970_250_eko
AktuelnoPredstavljamoVesti

BMW Serije 5 – osvežen i hibridan

Bez većih promena?

1.15KPregleda

Predstavljena restilizovana BMW Serija 5, u salonima od jula

 

Nakon gomile špijunskih fotografija i snimaka, konačno smo dobili zvaničnu prezentaciju BMW Serije 5, facelift. Možda i najvažniji model nemačke kompanije dobio je novo osveženje „srednjeg obima“, dizajnerski blisko Seriji 3, zajedno sa novim blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonima.

 

Pored toga, predstavljena je i restilizovana Serija 6 Gran Turismo o kojoj će više reči biti u posebnoj vesti ovih dana.  

 

 

Iako ostale promene na Seriji 5 nisu previše radikalne, one bi trebalo da budu dovoljne da bavarskog aduta učine konkurentnim, ako ne i favorizovanim u odnosu na nove ili facelift verzije Mercedes-Benz E-klase i Audija A6.

 

 

Kada je u pitanju eksterijer, BMW je napravio nekoliko malih ali pažljivo odabranih promena izgleda Petice, pri čemu su najprimetnije one urađene naravno na svetlosnim grupacijama. Izraženiji LED farovi tankog profila upotpunjeni sa dva dnevna svetla u obliku slova L definišu nove „oči“ Serije 5, sa jasnom sličnošču sa prošlogodišnjom Serijom 3. Gledajući prednju stranu, primetna je i želja BMW-a da podigne i proširi rešetku hladnjaka i u ovom modelu. Zadnja svetla takođe imaju novi moderan potpis koji se podudara sa žmigavcima i tankom crnom oblogom koja ih okružuje.

 

Izmene su takođe unete i u performantni top M Sport Package sa novim prednjim i zadnjim odbojnicima, povećanim prednjim otvorima za vazduh, naglašenim spojlerom ispod poklopca prtljažnika i redefinisanim zadnjim difuzorom.

Ažuriranje unutrašnjosti prilično je suptilno odrađeno. Sve varijante se isporučuju sa novim BMW iDrive 7 infotejment sistemom, sa multimedijalnim ekranom u izboru od 10,3 do 12,3 inča, naravno osetljivim na dodir. I osnovni paketi uključuju navigaciju, kao i Apple CarPlay i Android Auto aplikacije. Tu je i 12,3-inčna potpuno digitalizovana instrument tabla.

 

Dakota koža je standardna karakteristika na M550i xDrive modelima, te opciona kod drugih modela, kao i Nappa koža.

Jedno od najvažnijih unapređenja koje je napravljeno u odnosu na odlazeći model Serije 5 je primena blagog hibridnog sistema koji pomoću generatora od 48V  nudi, kako tvrde u fabrici, poboljšane performanse, bolju efikasnost i veći komfor vožnje u svim šestocilindarskim modelima Serije 5.

 

 

 

Takođe, dosadašnja 530e PHEV (Plug-In hibrid) varijanta „bustovana“ je na ukupno 288 konjskih snaga (sa dosadašnjih 252 kS)  sa svojim 2.0 benzinskim motorom i elektro asistencijom. Uz pomoć funkcije nazvane “XtraBoost” ovih 36 konja više obezbeđuje se u trajanju od samo desetak sekundi, uz autonomnu vožnju od nekih 70 kilometara.

 

 

U konvencionalnoj ponudi  agregata ostaju 4 benzinske varijante, odnosno četvorocilindarske dvolitarske 520i sa 184 konjske snage i 290 Nm i 530i sa 252 kS, kao i pomenuta šestocilindarska trolitarska jedinica 540i (340 kS), te najjači 4.4 V8 M550i sa 530 kS i 730 Nm obrtnog momenta. Tu su i tri dizelaša, 2.0 četvorocilindarski 520d sa 190 konja, te trolitarski šestocilindarski 530d (265 kS) i 540d sa 320 kS i 700 Nm.

 

 

 

Svi navedeni agregati upareni su sa osmostepenim ZF automatskim menjačima, dok varijanta sa manuelnom transmisijom još uvek nije opcija, a da li će i kada će biti- ne zna se.

 

 

Iako kod pomenute najjače M550i xDrive varijante nema poboljšanja u brojkama (a i šta će joj kada do stotke stiže za ispod 3,6 sekunde), transmisija je unapređena sportskim bržim prenosom brzina. Detalji o posebno vrhunskoj M5 limuzini koja bi trebalo da se nadoveže na dati niz još uvek nisu obelodanjeni.

 

 

 

Očekuje se da prve jedinice nove restilizovane Serije 5 u evropske salone stignu početkom jula meseca. Takođe, najavljuje se da će cene biti samo za nijansu veće od trenutne ponude ovog modela, koja je u našoj zemlji kretala od 43.400 evra za osnovni 520i model. 

 

6 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery