AktuelnoPredstavljamoVesti

Audi A3 Sedan – osvežen dizajn i nove tehnologije

9.2KPregleda

Zvanično u potpunosti predstavljen novi Audi A3 Sedan, sa luksuznim detaljima enterijera

 

Svetska pandemija koronavirusa nije sprečila Audi u nameri da predstavi svoj najvažniji novi model ove godine. Nakon virtuelne ženevske prezentacije A3 Sportback-a,  prošle nedelje je kompletno predstavljen i Audi A3 Sedan. Oba su naravno postavljena na istu MQB platformu, koju dele sa VW Golfom, uz očigledne promene iza C stuba u limuzinskoj varijanti.

 

 

 

Druga sedan generacija jednog od najpopularnijih modela C segmenta stiže u potpuno osveženom izdanju, sa naglašenim promenama kako prednjeg tako i zadnjeg dela vozila, koji sada podsećaju na rođake iz viših segmenta, pre svega A6 od napred i Q3 od nazad. Modernizovane svetlosne grupacije i dva ventilaciona „lažnjaka“ idu u prilog tome.

 

Sa ukupnom dužinom od tačno 4 i po metra on je skoro dostigao nekadašnji A4 treće generacije  (B7), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo na 2.637 mm. A3 Sedan je za čitava 2 cm širi nego ranije (1.820 mm), a i visina mu je povećana za neprimetnih 1 cm (1.430 mm). U Audiju tvrde da se, zahvaljujući nižoj poziciji sedenja, dobilo na prostoru u kabini, pre svega iznad glave vozača i suvozača. Zapremina prtljažnika ostala je na respektabilnih 425 litara. Konačno, koeficijent otpora vazduha procenjen je na svega 0,25, što je značajno poboljšanje i uspeh za ovu limuzinu sa četvora vrata.

 

 

Kao i u Sportback varijanti, enterijer je u potpunosti redizajniran i prilagođen višim segmentima, sa naglaskom na pojedine luksuzne detalje. Centralnu konzolu ukrašava infotejment dijagonale 10,1 inča, sa standardnim Android Auto i Apple CarPlay funkcijama, dok MMI navigacija dolazi kao opcija. Isto opciona je i 12,3-inčna skroz digitalna instrument tabla prepoznatljivog Audi vurtuelnog kokpita (10,25″ je standard). Znajući prednosti Audi head-up displeja, doplata i ove mogućnosti ne bi trebalo da se dovodi u pitanje.

 

Ispod haube novog Audi A3 Sedana za početak se nalaze po jedan turbo benzinski ili dizel agregat. 1,5-litarski turbo benzinski agregat oznake 35 TFSI sa 150 kS i 250 Nm, dolazi uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim S-tronic automatskim menjačem. Sa automatikom benzinac standardno nudi opciju 48-voltne blage hibridne asistencije, koja omogućava dodatnih pedesetak njutn metara obrtnog momenta. Procena potrošnje za ovu varijantu iznosio 4,7 litra na 100 km, što zvuči zaista fantastično, ako je istinito.

 

 

 

U Audiju najavljuju i da bi plug-in e-tron model mogao uskoro da bude predstavljen. Do tada, u ponudi je takođe i čuveni dizelaš 2.0 TDI iste snage od 150 konja ali i 360 Nm,  povezan isključivo sa 7-stepenim automatskim S tronic-om. Za sada objavljene brojke kažu da će i on trošiti manje od 5 litara dizel goriva na sto kilometara. Osim toga, modeli će do „stotke“ stizati za oko 8,4 sekunde, a maksimalna brzina procenjena je na 232 km/h.

 

 

Iako se tek očeuje „prava stvar“ sa modelima S3i RS3, novi Audi trojka sedanka već izgleda dovoljno opasno i moćno da može da se uključi u borbu sa konkurencijom. U poređenju sa 2013. godinom kada je originalni A3 Sedan izašao, nova generacija ima mnogo više rivala za koje treba brinuti. Osim što se mora suočiti sa Mercedesovom limuzinom A klase , te sa CLA varijantom, Audijeva „dečja limuzina“ takođe se za komad pite bori i sa novom BMW Serije 2 Gran Coupe , kao i sedan verzijom Serije 1 koja se nudi na nekim tržištima.

 

 

 

 

U Nemačkoj i širom Evrope narudžbine za novi A3 Sedan kreću ovih dana, a prve isporuke su planirane za leto. Benzinac 35 TFSI sa manuelnom transmisijom na nemačkom tržištu kreće od 29.800 evra. Kasnije se očekuje i slabija trocilindarska benzinska varijanta 30 TFSI, čija bi početna cena na audijevom domaćem tržištu trebalo da bude oko 27.500 evra.

 

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery