Najveća kriza u istoriji automobilske industrije
Brzina pada je zastrašujuća, naročito za one koji ne znaju ili neće da čitaju „znakove pored puta“.
Još pre samo dvanaest dana smo najavljivali održavanje sajma automobila u Beogradu, gradili štandove u transu i u inat, spremali maske za izlagače…
Glas razuma sa ove adrese proglašavali su „bezumnim mrziteljem najvećeg sajma u Evropi“ i „protivnikom napretka srpske auto industrije“.
Umesto automobila bolnički kreveti
Danas imamo šta imamo, vanredno stanje, ograničenje kretanja a umesto BG Car Show za nepune tri sedmice na istom mestu organizujemo orvelovski neverovatan „BG Corona bolnički sajam“ sa 3.000 kreveta umesto 1.000 automobila.
Srećom u nesreći, Bog nas pogledao te BG Car Show 2020 nije bio zakazan deset dana ranije, jer usijane glave bi ga otvorile na silu, kao najveće okupljalište automobila a ujedno i centralno balkansko žarište epidemije, na šta smo svim našim medijskim kapacitetom upozoravali.
Kako to obično biva, onaj gore je sajamdžijama spremio i drugu šansu da se iskupe i spasu najmanje duplo glava od onih koje su bili spremni baciti na oltar „brige o zajednici u kojoj posluju“. Ne sumnjam da će u ovom teškom trenutku uprava BG Sajma biti na visini zadatka, iskusna je to ekipa!
Na sajmove automobila, nautike i turizma bar na godinu dana treba zaboraviti!
Teže nego u ratnim uslovima
Kako sada stvari stoje AutoCorona© je udarila svim silama na automobilsku industriju. U ovom trenutku, ako ne računamo indokinesku regiju, zaustavljeno je preko 90% proizvodnih linija od Turske do Aljaske.
Ukoliko sve to potraje duže od 60 dana, kolaps je na vidiku. Istoričari tvrde, da je sitacija u automobilskoj industriji sada teža nego za vreme drugog svetskog rata, kada je suštinski proizvodnja bila preusmerena na vojnu industriju.
Jedino se iz 1945. mogu možda izvući kakva takva iskustva, ali su potencijali i brzina poslovanja bili drugačiji.
Kina će sve pozlatiti
Za sada sve je neizvesno, AutoCorona© je baš ozbiljna nedaća. Jedino je izvesno, nakon nje će sve biti mnogo drugačije u našem automobilskom svetu.
Iduće godine u ovo vreme kineski kapital će dominirati vlasničkom strukturom većine evropskih proizvođača automobila.
Jednostavno, državne ekonomije, pa bila to i Engleska, Nemačka ili Francuska neće biti dovoljno snažne da stotinama milijardi evra u deset godina dva puta spašavaju najveće automobilske brendove.
I da se razumemo, neće se to desiti zato što su Kinezi „izmislili“ COVID-19, već zato što su ga „ladno“ pobedili a i uveliko ušli i pre njega u krvotok gotovo svih automobilskih proizvoda! A pare? Pare za njih nisu problem… U milijardama naravno!
Ako se pitate šta zapravo znači AutoCorona©, pročitajte ponovo prethodni pasus!
1 Komentar
Comments are closed.
Ne bih potcenio ovu procenu. Do sada nije bilo greške