BMW u prošlost šalje svoj quad-turbo dizel motor
Da li uskoro slede V12 i V8 jedinice?
Mada je verovatno retko ko od vas čuo za BMW-ov B57S motor, tu ima nešto više od „brojki i slova“.
Ovaj agregat je jedini postojeći quad-turbo dizel, a eutanazija mu je zakazana za septembar ove godine. BMW mu je pružio rastanak kakav zaslužuje.
B serija motora, u okviru sjajnog inženjeringa bavarske marke, ističe se efikasnošću i snagom u dizel porodici. Ovaj motor pruža autonomiju od 1.000 kilometara, a u isto vreme isporučuje obilje snage.
Ipak, quad-turbo „peva“ svoju „labudovu“ pesmu, što znači da njegovih 400 ks više neće biti dostupno kupcima.
Zašto je doživeo ovaku sudbinu, uz sve neosporne kvalitete? Razlozi su prilično jednostavni i logični, a tiču se strože ekološke regulative i visokih troškova prouzrokovanih kompleksnošću ovog motora.
Mada je ovaj jedinstveni dizel bio povezan s relativno malim brojem BMW-ovih modela, bavarski proizvođač je odabrao da ga uz počasti „otprati“ u formi „Final Edition“ X7 i X5 M50d.
Proizvodna serija ovih „teškaša“ je još uvek nepoznata, ali će oni svakako dobiti neke posebne karakteristike, poput laserskih farova, kontrole gestovima i asistencije pri autonomnoj vožnji.
Ipak, biće dostupni tek u nekoliko evropskih zemalja.
3 Komentara
Comments are closed.
[…] tvrde da kompanija Toyota otkazuje razvoj svojih V8 motora. Nedavno smo imali slične vesti da BMW izbacuje svoj quad-turbo dizel, kao i da VW ukida V8 za moćnog […]
[…] koju možemo da povučemo je ona sa modelom BMW M50d quad-turbo, o čijem smo ukidanju takođe pisali pre nekoliko dana. Čini se da su veliki moćni dizeli jednostavno zabranjeni na globalnom […]
I ne objasniste kakva je konfiguracija tog motora, jedino to da je jedini quad-turbo dizel.