Toyota GR Supra – Sjajne performanse i zvuk koji se mora doživeti
Posle dugog pandemijskog perioda danas smo konačno prisustvovali jednoj automobilskoj promociji uživo. I to kakvoj. Novinarima u Srbiji predstavljena je peta generacija legendarnog sportskog modela Tojota Supra. Model lansiran još prošle godine ima prefiks GR, koji označava saradnju sa Tojotinim podbrendom zaduženim za performantne i trkačke automobile.
U organizaciji kompanije Toyota Srbija, na trkačkoj stazi u Subotištu imali smo priliku da se upoznamo sa Supra GR modelima koji za tekuću godinu dolaze sa novim dvolitarskim tvin-turbo benzinskim agregatom. On isporučuje 258 konjskih snaga i sjajnih 400 Nm obrtnog momeneta već pri 1.550 obrtaja. Pogon je samo na zadnje točkove, a menjač osmostepeni automatski. Kažite dragička, ZF-ov je, a ne CVT!
Ono što vam ne možemo opisati, a ni snimiti i preneti autentično jeste zvuk. Svakog pravog ljubitelja automobila zvučne vibracije koje se prostiru celim automobilom prosto će oduševiti. Ko je probao neki performantan sportski ili super automobil zna o čemu pričamo. Upravo tako se čuje i ova Toyota GR Supra.
Za GR Supru u Toyoti kažu da ima idealan raspored težine na osovinama (50:50), kao i takozvani “zlatni odnos” (1,55) kada je reč o međusovinskom razmaku i tragu točkova. Zanimljivo je i da je ovaj model za 2020. čak sto kilograma lakši od premijernog iz prošle godine, koji u sebi ima trolitarski turbo motor od 340 konjskih snaga i priznaćete neverovatnih 500 Nm već na 1.600 obrtaja.
Sve ovo rezultira sličnim brojkama kod ova dva modela, u koje smo se i lično uverili danas. A one kažu: ovogodišnja Toyota GR Supra ima ubrzanje do 100 km/h za 5,2 sekunde i maksimalnu elektronski ograničenu brzina od 250 km/h. Mogla bi GR Supra i mnogo brže od toga, verujte nam na reč.
Pored standardnih, ovom prilikom žutih Toyota GR Supri, na raspolaganju nam je bio i model Fuji Speedway limitarane serije od dvesta proizvedenih primeraka za evropsko tržište. Njega karakteriše posebna bela metalik boja, crveni retrovizori i kontrastni mat točkovi od 19 inči.
A tu je bio i CH-R
Nekako u senci promocije ovih sportskih lepotana, istom prilikom predstavljen nam je i restilizovani model CH-R za ovu godinu.
Najuočljivije promene spolja jesu na svetlosnim grupacija, te poziciji prednjih maglenki. Kao i novoj stilizaciji zadnjeg dela sa crnom lajsnom visokog sjaja između stop lampi. Takođe, redefinisana unutrašnjost dobila je sada novi multimedijalni sistem.
Ipak, najveća promena u popularnom krosoveru, prodatom do sada u 400 hiljada primeraka od 2016. je uvođenje snažnijeg hibridnog pogona. Novi dvolitarski benzinski agregat i elektro motor u sinergiji sada isporučuju 184 kS i gotovo 400 Nm obrtnog momenta.
Novi hibridni CH-R zadržao je svoju ekonomičnost, a potrošnja goriva sada se procenjuje na 4 – 4,3 litra na 100 pređenih kilometara u mešovitom ciklusu vožnje.
Bilo kako bilo, oba Tojotina noviteta vrlo brzo očekujemo i na Vrele Gume test skeneru. Brže nego što možete i da zamislite…
2 Komentara
Comments are closed.
[…] A dok neke od ovih automobila ne budemo imali prilike da vidimo kod nas, barem u nekoj revijalnoj vožnji, pogledajte nešto najbliže im što smo nedavno testirali. Toyota GR Supra. […]
[…] su retki ljubitelji sportskih trkalica, „jutjuberi“, pa i naš Oto, bili ezgaltirani takođe promovisanim modelom Supra, ispostavilo se da „obične ljude“ (i prave kupce) mnogo više zanima ovaj hibridni […]