Predstavljena restilizovana BMW Serija 5, u salonima od jula
Nakon gomile špijunskih fotografija i snimaka, konačno smo dobili zvaničnu prezentaciju BMW Serije 5, facelift. Možda i najvažniji model nemačke kompanije dobio je novo osveženje „srednjeg obima“, dizajnerski blisko Seriji 3, zajedno sa novim blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonima.
Pored toga, predstavljena je i restilizovana Serija 6 Gran Turismo o kojoj će više reči biti u posebnoj vesti ovih dana.
Iako ostale promene na Seriji 5 nisu previše radikalne, one bi trebalo da budu dovoljne da bavarskog aduta učine konkurentnim, ako ne i favorizovanim u odnosu na nove ili facelift verzije Mercedes-Benz E-klase i Audija A6.
Izmene su takođe unete i u performantni top M Sport Package sa novim prednjim i zadnjim odbojnicima, povećanim prednjim otvorima za vazduh, naglašenim spojlerom ispod poklopca prtljažnika i redefinisanim zadnjim difuzorom.
Ažuriranje unutrašnjosti prilično je suptilno odrađeno. Sve varijante se isporučuju sa novim BMW iDrive 7 infotejment sistemom, sa multimedijalnim ekranom u izboru od 10,3 do 12,3 inča, naravno osetljivim na dodir. I osnovni paketi uključuju navigaciju, kao i Apple CarPlay i Android Auto aplikacije. Tu je i 12,3-inčna potpuno digitalizovana instrument tabla.
Dakota koža je standardna karakteristika na M550i xDrive modelima, te opciona kod drugih modela, kao i Nappa koža.
Jedno od najvažnijih unapređenja koje je napravljeno u odnosu na odlazeći model Serije 5 je primena blagog hibridnog sistema koji pomoću generatora od 48V nudi, kako tvrde u fabrici, poboljšane performanse, bolju efikasnost i veći komfor vožnje u svim šestocilindarskim modelima Serije 5.
Takođe, dosadašnja 530e PHEV (Plug-In hibrid) varijanta „bustovana“ je na ukupno 288 konjskih snaga (sa dosadašnjih 252 kS) sa svojim 2.0 benzinskim motorom i elektro asistencijom. Uz pomoć funkcije nazvane “XtraBoost” ovih 36 konja više obezbeđuje se u trajanju od samo desetak sekundi, uz autonomnu vožnju od nekih 70 kilometara.
U konvencionalnoj ponudi agregata ostaju 4 benzinske varijante, odnosno četvorocilindarske dvolitarske 520i sa 184 konjske snage i 290 Nm i 530i sa 252 kS, kao i pomenuta šestocilindarska trolitarska jedinica 540i (340 kS), te najjači 4.4 V8 M550i sa 530 kS i 730 Nm obrtnog momenta. Tu su i tri dizelaša, 2.0 četvorocilindarski 520d sa 190 konja, te trolitarski šestocilindarski 530d (265 kS) i 540d sa 320 kS i 700 Nm.
Svi navedeni agregati upareni su sa osmostepenim ZF automatskim menjačima, dok varijanta sa manuelnom transmisijom još uvek nije opcija, a da li će i kada će biti- ne zna se.
Iako kod pomenute najjače M550i xDrive varijante nema poboljšanja u brojkama (a i šta će joj kada do stotke stiže za ispod 3,6 sekunde), transmisija je unapređena sportskim bržim prenosom brzina. Detalji o posebno vrhunskoj M5 limuzini koja bi trebalo da se nadoveže na dati niz još uvek nisu obelodanjeni.
Očekuje se da prve jedinice nove restilizovane Serije 5 u evropske salone stignu početkom jula meseca. Takođe, najavljuje se da će cene biti samo za nijansu veće od trenutne ponude ovog modela, koja je u našoj zemlji kretala od 43.400 evra za osnovni 520i model.
6 Komentara
Comments are closed.
[…] dva meseca nakon svetske premijere, restilizovana Serija 5 stigla je u Srbiju, a odmah i na Vrele Gume test! Kakve promene donosi i […]
[…] dva meseca nakon svetske premijere, restilizovana Serija 5 stigla je u Delta Motors salon u […]
[…] i informacije o restilizovanoj S Klasi, da bi odmah sutradan BMW odgovorio predstavljanjem osvežene hibridne Serije 5 (sedan i karavan), te facelifta Serije 6 Gran Turismo. Štutgart je uzvratio unapređenom kupe E Klasom u prelepoj […]
[…] BMW Serije 5 – osvežen i hibridan […]
[…] BMW Serije 5 – osvežen i hibridan […]
Definitivno bolja od aktuelne jos da vrate cajgere.