Hrvati dobijaju subvencije od 2.695 do 10.780 evra za kupovinu novog električnog automobila!
U Hrvatskoj je zbog velikog interesovanja, fond za novi krug subvencija za kupovinu električnih vozila povećan na 2.290.000 evra
Hrvatska je prepoznala potrebu za očuvanjem životne sredine i smanjenjem zagađenosti vazduha. Upravo iz tog razloga je odlučeno da građanima koji budu hteli da kupe električna vozila budu dodeljene subvencije za kupovinu istih.
Građani kojima će „Fond za zaštitu okoliša“ (FZOEU) odobrtiti subvencije za kupovinu električnih vozila će imati godinu dana da kupe novo vozilo. Prošle godine je taj rok bio šest meseci. Međutim, iz FZOEU smatraju da je taj rok bio previše kratak.
Zbog toga je odlučeno da rok u drugoj rundi subvencija bude produžen. Takođe, za subvencije se fizička lica mogu prijavljivati od 3. aprila. Povećan je i ukupan fond za subvencije sa prošlogodišnjih 1.617.000 na 2.290.000 evra. Iznos subvencija je međutim, ostao isti.
Dakle, komšije iz Hrvatske kojima budu odobrene subvencije, za kupovinu električnog automobila od FZOEU dobijaju po 10.780 evra. Oni koju kupuju plug-in hibrid dobijaju po 5.390 evra, a kupci električnih skutera i sličnih vozila dobijaju po 2.695 evra. Oni koji žele da kupe električni bicikl od ovog fonda će dobiti po 270 evra.
Subvencije će dobiti samo oni koji se odluče za kupovinu novih električnih vozila i električnih bicikala.
Na zvaničnom veb sajtu „FZOEU“ juče su objavljene uslovi subvencionisanja, ali i osnovne informacije o načinu podnošenja zahteva za iste. Dubravko Ponoš, direktor fonda je naveo da je procedura za prijavu krajnje jednostavna.
“Dokumentacija se od 3. aprila od 9 sati može poslati preporučenom poštom ili dostaviti u kancelariju Fonda. Zahtevi će se razmatrati prema datumu i vremenu primanja, uz naznaku da se zahtevi koji stignu pre navedenog roka neće uvažavati”, pojasnio je on, i dodao je da je u prošlom krugu subvencionisana kupovina 400 električnih vozila.
Prema tome, možemo konstatovati sledeće: Hrvatska je prepoznala potrebu za očuvanjem životne sredine i rešila je da svojim građanima pomogne pri kupovini novih vozila koji ne emituju štetne gasove. Na taj način će emisija štetnih gasova biti smanjena, što će njenim građanima omogućiti da „lakše dišu“, pogotovo u većim gradovima gde je zagađenost vazduha najveća.
Sa druge strane, naši političari razmišljaju o tome da od 2020. godine uvedu zabranu uvoza vozila starijih od deset godina. To je za svaku pohvalu, ali bez subvencija, retko ko će od nas moći sebi da priušti uvoz vozila koje je skuplje od 10.000 evra. Prema tome, ako žele da tako nešto bude u potpunosti realizovano, trebalo bi da se vode postupkom naših komšija.
Šta vi mislite o svemu ovome?