AktuelnoRetrovizor

Otkazuje se i Sajam automobila u Beogradu!?

17.9KPregleda

Nakon otkazanih Frankfurta i Ženeve, na redu je i Beograd?

U našem globalnom RETROVIZORU, ostaje slika „crnog februara“ za najveće sajmove automobila.

Rekao bih odmah na početku, sajmovi ovakvi organizovani kao pre jednog veka, broje svoje poslednje izložbe! Koroni hvala!

Korona virus je samo puki okidač koji će ubiti sajmove automobila kakve poznajemo danas jer novo digitalno doba donosi i nova promotivna pravila. 

Frankfurt 2021.

Najpre je početkom meseca (u pred AutoCorona dobu) blagovremeno pa samim tim i odgovorno prema trećim licima zbog prepolovljenog broja izlagača ali i posetilaca, otkazan najveći svetski Sajam automobila u Frankfurtu.

Iskreno, takva odluka je visila u vazduhu i najviše je naravno zavisila od snage ali i želje nemačke auto industrije da na veštačkim plućima održavaju ovu tradicionalnu izložbu.

Nemci kao Nemci, vrlo pragmatično i jasno donose svoje odluke, jer što ranije odsečeš manje će da boli. Pa je tako  22 meseca ranije sve jasno i bez bilo kakvih posledica!

Ženeva 2020.

Ovakvu nemačku odgovornost, inače precizni Švajcarci u ulozi organizatora sajma u Ženevi nisu pokazali. Manevrisali su do poslednjeg dana raznim higijensko-zdravstvenim „merama“ bez smisla, iako je svima bilo jasno da od Ženeve pod napadom pravog Corona virusa neće biti ništa. Sajam su otkazali pet dana pre početka!!!

Najjači argument je bio u nezamislivoj situaciji da 90. po redu sajma na obali ženevskog jezera ne bude.

Za razliku od otkazanog Frankfurta, ovakav krajnje neozbiljan stav ženevskog sajama koštao je izlagače pa i medije kao đavo ipo. Ako na stranu stavimo naših (velikih kao kuća) par hiljada evra na propale avio karte i preskupi hotelski smeštaj, preko Mate Rimca koji je spiskao stotine hiljada evra, šteta je ogromna. I to ne samo moralna.

Možete samo zamisliti koliko košta jedan sajamski Audi, Mercedes, BMW, VW ili Toyota izlagački mehanizam. Milioni su u pitanju, sigurno!

Stotine angažovanih, štandovi u montaži, automobili na putu,… O lošim spoljnim efektima i koštanju propalih promocija novih modela možemo samo da naslutimo. Budući da je vanredna situacija onda su i vanredne okolnosti opravdane, tako kažu u Ženevi, i briga ih za sve muke izlagačke.

Beograd 2020.

Bar kako sada stvari stoje, Srbija će se od korona virusa uspešno odbraniti jer smo „Lepi spolja, snažni iznutra“, redovnim konzumiranjem šljivovice, slanine, kulena i luka.

Budući da pripadam poklonicima teorije preventivnog konzumiranja jake hrane i rakije koju svakodnevno praktikujem u mnogo jačim dozama od onih koje su propisane sa najvišeg mesta, ono malo mozga što još imam u glavi, govori prilično suprotno.

Bez namere da širimo paniku i defetizam, neminovno je da virus koji je zatvorio sva javna okupljanja u celoj Evropi polovinom marta u nadam se blažoj formi bude i kod nas.

Analogno tome i našem karakteru, evo sam siguran da će ženevski scenario biti ponovljen i u Srbiji ali naravno sa dobrim zakašnjenjem i po još većoj ceni jer ništa ne planiramo već samo peglamo posledice. Sa tim u vezi je i ono što nas automobilske poklonike i najviše zanima, sudbina (prekorednog) sajma automobila i motocikala u Beogradu poznatog kao BG CAR SHOW.

Srećom u nesreći ove godine nije na redu međunarodni sajam pod OICA, već onaj naš uobičajeni trgovački skup domaćih izlagača. Pa će time i odluka o njegovom ukidanju ove godine biti lakša ali i neminovna.

Na potezu je Aoscijacija Uvoznika automobila da mudro promisli i bude makar malo dalekovida ako ništa drugo onda u interesu većine sopstvenih članica. Jer tamo ionako već decenijama u nazad (u masi) prevladava mišljenje da je izlaganje svake godine na sajmu u Beogradu čista glupost, arčenje para i energije.

Reakcija Srpske Asocijacije uvoznika autimobila, u smislu otkazivanja učešća na BGCar Show mora biti brza i u opštem nacionalnom interesu! 

Ništa manja nije ni odgovornost Sajma u Beogradu, čija je dužnost da uvek a naročito kada je na vratima vrlo zarazna i lako prenosna viroza brine o zaštiti jedne druge mase, mase posetilaca (200.000 na jednom mestu) koji će iz automobilske groznice postati preko noći nacionalni generator prave epidemije.

Iz čisto profesionalnog automobilskog stanovišta, mi jednostavno nismo dovoljno bogati (ali glupi jesmo) da na ovako slabo razvijenom tržištištu rizikujemo otkazivanje sajma dan pre otvaranja.

Ako ne otkažemo BGCar Show u martu, budimo sigurni: čeka nas fijasko i prazne sajamske hale zbog Corona psihoze!

U najgorem slučaju ako se BG CAR SHOW 2020. ne otkaže, hiljade posetilaca će umesto Corolle sa sajma u svoju porodicu dovesti Coronu! 

I ništa ne brinite, garantujem, biće ovde i automobilskog života i pravih i virtuelnih sajmova poput ovog u Ženevi!

Kada su mogli Nemci i Švajcarci da priznaju, pogledajmo se i mi u ogledalu…

Nema ljutnje, ovo su realne činjenice!

Ajd živeli!


Miodrag Piroški

7 Komentara

  1. Bolje sprečiti nego lečiti treba da bude naslov ovog retrovizora.

    Ženska je dobra ali ne kapiram što ste menjali naslovnu fotku, na FB je neka druga sa BMW, rakija, kobasica, slanina koja se uklopilo u tekst

  2. Danas je otkazan sajam knjiga u Lajpzigu i basket 3 na 3 u Novom Sadu.
    Šanse da se održi sajam automobila u beogradu su minimalne mislim da je urednik u pravu iako bih voleo da nije

    1. Lični zaključak uvek zavisi od inteligencije, obrazovanja i opšte kulture! Ako Vam kažem da je Vaš komentar glup, uvredićete se!? Ako kažem da „kenjate“ naljutićete se? Od Vašeg mudrog pisanja za sada imamo uvredu i ružne reči…

      Sve napisano je urađeno nakon ozbiljnih analiza i realnih predviđanja. Da se pravimo da nam nije ništa možda je najbolje?
      Ovako, ostaje ovde zapisano, pa da vidimo!

    2. SZO (svetska zdravstvena organizacija) danas je najavila vrlo verovatno proglašenje pandemije. Neozbiljan pristup srbske vlasti ovoj temi će skupo da nas košta ako se budemo zezali sa time i svako trezven bude proglašen za budalu, glupaka i nekoga ko kenja jer nas neće 🙁

  3. Ja sam za to da uz ulaznicu naplate još jedan euro za masku (sa logom lijepi izvana, zdravi unutra), to je tržište od najmanje 200.000 eura, plus reklama na maski… 😷

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery