Rivali na kamionskom tržištu ulaze u zajednički poduhvat „cellcentric“ s akcentom na gorivne ćelije. Prototipovi se očekuju naredne godine.
Daimlerov „teškaški“ ogranak i Volvo AB, saopštili su da će započeti s proizvodnjom gorivnih ćelija u Evropi 2025. u okviru zajedničkog poduhvata, apelujući na EU da pomogne da ova tehnologija nulte emisije bude komercijalno održiva.
Nemački i švedski proizvođači velikih šlepera, oformili su saradnju u martu, rekavši da će više detalja o masovnoj proizvodnji pružiti 2022., dok je kreiranje prototipova već u toku.
„Partnerstva poput ’cellcentrica’, vitalna su našem posvećivanju dekarbonizaciji drumskog transporta“, rekao je šef Volvoa, Martin Lundsted.
Pored saradnje na gorivnim ćelijama, dve kompanije ostaju konkurenti na tržištu kamiona, nadajući se da će testirati vozila na gorivne ćelije za oko tri godine i započeti serijsku proizvodnju u drugoj polovini ove dekade.
Evropska unija, kao što je poznato, uvodi striktniju ekološku regulativu, koja će ubrzati usvajanje električnih vozila. Međutim, baterije su veoma teške, a vodonične gorivne ćelije se smatraju potencijalno održivijim sistemom za potrebe dugoprugaških šlepera u budućnosti.
Daimler i Volvo su pozvali na izgradnju oko 300 stanica za punjenje, pogodnih za teška vozila u Evropi do 2025., odnosno oko 1.000 do 2030.
Tokom video konferencije s ova dva proizvođača, evropska komesarka za transport, Adina Valean, izjavila je da će komisija ovog leta predložiti revidiranu direktivu na temu goriva.
Stellantis je ove godine saopštio da će započeti s isporukom prvih kombija srednje veličine u Evropi do kraja 2021., pogonjene vodoničnim gorivnim ćelijama.
Vrele Gume
Izvor: Decarbonization Center