AktuelnoRetrovizor

Komunizam kroji sudbinu automobilske industrije?

4.16KPregleda

Koliko smo zavisni od Kineza?

Da ne beše korona virusa ovih nedelja i prilično oštre bezbednosne reakcije kineskih vlasti, možda nikada ne bi saznali nekoliko vrlo bitnih stvari vezano za automobilski život a i uopšteno.

Najpre, sasvim je očigledno da samo jedna prirodna pojava u obliku bolesti ili epidemije, može biti nesrazmerno jača od svih atomskih bombi, politike, sankcija, carina, država,…

Druga stvar, naša automobilska priča bogatija je za jednu veliku istinu koju gotovo svi proizvođači kriju kao zmija noge. A ona se zove učešće kineskih kooperanata u proizvodnji modela od Mercedesa do Dacie.

Kako se može naslutiti iz šturih i prilično zbunjenih saopštenja, taj udeo kineske industrije u svim našim novim automobilima je mnogo veći nego što bi mogli i da naslutimo.

Ako dobro analiziramo „korona dešavanja“ , lako je doći do zaključka da Kina zapravo gospodari automobilskom industrijom, jer u svojim rukama ima mnoge strateške elemente.

Iako se za sada veliki proizvođača žale samo na nedostatke banalnih komponenti, poput baterija ili radio uređaja, sasvim je jasno da je globalna situacija izmakla kontroli.

Jedna jedina odluka Centralnog Komiteta KPK gotovo je u potpunosti zaustavila Hyundai i Kia Motors, a načelo FCA, i električne modele Jaguara, Mercedesa,…Ili su oni samo to pošteno priznali?

Šta se trenutno zapravo dešava u Ingolštadu, Štutgartu, Minhenu ili Parizu nećemo verovatno nikada saznati ili ćemo saznati vrlo brzo ako se izolacija Kine zbog korona virusa nastavi još par nedelja.

Ono što znamo, već sada od strane proizvođača prema dilerima stižu liste prolongiranih isporuka automobila u celoj Evropi i kod gotovo svih marki. Ne treba biti previše mudar da bi se shvatilo koji je razlog.

U svemu tome, najčudnije je što veliki proizvođači u trci da zadovolje svoje šerholdere ili vlasnike kroz visoke dividende, malo po malo seku granu na kojoj sede. Kao posledicu „otvaranja“ prema Kini gube ne samo tehnološku nezavisnost već i sve značajniji deo vlasništva.

Moderna svetska automobilska industrija danas igra onako kako Komunistička partija Kine svira. 

Ima u svemu tome i neke kosmičke pravde, posebno za nas „nesvrstane komunističke“ gubitnike i to na dan jubileja osvajanja Kilimandžara!

Davno beše kada su mnogi bili pod Mercedes kišobranom!

Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery