo se da je čovek bio u pravu, jer su iz SSC-a dali potvrdu da postoji problem s videom i opisom u članku Motor Authorityja.

 

Pokušaj kada je ostvarena 301 milja na čas je obavljen u severoistočnom smeru ka Parampu, dok je onaj od 331 milje na čas kompletiran jugoistočno, ka Las Vegasu.

 

Motor Authority je inicijalno pogrešno napisao i naknadno ispravio informacije vezane za smerove.

 

U redu, stvari u vezi sa smerovima su raščišćene, ali to nije jedini detektovan problem. S obzirom na to da su lokacija i distanca poznate, prosečna brzina između poznatih tačaka može biti izračunata, a rezultati  koje je grupa dobila se čine spornim.

 

Mislim, u velikoj meri sam možda idiot, ali koliko shvatam, Tuatarina ’aktuelna’ prosečna brzina u okviru segmenta 1 je bila 175, a segmenta 2 195 milja na čas. Koliko mogu da uvidim, prosek je zapravo 185.

 

Za bilo koji segment te trase, da se vozilo približno 300 milja na čas, ostatak je trebalo a bude pređen regularnom brzinom na auto-putu, da bi prosek bio 185.

 

Ovo sve je pre navođena neslaganja između dve telemetrijske jedinice.

 

I šta sad?

 

Da li to sve ima veze s rekordom? Ne, uopšte, ako budemo u prilici da pogledamo sirovi video materijal, sve je u redu. Međutim, video Top Geara ni na koji način ne može biti pokazatelj prosečne brzine od 316 milja na čas. To je laž. Onda šta je u pitanju, tizer? Da, sem što je emitovan širom sveta kao dokaz da su odradili stvar. Namera je iz početka bila da se to predstavi kao rekordna vožnja, ali očigledno je da nije. Ovo je neko uradio namerno, i po meni to nije u redu, bez obzira što to nema nikakav uticaj na moj život. Ne volim kada lažovi lažu i šire hvalospeve“, napisao je još jedan član grupe.

 

Zatim, stvar se nastavlja s brojkama:

 

„Hajde da pogledamo segment 2. Tuatara ulazi u označenih 305 milja na čas, izlazeći s 242 milje na čas. Za to je potrebno 25 sekundi po mojoj računici, a to je 2,19 kilometara. To je ’aktuelna’ prosečna brzina u segmentu od 195 milja na čas po kalkulacijama.

 

Nemoguće.

 

Da je Tuatara dostigla brzinu od 331 milje na čas u segmentu 2, i izašla pri najnižoj brzini iz segmenta s 242 milje na čas, onda bi prosečna brzina u segmentu trebalo da bude između 331 i 242 milja na čas. Sve ostalo je matematički nemoguće.

 

Nije važno šta se drugo dešava tokom segmenta 2. Čak i da je Tuatara imala maksimum od 600 milja na čas, njena prosečna brzina u okviru te distance bi bila manja zbog najniže brzine u segmentu označene na 242 milje na čas.

 

Isto može da se primeni na Tuatarino vreme u segmentu 1. Automobil ulazi pri označene 192 milje na čas i ubrzava do izlaznih 305 milja na čas. Ovaj segment je dugačak 1,8 kilometara, a vreme je po mom računanju bilo 23 sekunde. Ovo rezultira ’aktuelnom’ prosečnom brzinom od 175 milja na čas. Mislim da je suvišno naglašavati da 175 nije između 192 i 305.“

 

Ljudi iz Koenigsegg grupe nisu usamljeni u ovim tvrdnjama. Ne radi se samo o fanovima kojima je krivo što su rivali njihovog omiljenog proizvođača srušili rekord. Mnogi drugi su primetili brojne neprincipijelnosti, kao i ruski trkač i YouTuber, Miša Šarudin, koji je kreirao video, sa sve Excel tabelama.

 

 

U ovom videu su detektovani isti problemi vezani za rekordnu vožnju, posebno oko toga što se brzine naznačene u video snimku ne poklapaju s prosečnim brzinama izračunatim uz pomoć pređenih razdaljina i vremena potrebnog za njihovo pokrivanje, a to prilično definiše pojam brzine.

 

Još jedan YouTuber, Shmee, objavio je sličan video, koji se takođe dotiče distanci i brzina.

 

 

Dakle, ono što se mahom navodi od strane kritičara nije negiranje toga da SSC Tuatara može da dostigne 331 milju na čas, već ukazivanje na to da je objavljeni video rušenja brzinskog rekorda prevara.

 

Svi skeptici se u suštini slažu u jednom: ne radi se o pukom nagađanju već se koriste upravo informacije predstavljene u dotičnom video snimku, vremena i poznate razdaljine, tako da su zaključci manje-više isti, da nešto ovde nije u redu, bar što se kontroverznog videa tiče. Pretpostavljene brzine, brzine na instrument tabli i prosečne brzine, jednostavno se nisu u skladu.

 

 

Ako niste pogledali video klipove, ono što se u suštini događa je sledeće: koristeći poznate orijentire i udaljenosti izmerene u Google mapama, istražitelji su otkrili da su prosečne brzine potrebne za prelazak ovih segmenata u prikazanom vremenu (u objavljenom snimku) bile niže od najniže brzine naznačene u videu, što se naravno čini nemogućim.

 

SSC je izdao saopštenje za medije u kojem tvrdi da je „DEWETRON“, proizvođač GPS opreme za merenje podataka potvrdio rekord.

 

Da bi sve bilo komplikovanije, „DEWETRON“ je objavio sopstveno saopštenje, u kojem tvrdi da „nije potvrdio rekord na način na koji je to uradio SSC“:

 

„Uprkos informacijama objavljenim na SSC North America sajtu, kao i nekoliko povezanih i nepovezanih YouTube kanala, ’DEWETRON’ nije validirao bilo kakve podatke vezane za pokušaje obaranja rekorda ili testiranja koja su prethodila. Niko iz ’DEWETRONA’ nije bio prisutan tokom testne vožnje niti angažovan u pripremama. S obzirom na to da se rezultati merenja u velikoj meri oslanjaju na adekvatno podešavanje, odnosno regularnu kalibraciju sistema i senzora koji se koriste, kao i druge parametre, mi ne možemo da garantujemo tačnost i korektnost ishoda. Do ovog momenta, ’DEWETRON’ nije dobio bilo kakvu dokumentaciju vezanu za merenje tokom test vožnje. Kao rezultat odsustva tokom test vožnje, uz nedostatak podataka, ’DEWETRON’ ne može da pruži bilo kakve dodatne izjave u vezi sa spornim svetskim rekordom.“

 

Uz to, „boldovano“ su dodali: „Shodno tome, mi još jednom želimo da istaknemo da ’DEWETRON’ nije odobrio, niti validirao bilo kakve testne rezultate. Nijedan zaposleni iz ’DEWETRONA’ nije bio prisutan tokom pokušaja obaranja rekorda i priprema.“

 

Sasvim očekivano, i šef SSC-a, Džerod Šelbi, izdao je poduže saopštenje u kojem naravno tvrdi da je sve regularno, mada je „opis obaranja rekorda u video formi nekorektan“.

 

Uskoro očekujemo i nastavak ove priče.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery